20 060 läst · 34 svar
20k läst
34 svar
Tvättmaskin som knastrar högt
Samsung har inga egna tekniker eller teknisk organisation för vitvaror i Sverige, de lagerför ej heller reservdelar.
De saknar helt eftermarknadsavdelningen.
De anliter eller rekomenderar en organisation som håller på med alla uddamärken här i sverige
De saknar helt eftermarknadsavdelningen.
De anliter eller rekomenderar en organisation som håller på med alla uddamärken här i sverige
Hej!
Vi har samma problem nu! Maskinen dock bara knappa 2 år gammal, så garantin gäller (troligtvis) Inte hunnit felsöka något själva, men blir så illa tvungna då ett hushåll med tre barn kräver sin maskin. Service bokad.
Vad kom ni fram till att det var?
Vi har samma problem nu! Maskinen dock bara knappa 2 år gammal, så garantin gäller (troligtvis) Inte hunnit felsöka något själva, men blir så illa tvungna då ett hushåll med tre barn kräver sin maskin. Service bokad.
Vad kom ni fram till att det var?
Felet har tvådelat. Att maskinen inte orkade rotera trumman var på grund av felande kretskort/moderkort som behövde bytas ut. Knastrande ljudet var då en stor bult behövde bytas ut (tydligen extremt vanligt).L Lowika skrev:
Tack då vet vi vad vi har att vänta. När jag anmälde att jag behövde service bad de mig beskriva ljudet, och knastrar är ju precis ordet jag inte fick fram just då.... service om 2 veckor. Får vi magsjuka dör jag /trebarnsfamiljN Nomies skrev:
Detta är sanning med modifikation, eller snarare felaktighet som till viss del stämmer. Jag arbetar tex på Samsungs eftermarknadsavdelning. Enda någorlunda korrekta är att Samsung inte har servicetekniker anställda själva. De är anställda av servicepartner som endast hanterar Samsungprodukter. Däremot är kan det på mindre orter, långt ifrån en större ort, vara så att servicepartner använder en lokal aktör som hanterar flera märken.electroluxaren skrev:
Till att börja med, så är vi väldigt off-topic här, ber trådskaparen om ursäkt för det.electroluxaren skrev:
Tror du mig inte eller är du bara intresserad? Jag har ju inte världens vanligaste namn så du kan ju söka upp mig på LinkedIn eller dylikt om du tror jag hittar på.
Men för att besvara dina frågor utan att riskera att bryta mot mitt anställningskontrakt - dvs något luddigt;
1. Huvudsakligen Samsungservice.se i Sverige och Finland - vilka de anlitar i sin tur där de inte har egen verksamhet kan jag inte svara på eftersom det beror på var i landet det handlar om, Service Center Gruppen i Danmark och i Norge finns inga s.k. Branded Engineers (tekniker som endast hanterar Samsung) men vår huvudsakliga partner där är Elesco.
2. Vad cheferna på Samsung Service heter står på deras sida, Fredrik heter ansvarig hos Samsung för vitvaror, tänker inte lämna ut efternamn öppet här som du kanske förstår.
3. Lagren hos servicepartners är konfidentiella uppgifter, så jag kan inte lämna några detaljer där, delvis för att det inte ens är Samsungs lager.
Mitt ansvar är KPI:er och rapporter. Jag kan nämna att ett mätvärde, bland många, är hur stor andel serviceorder med reservdelar som avslutas utan att en reservdelsorder läggs. Skulle dessa siffror vara låga så indikerar det på att delar inte finns i lager då tas action för att råda bot på det. Dessutom mäts våra servicepartners på hur snabbt de hanterar order. Att inte ha delar i lager skulle påverka partners resultat avsevärt eftersom målen är hårt satta.
Är du fortsatt intresserad kan du väl skriva ett direktmeddelande eller leta upp mig på någon annan sociala medieplattform så slipper jag riskera min anställning och så kan trådskaparen få tillbaka sin tråd.
Gå in här och sök jobb istället för att försöka få kontakt med chefen via det här forumet:
https://www.samsung.com/se/aboutsamsung/careers/careers-center/
https://www.samsung.com/se/aboutsamsung/careers/careers-center/
Var det jobbigt att ha fel, eller varför vifta bort mina helt rimliga svar? Enda frågan som inte blev riktigt besvarad handlar om andra företags lagerhållning, så enligt mig helt rimligt att inte kunna besvara den frågan.electroluxaren skrev:
Men för att tillföra något i tråden som är on-topic:
Jag rekommenderar att vara försiktig med att öppna maskinen själv ifall ni misstänker att det är ett garantiärende på motorn eller vill använda er av reklamationsrätten. Kan ses som oauktoriserat ingrepp och då voidar ni garantin, det gäller även om ni bara öppnar upp och tittar in. Syns det inte så syns det inte, men om teknikern ser något som verkar vara gjort av obehörig så förfaller garantin och även reklamationsrätten (som jag förstår i detta fall redan är förfallen pga förfluten tid).
