Status
Tråden går ej att kommentera.
DennisCA DennisCA skrev:
Kanske dubbla kattluckor kunde funka annars, en till på katthuset.
Det är inte planerat att det ska var rumstemp i uterummet utan runt 16-17 grader, typ förråd under vintern. Ändå är det väldigt isolerat och hyffsat u-värde på partierna så där går nog att hålla bra temp ändå. Om solen är framme nu när jag kör byggfläkt så är det 35 grader när jag kommer hem från jobbbet ;)
 
Snygg ingång. Byggde en liknande till hundarna men jag byggde en elektrisk dörr med elhyudraler som känner av hundarnas chipp i backen. Garanterat dragfri
 
Nu är det lite panel på plats :)

Ny monterad panel på husvägg intill fönster och takränna, med byggmaterial och staket i förgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Snigla och 7 till
  • Laddar…
Blir bra det (y)
 
Jag har monterat bort ett fönster och byggt en trä ram som ersätter fönstret och satt luckan i och tkr inte de drar farligt och då har jag inget hus på utsidan som trådskrivare så är inga problem :) Fönstret är på källarplan och tkr inte de märks att det sitter där trots 15 minus grader ute :)
 
Uppdatering
Det har gått ett tag men det var inte värt att fota när salningar och lister mättes, slipades, målades och samma procedur på alla fönster.
Nu börjar de likna något. Kopplar på strömmen imorgon och sedan är det golv och lite annat kvar. Det verkar som det ska gå och fira påsk där ändå :)

Inomhusvy av en nymålad veranda med nyinstallerade fönster och oslipade golv, redo för strömanslutning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nyinstallerade mörka fönsterramar i en uterumskonstruktion med verktyg och byggmaterial synliga på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nymålade fönsterkarmar och slipade fönsterlister i ett ljusfyllt rum under renovering, med utsikt över bostadshus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nyrenoverat rum med nymålade fönsterramar och utsikt över grannhus och trädgårdar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nymålad fönsterkarm och lister på en svartmålad byggnad, sett uppifrån, med verktyg i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nymålad fönsterkarm och tak med synlig elinstallation längs kanten i en renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Tar lite extra tid när man mäter såhär xD
Nymålad svart dörrkarm och fönsterram med repkant, precis installerade i ett renoveringsprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
-RB- och 11 till
  • Laddar…
Spänningssatt :)

Tak med belysta vita paneler, träbjälkar och en hängande kinalampa i ett byggprojekt, kattluckan syns inte.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vitt tak med synliga träbjälkar och en grå vägg, stegen i förgrunden antyder pågående arbete.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Industriell vägglampa gjord av rörfittingar med tänd glödlampa, monterad på en mörkmålad vägg intill ett fönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tänd kinalampa hängande i ett fönster med en synlig kattsilhuett och en kattlucka nedanför.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Sen kommer vi till kinalampan.
Tyvärr var kvaliten kinesisk och nu får jag försöka bygga om den igen :/

Industriell stil belysning monterad på svart vägg med utsikt över landskap genom fönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Delvis demonterad lamphållare i förgrunden med synliga ledningar och trasigt isoleringsmaterial, mörk bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tänd kinalampa synlig genom ett fönster i skymningen med reflektioner, närliggande verktyg i förgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Även kattluckan är uppsågad :)
Utsågad kattlucka i vägg av ett hus under konstruktion med byggmaterial och verktyg på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Krokkodriljo och 14 till
  • Laddar…
Jäklar va bra det blir!

Det går undan, önskar jag hade kvar lite mer engagemang. Numera är jag "periodare".


/Mikael S
 
Rivit det mesta.
En hel del ruttet :(

Renoveringsarbete på hus med bortriven del och synlig träregel, stegar och byggmaterial på gräsmattan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nedrivet trädäck med rötskadad regel synlig, verktyg och byggmaterial i förgrunden, med grönska runt om.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Delvis rivet däck med synlig skadad regel och stenläggning, omgiven av gröna buskar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Skadad träregel med ruttet och skadat område utomhus, indikerar behov av byte under renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Blir byte av denna regel. Den enda som inte är inbyggd i husets stomme :)
Delvis rivet trädeck med en skadad, rötskadad regel vid husets kant.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Wow
  • Gilla
Snigla och 4 till
  • Laddar…
Uterummet har fått golv och sina möbler. Nu är det nästan färdigt ;)
Invigt med första ölen iallafall :)
 
  • Nyinrett uterum med ett färgglatt matbord, stolar, bänk och en ölburk på bordet, invigt vid skymning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Älska
boschkenta och 12 till
  • Laddar…
Snygga möbler
//Mathias
 
  • Gilla
Ramnemark
  • Laddar…
Provhänger lampan för att komma fram till vilken höjd som blir bra. Nu är det nästan klart. Ska in ett element men det blir nog i höst.
Nu håller jag mest på med altanen utanför. Har beställt komposit-trall från Scandinavian Plank och väntar på att den ska levereras (y)
 
  • Industriell stil lampa provhängd ovanför ett fönster, vy mot trädgård, inomhusväxter på fönsterbräda och pall.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Inomhusvy med industriell hänglampa provhängd över ett matbord, nära fönster som visar en utomhussikt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Modern lampa ovanför ett rustikt träbord i en ljus veranda, verktyg synliga, altan utanför i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Matsal med stora fönster och svarta ramar, en industriell lampa provhängd över ett träbord med tre blomvaser.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
  • Gilla
Peter_Bromma och 5 till
  • Laddar…
Ramnemark Ramnemark skrev:
Provhänger lampan för att komma fram till vilken höjd som blir bra. Nu är det nästan klart. Ska in ett element men det blir nog i höst.
Nu håller jag mest på med altanen utanför. Har beställt komposit-trall från Scandinavian Plank och väntar på att den ska levereras (y)
Riktigt snyggt. Bra jobbat :D(y)
 
Ramnemark Ramnemark skrev:
Uterummet har fått golv och sina möbler. Nu är det nästan färdigt ;)
Invigt med första ölen iallafall :)
var har du fått tag på möblerna? riktigt snygga och passar in perfekt!
 
P Peter_Bromma skrev:
var har du fått tag på möblerna? riktigt snygga och passar in perfekt!
Tack :D

Bord ifrån chilli.se
Stolar och bänk från vidaXL.se
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.