Vinn maxad slagborrmaskin för både hem och proffs

Person använder AEG slagborrmaskin för att borra i träbjälke med skyddsutrustning på.

Letar du efter en mångfacetterad slagborrmaskin som du kan ha till en lång rad projekt både i huset och på tomten? Veckans vinnare tar hem AEG:s värsting BSB18BL LI-602C 18V - en kompakt slagborrmaskin med borstlös motor och 13 mm metallchuck. Det här är en riktig monstermaskin, den starkaste slagborrmaskinen på marknaden. Den kommer med upp till 140 Nm för bästa möjliga prestanda, 24 stegs momentinställning och 2 st High Demand batterier på 6 Ah med överbelastningsskydd, samt laddare och väska. Den klarar med andra ord av allt från altanbygget till tillbyggnaden på huset.

Totalt värde cirka: 5 000 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Hur lång är AEG BSB18BL LI-602C?
Svaret hittar du här: https://www.aeg-powertools.eu/sv-se/products/drilling-and-breaking/hammer-drill-drivers/bsb-18bl

1. 202 mm
X. 215 mm
2. 222 mm

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 15 mars.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från AEG. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar AEG för att de sponsrar den här tävlingen.
 
  • Gilla
Papperspappan
  • Laddar…
Svar: 1. 202mm
Den här maskinen skulle förmodligen hjälpa väldigt när jag ska renovera källaren och måste ta upp en del öppningar i de murade väggarna för att utnyttja utrymmet bättre.
Frågan är klarar maskinen detta? :p
 
Svar 1: 202mm.

Har en lägenhet som renoveras flitigt i.. med både betong och träväggarna.
Köpte en billig beg meec slagborr då jag inte känne för att lägga några större summor på en rigtig.. så denna hade suttit perfekt!
 
Svar: 202

Håller på att renovera mitt hus på så denna hade hjälpt mig enormt mycket
 
Svar: 202

Då det närmar sig vår och alla projekt drar igång, så vore denna till stor hjälp.
Betongtrappor ska byggas om,garage ska byggas till/om.
 
Svar: 1) 202 mm
Precis vad jag behöver. Jag har en hel sommar (eller två...) framför mig med både betong- och timmerarbete. Då skulle den här maskinen vara perfekt. Just nu har jag en vanlig skruvdragare och slagborrmaskin. Ingen av dom är bra på att borra grövre hål i timmer. Skruvdragaren drar nästan ur hela batteriet för ett 25mm hål i en stock och slagborren sjunger på sista versen efter att nästan ha brunnit flera gånger vid hårt borrande. Dessutom smälter den nya in bra i min övriga 'maskinpark' som till stor del också är orange....
 
Redigerat:
Svar 1: 202mm.
Min gamla borrmaskin är så klen att den måste laddas efter varje borrhål. Blir snart galen om jag inte hittar en ny.
 
Hej,

Svar, A 202mm

Vi håller på med en totalrenovering av ett 20-talshus. Köpte ett annat märke men den är nästan alltid för svag.. Så jag skulle behöva en "riktig" maskin.

Mvh Christian
 
Svar 1 : 202 mm

Min man har tjatat om verktyg han.
Det är han värd såklart, min man.
Jobbigt Dock att de är så dyra.
Och inte blir det billigare att hyra.
Vore ju trevligt att detta vinna.
Så blir här hemma en nöjd både man och kvinna.
Då kan vi lägga pengar på annat vi behöver.
Flera rum gapar tomt här hemma så gärna möbler.
 
  • Gilla
Sir Duke och 2 till
  • Laddar…
Svar 1. 202 mm

Jag begick nyligen ett ödesdigert misstag och friade till min sambo, och snål smålänning som man är så hade jag ju aldrig ställt frågan om jag trott att hon skulle säga ja! Kalla kårar drog längs min ryggrad när hon satte ringen på sitt finger - hua, detta kommer att bli dyrt!

Att min fästmö nu börjat planera för sitt drömbröllop har dock fått en viss positiv bieffekt. Flyttkartongerna från hennes tidigare bohag, arkiverade sedan länge, har tagits fram från vinden och tömts på allehanda modeattiraljer från ungdomen för att sälja av dessa på Tradera.

Så långt allt gott, men nu när otömda flyttkartonger börjar ta slut har jag sett hur hon i sin iver att sälja gammalt bråte har börjat snegla på mina verktyg med dollartecken för ögonen. "Behövs verkligen de här gamla rostklumparna?" frågar hon och jag börjar få svårare och svårare att komma med bra anledningar att inte låta dessa gå till bröllopskassan, hon har ju offrat så mycket dyrbara kläder som hon inte använt på åtta år.

Jag är rädd att jag en sorgens dag kommer att komma hem och finna uthuset länsat på allt användbart som betingar ett andrahandsvärde på den öppna marknaden.

Skulle jag vinna den fina slagborrskruvdragaren från AEG OCH lyckas med konststycket att dölja den från min fästmö, så skulle jag åtminstone kunna gå ut i uthuset om kvällarna och okynnesborra lite hål i tegelväggarna och återblicka på forna tider när pluggen och skruven ännu inte gått till det svarta bröllopshålet, som suger in allt dyrbart för att sedan aldrig ses igen.
 
  • Gilla
  • Haha
Elina Blom Westergren och 2 till
  • Laddar…
T
Svar: 1. 202 mm

Motivering:

Mina elverktyg behöver bytas ut, de är gamla, klena och helt slut.
En rejäl skruvdragare och slagborr med drag, att kunna användas varje dag,

Vilken dröm då att ha denna AEG, med hög effektivitet och kvalité.
För all skruv och betong till regel och läkt, en riktig värsting för alla projekt.
 
Svar: 202mm

Motivering: Köpte en fin Makita för ett par år sen tyvärr så börjar den redan kännas sliten och jag hann bara med halva altanbygget före sommaren, sen har jag flera andra projekt på gång inne som ute. Så skulle gärna vilja slutföra altanen och de andra projekten med denna slitvarg!
 
202 mm.
Den sladdbundna Boschmaskinen jag har idag skulle verkligen stå i skuggan av denna! Perfekt för kommande totalrenovering av källaren - vinner jag maskinen kan jag garantera den hög exponering i en tråd som beskriver källarprojektet!
 
Svar 1: 202mm

Med ett betonghus under renovering samt nygjuten altan och gång, trappor utanför på 180 kvm som ska få räcken och stödmurar kommer det att bli många, många hål borrade i betong under våren och sommaren...
Nuvarande 1200W borrhammaren gjorde ett bra jobb ända tills jag tappade den i fontänen men den fungerar ännu men både låter konstigt och luktar illa och har blivit svagare så något nytt behövs och att få en utan sladd vore ju så skönt!
 
Svar 1: 202mm
Kommande husbygge, det kräver en redig borr.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.