Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Nu finns den nya appen (version 3.1) tillgänglig i Google Play [länk] och inom någon dag kommer den finnas tillgänglig i App Store.

I den nya appen har vi:
- flyttat ner menyn för snabb åtkomst till senaste och bevakningar från alla sidor.
- fixat så att länkar från Google och bevakningsmail automatiskt öppnar appen istället för webbläsaren.
- I android så funkar nu även tillbakaknappen när man visar bilder, på externa sidor och i menyn.
- Och i iPad så har vi fixat så att statusbaren och appinnehållet inte hamnar på varandra.
- Vi har också fixat så att notiserna ska börja funka i iOS samt bytt ut ljudet till ett tystare och snällare ljud som inte stör lika mycket som standardljudet.
Tack för tipset, sååååå smidigt
 
À propos finessen infinite scroll:
Det vore smart om man även kunde scrolla bakåt ibland.
Nu funkar det fint framåt, men om man bara vill kika på föregående inlägg så blir det ju till att hoppa 15 inlägg bakåt.
 
  • Gilla
Magnus E K och 2 till
  • Laddar…
major_tom major_tom skrev:
nu minsann så hände det! jag svarade i en tråd, och sen när sidan laddades så hade jag reklamrutan längst ner och jag hade blivit utloggad! det är alltså inte att klicka bort rutan som gör att man kastas ut, utan det har skett precis innan! använder senaste chrome på en gammal mac om det har någon betydelse
nu hände det igen! dvs en dryg månad sedan sist. och precis som då så var det i samband med att jag svarade i en tråd.
 
Åsa Lund
Vad betyder stjärna intill ens namn? Jag råkar ha två och blir extra nyfiken :thinking:
 
Att du fått "bästa svar" flera gånger. Ett bästa svar ger en stjärna som efter ett antal ytterligare blir två och i förlängningen även tre stjärnor. Jag kommer inte ihåg helt säkert var gränserna går men har för mig att det är 1,10 och 50
 
  • Gilla
Åsa Lund
  • Laddar…
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Vad betyder stjärna intill ens namn? Jag råkar ha två och blir extra nyfiken :thinking:
Skärmdump av en diskussionstråd med en användarkommentar om stjärnsymbolens betydelse, 11 svar markerade, och foruminteraktionsalternativ.
 
  • Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
Jag vet inte om det är jag som inte hittar funktionen bara, men jag saknar verkligen möjligheten att spara ett enskilt inlägg.
När någon exempelvis postar en länk till en bra sida för beräkning av snölaster, eller en speciellt rolig historia eller vad de nu må vara skulle jag verkligen vilja kunna spara ett enskilt inlägg i en egen liten lista för att enkelt kunna gå tillbaka till dem, en privat favoritlista helt enkelt.
 
  • Gilla
  • Älska
Hojte och 5 till
  • Laddar…
tveksamt tveksamt skrev:
Jag vet inte om det är jag som inte hittar funktionen bara, men jag saknar verkligen möjligheten att spara ett enskilt inlägg.
När någon exempelvis postar en länk till en bra sida för beräkning av snölaster, eller en speciellt rolig historia eller vad de nu må vara skulle jag verkligen vilja kunna spara ett enskilt inlägg i en egen liten lista för att enkelt kunna gå tillbaka till dem, en privat favoritlista helt enkelt.
Den funktionen har jag aldrig saknat förrän nu. Men nu vill jag å andra sidan att den ska införas så snabbt som möjligt så jag kan börja fylla på min lista.
 
  • Gilla
Hojte och 2 till
  • Laddar…
Jag vill också ha denna funktion. Visst, man kan bevaka trådar redan idag, men det är inte riktigt samma sak.

Jag har observerat att Google Bilder, Youtube och Facebook har lanserat sparafunktioner. Videoklippen man sparar i Youtube visas sedan upp under Titta senare.

Helst skulle jag vilja att man kan spara oavsett var man är på sajten så att man kan spara inlägg, videoklipp, länk, artikel, sida, quiz eller lista. Men jag har ingen aning om hur komplicerat det är att få till en sådan funktion. Jag vet inte heller hur många som skulle använda den. Vi får undersöka helt enkelt.
 
  • Gilla
granis70 och 3 till
  • Laddar…
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Jag vill också ha denna funktion. Visst, man kan bevaka trådar redan idag, men det är inte riktigt samma sak.

Jag har observerat att Google Bilder, Youtube och Facebook har lanserat sparafunktioner. Videoklippen man sparar i Youtube visas sedan upp under Titta senare.

Helst skulle jag vilja att man kan spara oavsett var man är på sajten så att man kan spara inlägg, videoklipp, länk, artikel, sida, quiz eller lista. Men jag har ingen aning om hur komplicerat det är att få till en sådan funktion. Jag vet inte heller hur många som skulle använda den. Vi får undersöka helt enkelt.
För artiklar etc funkar ju iofs webläsarens bookmarks, men i forumdelen vill man gärna kunna spara en referens till ett specifikt inlägg.
Jag kan tänka mig en privat tråd (eller flera) som man kan se på sin profilsida. I dem postar man som när man svarar i en tråd. En ”bokmärkning” sparar länk till inlägg och egen kommentar till en bokmärkestråd.
Eller ungefär som en gilla markering men som inte syns mer än som en bookmark på egna profilsidan.
 
blackarrow blackarrow skrev:
För artiklar etc funkar ju iofs webläsarens bookmarks, men i forumdelen vill man gärna kunna spara en referens till ett specifikt inlägg.
Jag kan tänka mig en privat tråd (eller flera) som man kan se på sin profilsida. I dem postar man som när man svarar i en tråd. En ”bokmärkning” sparar länk till inlägg och egen kommentar till en bokmärkestråd.
Eller ungefär som en gilla markering men som inte syns mer än som en bookmark på egna profilsidan.
Något ditåt är tänkbart. Helst bör man även kunna namnge sina sparade inlägg på ett bra sätt så det istället för att heta "inlägg 86 i tråden Hur man bygger en brygga" kan man själv ge det namnet "graf över hur saltvatten påverkar rostfria skruvar" eller vad man nu vill.
 
richardtenggren
Man kan väl bokmärk på inläggsnummer?:)
 
  • Gilla
jac
  • Laddar…
tveksamt tveksamt skrev:
Något ditåt är tänkbart. Helst bör man även kunna namnge sina sparade inlägg på ett bra sätt så det istället för att heta "inlägg 86 i tråden Hur man bygger en brygga" kan man själv ge det namnet "graf över hur saltvatten påverkar rostfria skruvar" eller vad man nu vill.
Jag tänker mig en bokmärkessida där man kan skapa trådar för olika typer av ämnen.
En enkel prototyp kunde vara att man skapa inlägg i en bokmärkestråd men att själva innehållet, referensen, får man genom att svara på eller citera ett inlägg, markera allt, klipp ut, klistra in i bokmärkesinlägget, spara.
Kanske inte bästa användarvänligheten eller så snyggt.
Det skulle ju räcka med referensen, utan inläggets text, plus min egen text i en mer kompakt lista.
 
När ska ni fixa så att man slipper försöka träffa den minimala blåa pricken med fingertoppen när man surfar på mobilen? Är det inte meningen att gränssnittet ska vara enklare att använda än på datorn istället för tvärtom?
 
  • Gilla
roli
  • Laddar…
ullberg
Vad händer om man lyckas träffa blå pricken? (Nyfiken)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.