202

Behovet av maskinen är större än tillgången för att köpa den.

Pensionären
 
202mm
Motivering:
Tre bokstäver räcker "AEG" är läcker!
 
Svar: 1. 202 mm

Då min hitachi maskin gett upp behövs en ny för framtida byggen. Hade varit intressant att prova ett annat märke av maskiner och se den överglänsa det man har provat tidigare!
 
Svar: 202mm

I sommar kommer det att bli aktuellt med både altanfix och spaljebygge. Då min sambo gärna vill hjälpa till så hade det varit kul med en extra maskin så hon kan bli mer delaktig i bygget. En stark maskin kanske kräver mindre muskelstyrka dessutom? :)
 
Svar: 202mm

Det var en blivande 40-åring från Småland

Som för alla kommande projekt behövde en hjälpande hand

Med superborr från AEG

Behövdes inte den gamla så seg

Och mer tid kunde läggas med barnen på lekland
 
Svar: 202mm
Om jag vann denna eminenta maskin skulle jag t.o.m ta med den till sängen på natten... Ingen annan än jag skulle få använda och sköta denna maskin. Har haft AEG innan och tycker de gör kvalitetsmaskiner!
Tack från en hängiven amatör.
 
Svar 1. 202mm

Min nuvarande maskin är helt slut ..Så denna skulle jag vilja vinna !
 
Svar: 1. 202mm

Saknar helt en borr, tänk då vilken lyx nu när huset ska renoveras att ha en AEG värsting att borra med!
 
Svar: 1. 202mm

Jag står inför mitt livs största utmaning, att bygga ett lösvirkeshus, som jag själv ritat och som jag själv ska bygga, i en del av landet jag inte känner till. Allt sammans ska dessutom dokumenteras genom en blog. En AEG skulle vara det perfekta startskottet för mitt helt unika byggprojekt.
 
Svar 202mm
Mycket att göra och blev nyss utan jobb pga företaget flyttar utomlands = lite pengar så 1 bra maskin vore inte fel nu medans jag söker nytt arbete.
Dom vill att jag ska pendla 147 mil/ vecka vissa veckor...vilket inte går pga dyra resor.
Så jag vinner gärna...
 
Redigerat:
Svaret på faktafrågan är 202 mm

Att jag vill tävla om "mosnterdragaren" och förstås hoppas vinna är att jag i somras påbörjade ett renoveringsprojekt, en gammal ladugård med decimetertjockt fyrkantstimmer i väggar och golv på murad nederdel, med sikte på garage/verkstad/pelletsförråd så småningom. Det mesta grovjobbet görs med kofot, slägga och motorsåg, men en riktigt tuff slagborrskruvdragare för håltagning för kablar och rör och fästskruvning av vinkeljärn saknas dessvärre i utrustningen; den lilla orkar inte riktigt. Så visst vore det bra att få lite starkare muskler i borrandet och skruvandet.
 
Svar 1, 202mm

Vore bra med denna, så jag äntligen gör slag i saken .
 
Elina Blom Westergren Elina Blom Westergren skrev:
Vinn maxad slagborrmaskin för både hem och proffs

[bild]

Letar du efter en mångfacetterad slagborrmaskin som du kan ha till en lång rad projekt både i huset och på tomten? Veckans vinnare tar hem AEG:s värsting BSB18BL LI-602C 18V - en kompakt slagborrmaskin med borstlös motor och 13 mm metallchuck. Det här är en riktig monstermaskin, den starkaste slagborrmaskinen på marknaden. Den kommer med upp till 140 Nm för bästa möjliga prestanda, 24 stegs momentinställning och 2 st High Demand batterier på 6 Ah med överbelastningsskydd, samt laddare och väska. Den klarar med andra ord av allt från altanbygget till tillbyggnaden på huset.

Totalt värde cirka: 5 000 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Hur lång är AEG BSB18BL LI-602C?
Svaret hittar du här: [länk]

1. 202 mm
X. 215 mm
2. 222 mm

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 15 mars.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----svar 1. En riktig man måste ha en sådan maskin------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från AEG. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar AEG för att de sponsrar den här tävlingen.
Elina Blom Westergren Elina Blom Westergren skrev:
Vinn maxad slagborrmaskin för både hem och proffs

[bild]

Letar du efter en mångfacetterad slagborrmaskin som du kan ha till en lång rad projekt både i huset och på tomten? Veckans vinnare tar hem AEG:s värsting BSB18BL LI-602C 18V - en kompakt slagborrmaskin med borstlös motor och 13 mm metallchuck. Det här är en riktig monstermaskin, den starkaste slagborrmaskinen på marknaden. Den kommer med upp till 140 Nm för bästa möjliga prestanda, 24 stegs momentinställning och 2 st High Demand batterier på 6 Ah med överbelastningsskydd, samt laddare och väska. Den klarar med andra ord av allt från altanbygget till tillbyggnaden på huset.

Totalt värde cirka: 5 000 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Hur lång är AEG BSB18BL LI-602C?
Svaret hittar du här: [länk]

1. 202 mm
X. 215 mm
2. 222 mm

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 15 mars.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från AEG. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar AEG för att de sponsrar den här tävlingen.
 
202 !

Jag tycker jag borde vinna eftersom jag är en ren amatör som ska flytta in vårt renoveringsobjekt till sommaren. Där ska vi renovera nästan hela huset och med andra ungen på väg har jag tankar på att lösa det mesta själv, om jag nu kan med detta tillbehör :)
 
1. 202 mm

Jag vill ge borrmaskinen till min händiga sambo som älskar verktyg av alla de slag! Han fyller snart 40, och har nästan ett helt hus att renovera
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.