Hemmakatten
Håller med, detta hus är jättefint. Tänk vilken skillnad det blir när man har arkitekter inblandade!
 
  • Gilla
AndersPS och 3 till
  • Laddar…
R
Blir lite obekväm med höga höjder och barn.

Uteplats och balkong behövs inte i götet då det oftast regnar på tvären.
 
  • Haha
  • Gilla
vcx och 1 till
  • Laddar…
Underbart hus. Så många snygga materialval och jag tycker fasaden blev klockren. Underbart att se Gerts entusiasm. Och kul att de byggde på berget. Enda minuset är väl att tomten var lite väl liten och att grannhusen låg för nära.
 
  • Gilla
virtq och 2 till
  • Laddar…
Helt normal utsikt på 90% av sveriges villa gräsmattor!

Tomt i stan är en tomt i stan! :D

KnockOnWood skrev:
Härlig utsikt från matbordet!
[bild]
 
  • Gilla
Harald Boye
  • Laddar…
Har dem någon form av insynsskydd vid badrummet eller blir det en yrrol av allt?
Är själv sugen på ett fönster från golv till tak i badrummet men då måste man foliera på något vis.
Modernt badrum med betongväggar och ett stort fönster från golv till tak utan synligt insynsskydd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
S
Fjärrvärme

T twoody skrev:
Jätte fint hus väldigt fint inomhus
Stort minus på tomten.
Synd att programmet inte visar något för en bygg intresserad.
Badet 2000 liter vatten hur värmer man upp det
Kanske blir ett vanligt bad i framtiden då dom förstår att det badet måste vara omöjligt att ha.
 
Vad vackert det är inuti! Materialvalen, detaljarbetet och öppningen mellan våningarna är smått fantastiska, bland det finaste jag sett på länge.
 
  • Gilla
Villabergskuben
  • Laddar…
Ovanligt trevligt hus! Programmet börjar faktiskt mer och mer fokusera på husen och mindre på familjekänslor. Men när ska vi slippa pusskalasen?
 
  • Gilla
kophmann och 1 till
  • Laddar…
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Nej, du är absolut inte fånig!
Reagerade själv på hur riskabelt det skulle vara med ett fall när barnet/kamraterna klättrar på räcket och faller nästan tre meter ner på ett naket betonggolv.
Men de sätter förhoppningsvis upp ett skyddsnät när lillan lärt sig gå.

Edit: Rättat stavfel från du till de.
Kvittar nog om det är ett naket betonggolv eller behandlat?
Eller är det mjukare att trilla på ett trägolv ?
 
Undrar om de flyttar ut allt till slutbesiktning eller om de tar vite för att de börjat använda huset utan slutbesked?
 
  • Wow
  • Gilla
banjoragge och 1 till
  • Laddar…
E
P Pappa1986 skrev:
Har dem någon form av insynsskydd vid badrummet eller blir det en yrrol av allt?
Är själv sugen på ett fönster från golv till tak i badrummet men då måste man foliera på något vis.
[bild]
Löser sig automatiskt av imman från det varma badet ;)
 
  • Gilla
  • Haha
Leif i Skåne och 2 till
  • Laddar…
R Robert-san01 skrev:
Undrar om de flyttar ut allt till slutbesiktning eller om de tar vite för att de börjat använda huset utan slutbesked?
Dom hade ju inte flyttat in, sa de..
Jag fick känslan av att de mest stoppat in lite möbler för programmet... Hon sa ju att hon stylat dagen innan ... :D
 
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Dom hade ju inte flyttat in, sa de..
Jag fick känslan av att de mest stoppat in lite möbler för programmet... Hon sa ju att hon stylat dagen innan ... :D
I de flesta kommuner får man inte ens flytta in möbler för att det skall räknas som att man tagit huset I bruk.
 
R Robert-san01 skrev:
I de flesta kommuner får man inte ens flytta in möbler för att det skall räknas som att man tagit huset I bruk.
Är väl bara att ringa och förklara läget att SVT vill se lite möbler, så jag tror nog inte det är någon fara att flytta in möbler innan slutbeskedet om man frågat innan.
Däremot om man inte frågat kan det kanske bli problem som visas i tidigare länk.
 
  • Gilla
Villabergskuben
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.