Ser att jag har glömt att uppdatera här.
Det har dykt upp lite andra projekt så jag har tyvärr inte hunnit med så mycket. Men nu i sommar blir det att klä in resten av huset samt att bygga en balkong som ska gå från framsidan och följa gaveln på huset för att sedan möta altanen på baksidan. Under denna balkon kommer det delvis bli ett förråd.

Här är lite bilder på hur framsidan har blivit iallafall =)

. Framsidan av ett hus under renovering med en befintlig balkong och otäckt putsverk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Delvis klädd fasad på hus med isolermaterial och träpaneler synlig runt fönstret.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Husfasad under renovering med kombination av träpanel och vitmålad vägg, entrédörr och fönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Delvis klädd fasad på hus med vit panel, trädetaljer och en grå ytterdörr.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Delvis renoverad husfasad med ny vit panel och ett fönster som speglar ett rött hus och en bil.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Husfasad under renovering med påbörjad balkongkonstruktion och byggmaterial framför entrén.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Pågående bygge av balkong längs husets framsida med verktyg och byggmaterial synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Delvis klädd husfasad med vitt träpanel, ett fönster och en öppen dörr under konstruktion.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Husfasad med vit panel, grå entrédörr med lampor och balkong under konstruktion.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Framsida av hus med upplyst entré och intilliggande fönster vid skymning; hög med grus i förgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Framsida av hus med pågående balkongbygge, trästolpar uppställda och släpvagn framför.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nytt staket under konstruktion längs en husgavel med verktyg och byggmaterial synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Reglar fästa på en röd tegelvägg vid en husgavel i förberedelse för ytterligare klädsel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vit träfasad på ett hus med ny panel som delvis täcker en tegelfärgad grund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Delvis renoverad husfasad med vit panel, hörtdel där balkong ska byggas och rör på marken.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Pågående bygge av en träbalkong på ett vitmålat hus med en byggnadsställning och blommande träd i förgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Pågående arbete med att klä in en husvägg, halva väggen täckt med vita paneler.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Framsida av ett hus med ny vit panelvägg och ett fönster, väntar på att kläs in helt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Husets framsida med en pågående balkongkonstruktion, omgiven av blommande träd och en parkerad bil.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Framsidan av ett hus med vit fasad, påbörjad byggnation av balkong med trästolpar och bil parkerad framför.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
peterkz1 och 4 till
  • Laddar…
Slänger upp några fler bilder.. har klätt om hela huset, byggt balkong mm.
 
  • Nyomklädd vit villa med balkong och trädetaljer, omgiven av grönska och träd.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Renoverat hus med ny balkong upplyst på kvällen, med vita väggar och terrass i förgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Före-och-efter-bilder på en renoverad villa, från obehandlat till nymålat och konstruktion av ny balkong.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Renoverat hus med belysning och ny balkong synlig på kvällen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Nyrenoverat hus med upplyst fasad och balkong på kvällen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Nyrenoverat hus med belysning och ny balkong i skymningen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Wow
  • Gilla
FullForce och 1 till
  • Laddar…
Superfint! Hur blev det runt fönstren @Rickard01 ? Skaffade du bara ett djupare underbleck till dem? Funderar på vad minsta möjliga djup för reglarna är för att minimera utbyggnaden så mycket som möjligt. Å andra sidan kanske 34mm inte är så farligt egentligen.
 
P peterkz1 skrev:
Superfint! Hur blev det runt fönstren @Rickard01 ? Skaffade du bara ett djupare underbleck till dem? Funderar på vad minsta möjliga djup för reglarna är för att minimera utbyggnaden så mycket som möjligt. Å andra sidan kanske 34mm inte är så farligt egentligen.
Ja men det stämmer, ett djupare underblev fick det bli. Våra blev väldigt djupa pch jag var lite rädd att det skulle se konstigt ut. Men själv så tycker jag det ser helt okej ut. Det som var klurigast var nog salningarna. Hitta inga som var tillräckligt djupa. Så då tog jag panelbrädor och satte ihop.
 
  • Gilla
peterkz1
  • Laddar…
Här är bild på det.
 
  • Ett fönster på en vit träfasad med persienn, intill en terrass med trägolv och en utomhuslampa.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vit yttervägg av trä med fönster, golvplattor på terrass och utomhuslampa.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
peterkz1
  • Laddar…
.
 
  • Tvåvåningshus med vit fasad, träpanel, balkong och parkerad vit bil framför huset.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
tommysalom och 1 till
  • Laddar…
R Rickard01 skrev:
Slänger upp några fler bilder.. har klätt om hela huset, byggt balkong mm.
Blev ju toppen! Gillar fasadbelysningen också.
 
T
R Rickard01 skrev:
.
Hej Rikard,

Detta ser fantastiskt fint ut! Bra jobbat!

Jag undrar om du har uppgifter på vad detta jobbet kostade dig i slutändan? Att klä in fasaden och renovera balkongen tänker jag på. Jag har nämligen ett hus som är väldigt likt ditt hus och funderar på denna lösningen istället för att putsa vårt tegelhus.

Med vänliga hälsningar
Tommy
 
T tommysalom skrev:
Hej Rikard,

Detta ser fantastiskt fint ut! Bra jobbat!

Jag undrar om du har uppgifter på vad detta jobbet kostade dig i slutändan? Att klä in fasaden och renovera balkongen tänker jag på. Jag har nämligen ett hus som är väldigt likt ditt hus och funderar på denna lösningen istället för att putsa vårt tegelhus.

Med vänliga hälsningar
Tommy
Hej Tommy.

Jag vet tyvärr inte vad detta kostade mig. Jag har grejat med det i omgångar och köpt material likaså.
Men det är nog ganska enkelt att räkna ut då det bara är panel och 34x70 reglar bakom + massa expanderspik. Glöm inte räkna med färgen, jag har kört 3 strykningar på allt och det har gått väldigt många 10l hinkar och dom är inte billiga .
Mvh Rickard
 
  • Gilla
tommysalom
  • Laddar…
T
R Rickard01 skrev:
Hej Tommy.

Jag vet tyvärr inte vad detta kostade mig. Jag har grejat med det i omgångar och köpt material likaså.
Men det är nog ganska enkelt att räkna ut då det bara är panel och 34x70 reglar bakom + massa expanderspik. Glöm inte räkna med färgen, jag har kört 3 strykningar på allt och det har gått väldigt många 10l hinkar och dom är inte billiga .
Mvh Rickard
Tack för svaret då får vi försöka räkna på det
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.