Står.i
Svar 1, 202 mm
Använd AEG skruvdragare med slitet chuck och 18V 2.0Ah batteri på ett bord med prickig duk.
Denna skruvdragare är mitt mest använda och kära elverktyg. Den är trofast, pigg och uttålig. Jag får erkänna att jag aldrig övervägt att investera i en batteridriven slagborr - men å andra sidan - med ett tre gånger så stort batteri hade en storebror varit ett välkommet tillskott i familjen.
 
Svar: 1. 202mm
Motivering: För att hjälpa min fru att övertyga mig om varför det är bättre att köpa rätt saker från början.
 
1. 202 MM

Denna skulle göra underverk i min och sambons nyinköpta hus på 200kvm som ska renoveras!
 
Svar 1. 202 mm

Denna maskin hade varit toppen för mig/oss då vi har några kommande större renoveringar där det krävs en bra mycket kraftigare borrmaskin/slagborr/skruvdragare än den gamle vi har

Denna hade varit guld värd!
 
1. 202mm
Slagborr är en borrtyp jag saknar och brorsan har alltid förespråkat AEG. Just nu har jag TTI konsument maskiner, Ryobi som borrmaskiner och det vore kul mmatt ha nåt med bättre ergonomi när man ska fixa till källaren.
 
Svar: 1. 202mm

När verktyg kommer på tal så brukar jag minnas första gången jag höll ett kvalitetsverktyg i min hand. Det var en slagborr från Hilti som lånades av dåvarande hyresvärd. Frustration, svett och svordomar ersattes av ett brett leende och en jakt på anledningar till att göra fler hål i stenhård betong som denna maskinen åt till frukost. Dags för en slagborr av samma rang att hamna i min egen arsenal, och ingen betongvägg i min närhet ska någonsin gå säker igen.
 
Elina Blom Westergren Elina Blom Westergren skrev:
Vinn maxad slagborrmaskin för både hem och proffs

[bild]

Letar du efter en mångfacetterad slagborrmaskin som du kan ha till en lång rad projekt både i huset och på tomten? Veckans vinnare tar hem AEG:s värsting BSB18BL LI-602C 18V - en kompakt slagborrmaskin med borstlös motor och 13 mm metallchuck. Det här är en riktig monstermaskin, den starkaste slagborrmaskinen på marknaden. Den kommer med upp till 140 Nm för bästa möjliga prestanda, 24 stegs momentinställning och 2 st High Demand batterier på 6 Ah med överbelastningsskydd, samt laddare och väska. Den klarar med andra ord av allt från altanbygget till tillbyggnaden på huset.

Totalt värde cirka: 5 000 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Hur lång är AEG BSB18BL LI-602C?
Svaret hittar du här: [länk]

1. 202 mm
X. 215 mm
2. 222 mm

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 15 mars.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från AEG. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar AEG för att de sponsrar den här tävlingen.
Svar,
Elina Blom Westergren Elina Blom Westergren skrev:
Vinn maxad slagborrmaskin för både hem och proffs

[bild]

Letar du efter en mångfacetterad slagborrmaskin som du kan ha till en lång rad projekt både i huset och på tomten? Veckans vinnare tar hem AEG:s värsting BSB18BL LI-602C 18V - en kompakt slagborrmaskin med borstlös motor och 13 mm metallchuck. Det här är en riktig monstermaskin, den starkaste slagborrmaskinen på marknaden. Den kommer med upp till 140 Nm för bästa möjliga prestanda, 24 stegs momentinställning och 2 st High Demand batterier på 6 Ah med överbelastningsskydd, samt laddare och väska. Den klarar med andra ord av allt från altanbygget till tillbyggnaden på huset.

Totalt värde cirka: 5 000 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Hur lång är AEG BSB18BL LI-602C?
Svaret hittar du här: [länk]

1. 202 mm
X. 215 mm
2. 222 mm

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 15 mars.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från AEG. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar AEG för att de sponsrar den här tävlingen.
Svar:202mm
Vill naturligtvis vinna denna skönhet för framtida projekt. Det skulle underlätta mitt liv.
 
1. 202 mm

Skulle passa utmärkt eftersom jag inte har nån slagborr, och får lov att låna en på jobbet varje gång jag ska göra nåt. Nu kör ju byggsäsongen igång både hemma och i stugan!
 
Svar 1: 202mm.

Bor i ett hus byggt 1921. Det jag kan säga är att det byggdes robust på den tiden. Det är ett svettigt jobb bara att ta sig igenom en innervägg på boendeplanen då det är massivt trä 20-30cm. Än värre i källaren där betongväggarna är nästan det dubbla. Jag skulle behöva en kraftfullare maskin och den här kanske klarar jobbet!
 
Svar 1: 202mm.

Motivering:

Hjälpa till att renovera svärmors stuga, med hopp om att till slut duga.

För att i hennes storslagna renoveringsdrömmar hänga mé, så önskar jag mig därför denna värsting från AEG!
 
1. 202mm

Ett till verktyg får inte rum men vad gör det när huset byggs ut i rasande fart med hjälp av premium dyrgripar i varierande färg och form. En AEG skulle hamna i en fin symbios med de andra verktygen och i mitt hem kommer den få alla möjligheter att visa sig om den är värd sin plats bland de andra premiumverktygen. Om den används så kommer det vara ett väldigt fint betyg till AEG!
 
Svar 1 (202 mm)

Jag här står vi med eget husbygge och barn som precis köpt egna renoveringsobjekt och där de räknar med stöttning från oss. Denna maskin hade underlättat för oss alla för vi lär ha många projekt av varierande slag att ta tag i de närmste åren.
 
Svar: 1, 202 mm

Eftersom vi nyligen köpt hus och har en massa utgifter på gång i.o.m. renoveringar och måste-inköp, så hade jag sluppit motivera ett sådant inköp för min fru - om jag hade vunnit denna.

Det första jag skulle göra med denna är att jag skulle fixa nätverket till TV-rummet genom att dra detta upp till vinden och sedan ner i väggen i TV-rummet. Just nu ligger det en kabel på golvet i fyra rum, inklusive kök och hall. Kommer antagligen bli en massa hål innan jag träffar rätt - men då får jag bra användning av maskinen :)
 
1. 202mm.

Min gamla blå Bosch började brinna så brandlarmet gick hemma och brandkåren fick komma. Parkettgolvet där den låg blev förstört .
Skulle verkligen behöva en ny maskin.
 
202 mm.

Äger ingen maskin. Har ett stort hus och tajt budget då jag är ensamstående.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.