Maxwells demon TotalControl skrev:
Vet du vad anledningen var till att någon överklaga bygglovet?

Förmodligen jante...
Vi tycker nog att det är mellan oss och dom. Men eftersom det fanns ett väl underbyggt beviljat Bygglov med Startbesked från Kommunen och goda relationer i den processen kände vi att det var en bra chans att vi det skulle avslås, precis vad som hände. En baktanke jag hade var att huset var klassat som hyreshus enhet vilket är samma för hus med lägenhet och lokalhyra. Dvs vi kunde fortfarande renovera huset och sälja det om koskiten träffade fläkten. Men jag håller med Gert om att det var på gränsen till dumdristigt.
 
Hur blev det med tonåringarnas rum och spelhörnan, har du några bilder på det som du vill visa?
 
Den är ju där men knappast klar. Även rummen är inte färdig inredda eftersom vi som familj behövde även en längre rast från flytt, nya skolor, renovering osv. Nu när vi börjar landa kommer vi komma igång med det som pausades.
 
  • Ej färdiginredd arbetsrum med skrivbord, stol och oöppnade flyttkartonger.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Hullefar och 3 till
  • Laddar…
Kul, jag skulle också vilja ha en gammal skola! :D
Varför två kök? (Har inte hunnit se programmet, ifall det förklarades där.)
 
  • Gilla
Hullefar
  • Laddar…
Abbe W Abbe W skrev:
Men hur veta, den vi hade var rekommenderad av folk jag litar på? Konsument Upplysning? Referenser i företaget?
Personliga referenser är bäst. Men, det jag skrev var bara menat som en reflektion, inte kritik.
 
  • Gilla
Abbe W
  • Laddar…
W Wagner skrev:
Kul, jag skulle också vilja ha en gammal skola! :D
Varför två kök? (Har inte hunnit se programmet, ifall det förklarades där.)
Jag har en före detta förskola. 4 kök plus ett storkök, plus 5 diskbänkar till. Man måste gilla att riva...
 
  • Haha
Abbe W
  • Laddar…
W Wagner skrev:
Kul, jag skulle också vilja ha en gammal skola! :D
Varför två kök? (Har inte hunnit se programmet, ifall det förklarades där.)
Det förklaras men inte alla anledningar. Första var att vi behövde bo från sista Juli! Det klarade vi med det interimistiska slutbeskedet. Sen har vi längre planering där vi på detta sätt möjlighet att hyra ut över eller undervåningen. Husets två ingångar och två hallar möjligör i princip 4 enskilda lokaler med olika "service". 320kvm är STORT för två pers när barnen flyttat o innan barnbarn kommer :)
 
  • Gilla
Hullefar och 4 till
  • Laddar…
Superkul med husägaren som är inne och berättar och svarar på frågor. Det är nog det bästa med Husdrömmar, att få ta del av mer info här på forumet efteråt.
Jättefint hus - och härligt att ni följer era drömmar, tycker jag. Alla har förstås olika inredningssmak, så det tänker jag inte lägga mig i, men jag gillar verkligen att ni tillåter huset att bli personligt och att ni inte bara väljer vitt, vitt, vitt överallt.
 
  • Gilla
  • Älska
Anna_H och 2 till
  • Laddar…
J jocke31 skrev:
Superkul med husägaren som är inne och berättar och svarar på frågor. Det är nog det bästa med Husdrömmar, att få ta del av mer info här på forumet efteråt.
Jättefint hus - och härligt att ni följer era drömmar, tycker jag. Alla har förstås olika inredningssmak, så det tänker jag inte lägga mig i, men jag gillar verkligen att ni tillåter huset att bli personligt och att ni inte bara väljer vitt, vitt, vitt överallt.
Tack :)
 
Eftersom idéerna synas ha tagit slut. Lägg ner programmet.
 
P prefix skrev:
Eftersom idéerna synas ha tagit slut. Lägg ner programmet.
Så neggo :) Jag tycker fortfarande om att se på programmet och tycker att det gnälls på exakt samma saker denna säsong som förra. De som inte vill se ett program som handlar om människor och deras husdrömmar kan ju titta på något annat.

Kul att du hänger här Abbe, hoppas ni trivs bra i huset!
 
  • Gilla
Tom_And och 4 till
  • Laddar…
Abbe W Abbe W skrev:
Det förklaras men inte alla anledningar. Första var att vi behövde bo från sista Juli! Det klarade vi med det interimistiska slutbeskedet. Sen har vi längre planering där vi på detta sätt möjlighet att hyra ut över eller undervåningen. Husets två ingångar och två hallar möjligör i princip 4 enskilda lokaler med olika "service". 320kvm är STORT för två pers när barnen flyttat o innan barnbarn kommer :)
Det låter praktiskt!

Håller med jocke31, kul att du är här och deltar! Och lycka till med det fortsatta fixandet!
 
  • Gilla
Abbe W
  • Laddar…
Man fick aldrig reda på uppvärmningssystem,här måste ju göras berg,el jordvärme ,annan uppvärming kommer och bli hiskelig i ett 320kvm hus
 
C carl fabian skrev:
Man fick aldrig reda på uppvärmningssystem,här måste ju göras berg,el jordvärme ,annan uppvärming kommer och bli hiskelig i ett 320kvm hus
Abbe har redan besvarat detta tidigt här i kommentarsfältet :)
 
  • Gilla
Abbe W
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.