När du har verisuregrunkan ikopplad så når du alla tillgängliga funktioner från appen. Appen har tyvärr inte alla funktioner och du kan inte mig veterligen programmera tillfällig kod direkt i doormanen eftersom du har verisuregrunkan i.
 
Hur blev det här?

"når du alla tillgängliga funktioner från appen. Appen har tyvärr inte alla funktioner"

Får inte ihop detta?
 
N Noseone skrev:
Hur blev det här?

"når du alla tillgängliga funktioner från appen. Appen har tyvärr inte alla funktioner"

Får inte ihop detta?
Är det inte så att du har fler funktioner/möjligheter utan app/verisure?
Så att från appen når du allt du kan göra, men du kan göra mer utan app/verisure!?
 
  • Gilla
xdigger
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Är det inte så att du har fler funktioner/möjligheter utan app/verisure?
Så att från appen når du allt du kan göra, men du kan göra mer utan app/verisure!?
Nja, man kan göra andra saker. Endel försvinner, som dessa "hantverkar/städbolagsfunktioner". Men att ha låset uppkopplat och få en pushnotis när nån går in är fantastiskt bra.
 
Hejsan!

Har haft ett Yale doorman i två år. Plötsligt går det inte att låsa trots att lampan på insidan blinkar grönt. Har justerat blecket och det verkar inte vara det. Någon som varit med om något liknande?
 
Har du testat att försöka låsa när dörren är öppen när du samtidigt simulerar stängd dörr genom att trycka in "trianglarna"?
 
Dom dubbla trianglarna går inte trycka in när låskolven är utfälld. Räcker det att trycka in den övre triangeln? I vilket fall så vill den inte låsa då heller som det verkar.
 
Har inte låset framför mig, kommer inte ihåg vilken triangel som är överst/underst. Det finns ju enkel triangel och dubbel triangel, kommer inte ihåg vad de kallas.
Hur som helst, när dörren är öppen så är ju låshaken inne, alla trianglar ute.
När man stänger dörren så pressas enkel och dubbel triangel in av låsblecket, sen åker de dubbla trianglarna ut, men inte den enkla. Så man simulerar stängning genom att trycka in alla trianglar och sen släppa de dubbla medan man fortfarande trycker in den enkla triangeln. Därefter provar man att låsa. Om det funkar att låsa då så borde det vara nåt knas med blecket, glipan för står eller för liten?
 
T Thomas1968 skrev:
... går det inte att låsa trots att lampan på insidan blinkar grönt. Har justerat blecket och det verkar inte vara det. Någon som varit med om något liknande?
...och det är inte så att den endast är "olåst" när du testar trycket på insidan men är låst när du använder trycket på dörrens utsida?
 
Den är olåst på alla sätt och vis. Har beställt nytt låshus och ny sladd. Det här mekaniska ljudet som låter när man låser hörs inte längre så jag tror något pajat inne i låset. Eller avskavd sladd.
 
Har monterat nytt låshus och nu fungerar det att låsa igen! Däremot har det blivit någon sorts glapp i elen eftersom låset ibland startar om sig av sig självt...
 
Funderar på att skaffa ett Yale Doorman V2N, men har några frågor först:

1. Om det blir något problem med låset (har läst att låskistan går sönder ibland) och man måste byta ut detta (och det är inom garantitiden), betalar Yale (eller återförsäljaren man köpte låset ifrån?) låssmeden som utför själva jobbet eller åker man på den kostnaden själv - även om det är konstaterat att låset är trasigt?

2. Om jag vill ha möjligheten att gå tillbaka till mitt gamla lås om jag/frun tröttnar på detta eller känner att det inte var bra för oss - for whatever reason - kan man sätta tillbaka det gamla låset enkelt? Jag antar att man då inte får ha skruvat i säkerhetsskruvarna, för hur gör man då för att få bort Doormanlåset?

3. Läst väldigt mycket om Verisureintegrationen här, men väldigt lite om Sectorditon. Vi har Sector hemma, tar gärna emot fler synpunkter från folk med Sector och Doorman och hur det fungerar.
 
1. Garanti, du betalar inget.

2. Bara skruva isär och dit med dom gamla grejerna igen.
 
  • Gilla
elector
  • Laddar…
X xdigger skrev:
1. Garanti, du betalar inget.

2. Bara skruva isär och dit med dom gamla grejerna igen.
Ok, men inte om man har skruvat i säkerhetsskruvarna? Gör folk det, eller struntar ni i det?
 
Det är inga problem, MEN om du skruvar dit låset själv så är det DU som får göra allt jobb med låset sen även garantiutbyte men du får en ny kista på garanti.

Jag hade skruvat i envägsskruvarna oavsett om det är till mig själv eller hos en kund.

Har du en låssmed som installerar så är inte det ditt bekymmer att byta ut ifall det går sönder.
 
  • Gilla
elector
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.