När man bygger badrum finns rekommenderade mått för avstånd och hur saker bör placeras. I dagens quiz kan du testa hur bra koll du har på dessa mått i badrummet.

Quiz: Har du koll på måtten i badrummet? https://www.byggahus.se/quiz/142-har-du-koll-pa-matten-i-badrummet

I den här tråden berättar vi vad vi fick för resultat och diskuterar frågorna i största allmänhet.

Badrum med kaklade väggar, mönstrat golv och en katt som ligger på rygg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vi inspireras av en bild på medlemmen ippes nya badrum, som i alla fall har fått väl godkänt av en av familjemedlemmarna. https://www.byggahus.se/forum/threads/klack-runt-duschrum.331609/page-2#post-3234780
 
Fråga 2 saknar något/några ord!
 
  • Gilla
Marlen Eskilsson
  • Laddar…
Tack! Nu har jag lagt till "vid wc:n?"
 
Fråga 1, måtten ni anger utgår från att det redan finns en tillgänglighetsanpassad WC i huset, eller? För man ska väl annars räkna med att få plats för en assistent att stå intill WC-stolen, om jag minns rätt.
 
  • Gilla
Marlen Eskilsson
  • Laddar…
Ähh 7/10. Men de flesta svaren är ju bara rekommendationer...
 
  • Gilla
Marlen Eskilsson
  • Laddar…
B b8q skrev:
Fråga 1, måtten ni anger utgår från att det redan finns en tillgänglighetsanpassad WC i huset, eller? För man ska väl annars räkna med att få plats för en assistent att stå intill WC-stolen, om jag minns rätt.
Så kan det vara. Jag ska kolla med Roger som tog fram måtten åt mig.
 
M
10/10 men så har jag precis byggt om mitt badrum också!
 
  • Gilla
Marlen Eskilsson
  • Laddar…
Inte många rätt man hade trots ja byggt badrummet själv från skratch . dok missupfatta ja nårra frågor , sen har man lite egna mått efter tycke å smak. men fråga nr 5 funkar dåligt med en fristående handfat ovanpå en komod iallafall
 
Woo hoo!

9/10. Nån dag ska jag börjar renovera själv.
 
Patrik440
useless useless skrev:
Ähh 7/10. ..
Hade man fått såpass så.. Märks att man är 193cm lång å gissade på div höjdmått.. :rolleyes:
 
10/10 här också.. Men även jag med ett extremt nyrenoverat badrum :crysmile:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.