M
Jag skulle kolla vad det kostar att hyra maskin, en maskin där du knäcker i säcken och den blandar automatiskt, och pumpar vidare i slang, vi brukar använda sånna när det är mindre jobb samt trångt med plats, men vet ej vad det kostar att hyra
 
T Trelleborgbyggaren skrev:
Hej den kostar 4200 kr
Sedan måste du ha en kraftfull kompressor också
Oj, anledningen till att jag frågade var att jag köpte precis en sån som på bilden på nätet för 500spänn för ett tag sen, visserligen 100% china export men ändå.
 
P Per_Eriksson skrev:
Oj, anledningen till att jag frågade var att jag köpte precis en sån som på bilden på nätet för 500spänn för ett tag sen, visserligen 100% china export men ändå.
Hej
Ja tyckte det var dyrt det är plus moms också
Xl bygg var billiga på den sa dom
Finns den kvar att köpa billigare på nätet?
Var den är tillverkad spelar mindre roll.
 
M Zolt skrev:
Jag skulle kolla vad det kostar att hyra maskin, en maskin där du knäcker i säcken och den blandar automatiskt, och pumpar vidare i slang, vi brukar använda sånna när det är mindre jobb samt trångt med plats, men vet ej vad det kostar att hyra
Hej
Var kan jag hyra en sådan i Malmö området?
Vad heter en sådan maskin?
 
M
T Trelleborgbyggaren skrev:
Hej
Var kan jag hyra en sådan i Malmö området?
Vad heter en sådan maskin?
Det är en automatblandare, du kan nog ringa runt lite och kolla, jag håller till i mälardalen, så har inte så mycket koll på Malmö :)
 
P Per_Eriksson skrev:
Oj, anledningen till att jag frågade var att jag köpte precis en sån som på bilden på nätet för 500spänn för ett tag sen, visserligen 100% china export men ändå.
Hej ja sökte på blocket hittade nya putssprutor där för 2500 sedan 500 kr för att skickas till Malmö.
Vill du kontrollera om det finns flera kvar av den billigare putssprutan du köpte? Kan ju alltid ha två stycken.
 
M Zolt skrev:
Jadu! Har jobbat som murare i 13 år och aldrig sätt eller använt en sådan, (dock sätt den på Youtube)
Putsspruta (slang) och en trattspruta har jag använt/använder

Hur stor yta ska du putsa?
Hej
Har kollat runt efter en större puts spruta
Har hört att cramo i Malmö hyr ut sådan ska in och kolla läget i morgon
Så du tror en mindre putsspruta blir för jobbigt att använda?
 
M
Ja, pga att med väder och vind så torkar det kanske fort, och ska du trixa med den där lilla så kommer du få det jobbigt, alternativt om du delar upp putsen, men svårt för mig att säga utan att se, men viktigt är att förvattna ordentligt och mätta väggen Innan. Och eftervattna, men är det flera våningar eller är det som en lång sockel?
 
M
Men nyckeln till framgång är att vara några stycken
 
M Zolt skrev:
Ja, pga att med väder och vind så torkar det kanske fort, och ska du trixa med den där lilla så kommer du få det jobbigt, alternativt om du delar upp putsen, men svårt för mig att säga utan att se, men viktigt är att förvattna ordentligt och mätta väggen Innan. Och eftervattna, men är det flera våningar eller är det som en lång sockel?
Ska börja med en husvägg 3 meter hög 40 meter lång
Det är första projektet
Ska i helgen slå av den gamla lösa putsen
 
P Per_Eriksson skrev:
Ungefär likadan, [länk]
Ser ju bra ut och dessutom handtag på baksidan.
Ser ju ut precis som den jag beställt.
Fungerar din bra du köpt?
 
M
Den väggen måste du dela upp, om du inte ska slamma den,

Men jag har ingen aning, du kanske redan har koll på sånt?
 
M Zolt skrev:
Den väggen måste du dela upp, om du inte ska slamma den,

Men jag har ingen aning, du kanske redan har koll på sånt?
Är helt nybörjare på mur och puts
Ska ha klart väggen till midsommar tänkte jag, går det bra har jag ytterligare fyra andra hus och putsa om
 
M
T Trelleborgbyggaren skrev:
Är helt nybörjare på mur och puts
Ska ha klart väggen till midsommar tänkte jag, går det bra har jag ytterligare fyra andra hus och putsa om
Ja då har du o göra, lägg gärna upp lite bilder :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.