Vi bygger ett 1 1/2 plans hus (Lyckan 2) från Annebergshus i Kungsbacka kommun. Inte långt från Annebergshus fabrik.
"Vi" är jag 31 år, Sambo 30 år, storasyster 7 år samt lille-bus 2 år.
Vårat bygge är i sprängfasen just nu.


Mvh IA
 
Jag är 35 år, min fru 31, en son på 1,8 år. Bor i Norrköping i villa som vi köpte 1999 och totalrenoverade men crazy som man är skall vi bygga hus och har hittat en tomt utanför stan. Är i startgroparna och skall söka förhandsbesked/avstyckning. Köpekontrakt är tecknat. Ritar huset mha arkitekt och kör ett eget race utan inblandning av otäcka husleverantörer  ;).
 
Familj 36, 40, 3, 5 ska påbörja vårat bygge nu i vår efter två års väntan. Vi har ett vilandeförklarat bygglov som kommunen inte kan hålla på längre än två år (17 april). Efter lite överbevisning har vi fått igenom ett marklov och kan börja schakta och spränga nu i mars.

Vi kommer att bygga ett cellplast hus (sutteräng) med ingjuten betong av märket BEVA. Vi har kontrakterat en byggare som håller i bygget fram till skaltät hus och därefter tar vi över själva med lite extrastöd där det behövs.

Vi bygger i Nacka, Stockholm.

:D
 
Hej, tänkte bara fråga, vad har ni fått för pris på det hela? Vi funderar på att bygga i borås med omnejd, ev sparsör, frufällan eller liknande. Just det huset är ju mkt tilltalande.

Hoppas ni trivs i ert nya hus!

 
Kanske är dags att skriva ett par rader här också.

Jag är 35, min man 38 och dottern nyss fyllda 4. I början av juli blir hon storasyster.
Vi bygger ett Eksjöhus en bit utanför Linköping. Modellen heter Lönneberga och är ett 1 1/2-plans i gammaldags stuk, med förhöjt väggliv och liggande panel. Vi har ändrat planlösningen en del och lagt till ett burspråk på baksidan bland annat. Inflyttningsklart i maj. Är typiska byggturister och ränner runt på bygget med kameran i högsta hugg utan att hjälpa till med annat än lite fika ibland.
Än har vi inte lyckats bestämma oss för kakel, klinkers och tapeter, men nu börjar det bli hög tid ::)
En hemsida borde man ju ha... nån gång kanske...
 
Vi är ett par (34 och 36) med två döttrar i åldrarna 13 och 8. Bygger för närvarande ett stenhus (1-plans, 172 kvm) i Malmö med en lokal byggare. Planerad inflyttning är i slutet på maj och det ska bli jätteskönt att flytta in efter några månaders tillfälligt boende i hyreslägenhet.
 
En snabb överblick ger vid handen att de allra flesta nybyggarna är i 30-40 årsåldern med ett eller flera barn.

Har alla äldre redan ordnat boendet?

Finns det yngre som har råd/törs satsa?

Jaa... dessa funderingar.
 
Tommy_S skrev:
En snabb överblick ger vid handen att de allra flesta nybyggarna är i 30-40 årsåldern med ett eller flera barn.

Har alla äldre redan ordnat boendet?

Finns det yngre som har råd/törs satsa?

Jaa... dessa funderingar.
28 resp. 26, ok, fyller 29 resp 27 ;), bygger mkt snart 1-plans lösvirkeshus i Markaryd/småland
 
Jag Roger 32 Anna 25 bygger lövsångaren, fiskarheden.
1-plans hus 135 kvm i Gävle.
Om vi får bygglov, HOPPAS!
 
Vi har inte bestämt riktigt vad vi skall bygga, men vi skriver på en tomt på måndag. Och vårt nuvarande hus gick till försäljning IDAG!!! *gulp* För närvarande lutar det åt att de blir ett Myresjöhus "Ljusgården" - men det känns som det är lååååångt dit! Vi mellanlandar i ett hyresradhus först. Make, två barn, fyra katter och nsart en hund består familjen av. Och så jag då - Fia! :)
 
Vi är; jag 27 + gumman 27. Vi ska bygga ett Sävsjöhus som är helt ritat enligt våra planer. Om ett par år har vi förhoppningsvis några småvargar att fylla huset med. Just det, hölll på att glömma, vi bygger några mil utanför Sthlm.
 
Nej men hoppsan!

Jag var övertygad om att jag hade skrivit här redan, men det hade jag visst inte såg jag nu... Så det får jag ju göra nu då.

Vi är en familj med tre barn, som nu bor i lgh norr om Stockholm (Järfälla) men flyttar ut på landet i sommar -för gott alltså. Vi har nämligen en tomt söder om Södertälje och där ska vi bygga 1 1/2 plans Mimer. Jag heter Susanne och är 34 och min man heter Hasse och är 32. Barnen är 15, 10 resp. 1 1/2 år. Nu hoppas vi på att allt ska gå bra och att inte räntorna ska börja dra iväg till vi ska lägga upp lånet.

Lycka till till er andra som också är på G. !!!
 
Vi börjar i höst!
Jönköping med enl. mig toppenläge. ;D

Vi 30år vardera + pojke 4,5 och flicka 3.
Just nu lutar det åt Annebergshus, Malevik. ELLER Eksjöhus, ihopsmällt Lyckan/Sjövik... typ.

Får se var prisbilderna hamnar!

Mvh
 
Jovisst finns det yngre som vågar!!

Jag är 26 och "mannen" 27+ En liten kille på 3, och vi bygger utanför Uppsala, Alsike.

Vi bygger Torgrim från Ä-hus, kommer om 14 dagar, inflytt 12/5.

/aja
 
Jag och min lilla familj ska bygga Älvsbyhus Mimer utanför Helsingborg, bredvid Inger-Pinger. Huset är planerat till november, förhoppningsvis kommer det tidigare... ;D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.