Det finns inget rimligt i dina svarA alekks skrev:Var det jobbigt att ha fel, eller varför vifta bort mina helt rimliga svar? Enda frågan som inte blev riktigt besvarad handlar om andra företags lagerhållning, så enligt mig helt rimligt att inte kunna besvara den frågan.
Men för att tillföra något i tråden som är on-topic:
Jag rekommenderar att vara försiktig med att öppna maskinen själv ifall ni misstänker att det är ett garantiärende på motorn eller vill använda er av reklamationsrätten. Kan ses som oauktoriserat ingrepp och då voidar ni garantin, det gäller även om ni bara öppnar upp och tittar in. Syns det inte så syns det inte, men om teknikern ser något som verkar vara gjort av obehörig så förfaller garantin och även reklamationsrätten (som jag förstår i detta fall redan är förfallen pga förfluten tid).
det räcker att följa upp dina påståenden så kan vem som helst finna ---ingenting---
Lagerhållning eller icke så är det uppenbart att du menar att samsung har inget lager utan det är upp till vem som helst att ha ett annars får de på f-n av dig.
Du håller nog inte på med vitvaror för då hade du heller inte refererat till samsung service för där finns inget-nada om vitvaror. eller service partners eller ingenting.
SÅ det är upp till var och en att bedöma sanningshalten i dina påståenden.
IOM att du inte kan tillföra något överhuvud taget gällande serviceorganisationen i Sverige så är du heller inte intressant att bemöta lägre.
electroluxaren skrev:Det finns inget rimligt i dina svar
det räcker att följa upp dina påståenden så kan vem som helst finna ---ingenting---
Lagerhållning eller icke så är det uppenbart att du menar att samsung har inget lager utan det är upp till vem som helst att ha ett annars får de på f-n av dig.
Du håller nog inte på med vitvaror för då hade du heller inte refererat till samsung service för där finns inget-nada om vitvaror. eller service partners eller ingenting.
SÅ det är upp till var och en att bedöma sanningshalten i dina påståenden.
IOM att du inte kan tillföra något överhuvud taget gällande serviceorganisationen i Sverige så är du heller inte intressant att bemöta lägre.
Haha, ”okay”. Men du är fortfarande varmt välkommen att höra av dig om du vill; alekks.hennig@samsung.seelectroluxaren skrev:Det finns inget rimligt i dina svar
det räcker att följa upp dina påståenden så kan vem som helst finna ---ingenting---
Lagerhållning eller icke så är det uppenbart att du menar att samsung har inget lager utan det är upp till vem som helst att ha ett annars får de på f-n av dig.
Du håller nog inte på med vitvaror för då hade du heller inte refererat till samsung service för där finns inget-nada om vitvaror. eller service partners eller ingenting.
SÅ det är upp till var och en att bedöma sanningshalten i dina påståenden.
IOM att du inte kan tillföra något överhuvud taget gällande serviceorganisationen i Sverige så är du heller inte intressant att bemöta lägre.
Allvetare
· Västra götaland
· 8 943 inlägg
@alekks Jag tittade på http://www.samsungservice.se och tyckte nog inte att det svarades på några frågor om vitvaror alls där ..
Mest om mobiltelefoner .. hade jag haft en trasig Samsungvitvara hade jag nog inte känt mig helt nöjd om jag gått in där..
Jag kan inte se några namn på några chefer heller ... (http://www.samsungservice.se/om-foretaget/ om man inte räknar med de som startade företaget och _kanske_ är det?)
Det finns heller inget att läsa om vilka man samarbetar med, om man inte bor i någon av de 7 (sju) städer de finns representerade ..
Dessutom är det ju klart att du är partisk, som anställd av Samsung, och vill framställa din arbetsgivare så bra som möjligt för att inte påverka försäljningen ...
Mest om mobiltelefoner .. hade jag haft en trasig Samsungvitvara hade jag nog inte känt mig helt nöjd om jag gått in där..
Jag kan inte se några namn på några chefer heller ... (http://www.samsungservice.se/om-foretaget/ om man inte räknar med de som startade företaget och _kanske_ är det?)
Det finns heller inget att läsa om vilka man samarbetar med, om man inte bor i någon av de 7 (sju) städer de finns representerade ..
Dessutom är det ju klart att du är partisk, som anställd av Samsung, och vill framställa din arbetsgivare så bra som möjligt för att inte påverka försäljningen ...