B
D Dino84 skrev:
En liten uppdatering ifrån ena badrummet :)
Supersnyggt badrum. Gillar duschen skarpt! Ska också ha en inbyggd takduch i nästa badrum
 
D Dino84 skrev:
Fläkten är uppe och så kommer bänskivorna på Måndag!
Det börjar verkligen se ut som ett färdigställt kök.
Härligt med färg i köket! Och grymt snygg nyans.
 
Börjar likna ett hem snart
 
  • Modernt vardagsrum och kök med orange soffor, vit köksö, gråa stolar och svarta köksluckor.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
lizaliza och 12 till
  • Laddar…
D Dino84 skrev:
En liten uppdatering ifrån ena badrummet :)
Hej! Snyggt badrum. Vad är det för duschvägg ni valt? Letar själv efter en med takstag.
 
B Berj skrev:
Hej! Snyggt badrum. Vad är det för duschvägg ni valt? Letar själv efter en med takstag.
Hej Berj,

Tack

Vi har valt en duschvägg från duschbyggarna, tror den hette design skärmvägg och så går det att köpa takstag som tillbehör

Lycka till!
 
  • Gilla
Berj
  • Laddar…
Den renoverade trappan blev riktigt snygg
 
  • Renoverad trappa med mörkt trätrappsteg, metallstångsstöd och trähandräcke mot vit bakgrund.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Wow
Tyro och 6 till
  • Laddar…
Väldigt snygg! Är den barnsäker också?
 
  • Gilla
Dino84
  • Laddar…
PellePeps PellePeps skrev:
Väldigt snygg! Är den barnsäker också?
Hej Pelle,

Nej trappan är inte barnsäker om du syftar på de 10cm(det är 14cm)som skall vara i öppningen mellan trappstegen. Å andra sidan finns inga barn i bilden :)
 
D Dino84 skrev:
Hej Pelle,

Nej trappan är inte barnsäker om du syftar på de 10cm(det är 14cm)som skall vara i öppningen mellan trappstegen. Å andra sidan finns inga barn i bilden :)
Okej, men helt plötsligt är det ett barn där som sitter fast med huvudet... Det är därför man ska undvika att ha öppningar mellan 10 och 25 cm.
Bara att hålla koll på de eventuella småttingar som kommer på besök!
 
PellePeps PellePeps skrev:
Okej, men helt plötsligt är det ett barn där som sitter fast med huvudet... Det är därför man ska undvika att ha öppningar mellan 10 och 25 cm.
Bara att hålla koll på de eventuella småttingar som kommer på besök!
Eller så ramlar de jäklarna ner för trappen. Det borde vara hiss. Näe nu skojar jag faktiskt .. :)
 
D Dino84 skrev:
Börjar likna ett hem snart
Jag är själv inte urförtjust i modern stil, men ni gör det väldigt bra genomgående och med snygga val! Ni håller stiltråden. Jag gillar det mörka köket. Kul att ni vågade. Våga mer färg också!
 
  • Gilla
Dino84
  • Laddar…
PellePeps PellePeps skrev:
Okej, men helt plötsligt är det ett barn där som sitter fast med huvudet... Det är därför man ska undvika att ha öppningar mellan 10 och 25 cm.
Bara att hålla koll på de eventuella småttingar som kommer på besök!
Självklart Pelle, säkerhet för småttingarna och att man har koll på de är ett måste när de väl är på besök hos oss
 
  • Gilla
PellePeps
  • Laddar…
elpaco elpaco skrev:
Jag är själv inte urförtjust i modern stil, men ni gör det väldigt bra genomgående och med snygga val! Ni håller stiltråden. Jag gillar det mörka köket. Kul att ni vågade. Våga mer färg också!
Tack Elpaco, vi har varit involverade i och vallt ut alla detaljer samt 90% av all byggmaterial för denna byggnad, allt från värmegolv och konstruktion samt material för det, Ventillations system, betongsort, placering av lampor och kontakter och ner till de minsta detaljerna så som handukskrokar, handtag osv. Det mörka köket är hjärtat i huset, den valde vi och beställde strax efter vi hade skrivit på och långt innan tillträdet.

Färg och form är något som både jag och min sambo är väldigt intresserade av och vi har lagt väldigt mycket tid på att hitta och välja rätt material och känsla.

Vi har lärt oss mycket i denna process och inte minst av alla kloka råd och kunskap som har funnits här på detta forum.
 
  • Gilla
jocke31 och 1 till
  • Laddar…
Bild på Master Bedroom
 
  • Master Bedroom med en stor säng med grå stoppad huvudgavel och sängkläder, sidobord och konstverk på väggen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
henche och 1 till
  • Laddar…
Här går det framåt,Lite badrumsbilder
 
  • Marmorliknande kakel i badrum med guldfärgade handdukshängare och en vit handduk.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Modernt badrum med marmorliknande kakel, guld-detaljer inklusive duschmunstycke och kranar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Modernt badrum med grå kakelväggar, infällda spotlights i taket och handdukar som hänger på väggkrokar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Modern duschinstallation med grå kakelvägg, kromade blandare och duschslang.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Alnervik och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.