Svar 1: 202mm

Till våren väntas altanrenovering, ett måste-göra innan taket rasar ned över ungarna. Då min gamla skruvdragare drog sina sista skruvar under sommarens köksrenovering, skulle denna maskin vara ett välkommet bidrag! Som nyseparerad 3-barnspappa är inte ekonomin som det borde vara, men självklart måste säkerheten gå först!
 
Svar: 1. 202 mm

Det är dags att flytta ner laserskäraren i verkstaden. Det innebär att jag behöver få ner en dator och nätverk där, vilket i sin tur innebär att jag behöver borra genom tjock, hård, stenrik betong för att få genom en nätverkskabel. Tänk så mycket svordomar den här maskinen skulle bespara mig, och min omgivning!
 
Svar: 1) 202 mm

Till sonens första lya, när vi altantaket i sommar ska förnya...
När hyllan ska upp och designa min vägg, jag vill klara mig utan den biffiga hantverkaren med skägg.
Visa att kvinnor kan, för med slagborren är jag lika stark som en man!
 
Stort grattis Suziluz som har fullt upp med att renovera hemma och självklart ska ha bra verktyg för detta. Vi hoppas att du får massor av nytta av din nya slagborr från AEG :D.

Motivering: För några år sedan köpte jag ett gammalt hus från sent 1800-tal som jag sedan dess har tagit tag i att renovera nästintill helt och hållet på egen hand. Hittills har jag bytt tak, kök och golv, satt in en kamin samt byggt till ett skafferi och en glasveranda (nej, det sista var inte nödvändigt, men det var underbart!) Flera gånger när jag har varit på byggvaruhus och bett om råd har jag blivit märkligt behandlad, och föreslagen att köpa rosa och lätta verktyg som ska vara "specialanpassade för kvinnor". Jag kanske inte ser så stark ut, men i sommar när jag tänker mig att jag ska riva ett gammalt murket uthus och bygga om det helt från grunden vill jag ha riktigt maffiga, rejäla grejer att jobba med, inget annat! Jag skulle behöva en liten klapp på axeln och ett rejält tryck i slagborrmaskinen... :)
 
  • Gilla
johan.strahle och 1 till
  • Laddar…
1. 202mm
Med denna maskin skulle hela familjen kunna hjälpa till och bygga terass i vår nya sommarstuga.
 
Nu har slagborrmaskinen anlänt sitt nya hem, där den har mottagits med stor glädje!! Här planeras redan inklädning av gammal betongtrappa i påsk, så den ska sättas i arbete omedelbums. Stort tack! :D

Elina Blom Westergren Elina Blom Westergren skrev:
Stort grattis Suziluz som har fullt upp med att renovera hemma och självklart ska ha bra verktyg för detta. Vi hoppas att du får massor av nytta av din nya slagborr från AEG :D.

Motivering: För några år sedan köpte jag ett gammalt hus från sent 1800-tal som jag sedan dess har tagit tag i att renovera nästintill helt och hållet på egen hand. Hittills har jag bytt tak, kök och golv, satt in en kamin samt byggt till ett skafferi och en glasveranda (nej, det sista var inte nödvändigt, men det var underbart!) Flera gånger när jag har varit på byggvaruhus och bett om råd har jag blivit märkligt behandlad, och föreslagen att köpa rosa och lätta verktyg som ska vara "specialanpassade för kvinnor". Jag kanske inte ser så stark ut, men i sommar när jag tänker mig att jag ska riva ett gammalt murket uthus och bygga om det helt från grunden vill jag ha riktigt maffiga, rejäla grejer att jobba med, inget annat! Jag skulle behöva en liten klapp på axeln och ett rejält tryck i slagborrmaskinen... :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.