MatildaSofia skrev:
Försöker dessutom mygla mig in på en Betongkurs i sommar, hoppas jag lyckas... ;)
8) Var inte ledsen om du missar kursen. :-/ Till hösten startar jag en kurs:
Att gjuta en 80 kvm garageplatta.
Du kan få deltaga avgiftsfritt mot hårt arbete. ;D
 

Immobil skrev:
8) Var inte ledsen om du missar kursen. :-/ Till hösten startar jag en kurs:
Att gjuta en 80 kvm garageplatta.
Du kan få deltaga avgiftsfritt mot hårt arbete. ;D

Se där ja! Inte så tokigt erbjudande... ;) ;D

( :surprised: Nää..5 min räknas inte! det är fortfarande tisdag!]
 
;) Om någon vecka gjuts vår platta, div. "gjutproffs" kommer vara med eftersom betongen ska förädlas och användas som golv i hall och kök. Gjutningen är viktig för att nå bästa resultat, krävs lite mer noggrannhet på varje moment, och betongblandningen ska vara skifferfri och fri från annat skräp.

Infärgningen blir enligt den nya metoden jag berättat om i denna tråd. Det ska bli spännande och se om vi får det så som vi vill ha det... ::)
 
Var faktiskt på en ganska avancerad betongkurs för några dagar sedan.materialläta,betongtyper,färgpigmentering,hypertuffa,patinering,slipning och behandling var något som kusledaren gick igenom.
får återkomma när jag hunnit med några fler alster än övningsgrejorna!
Vore kul att höra andras idéert tills dess.
 
mamman skrev:
Var faktiskt på en ganska avancerad betongkurs för några dagar sedan.materialläta,betongtyper,färgpigmentering,hypertuffa,patinering,slipning och behandling var något som kusledaren gick igenom.
får återkomma när jag hunnit med några fler alster än övningsgrejorna!
Vore kul att höra andras idéert tills dess.

Någon sådan kurs skulle jag också vilja gå :p
återkom gärna med vad ni gjorde för saker..
 
mamman skrev:
Var faktiskt på en ganska avancerad betongkurs för några dagar sedan.materialläta,betongtyper,färgpigmentering,hypertuffa,patinering,slipning och behandling var något som kusledaren gick igenom.
får återkomma när jag hunnit med några fler alster än övningsgrejorna!
Vore kul att höra andras idéert tills dess.

Kul att höra! Berätta gärna något mer. Var det någon inriktning på kursen?
 
Visst fick man dryfta allt som hade med betong att göra här?

Såna där "betongrabarber" har man ju hört talas om. Kan någon vänlig själ berätta hur man gör? Jag har verkligen superfina, gigantiska rabarberblad och det kunde ju vara kul om de fick komma till användning.

// Lina
 
Ja visst! Är själv nyfiken på om någon svarar...
:)
 
Under tiden vi väntar... Otroligt snygga grejer i betong gör trevliga Tove Adman, kolla in
www.fafner.se
om ni inte redan gjort det... oolallaaa ;)
 
MatildaSofia skrev:
Under tiden vi väntar... Otroligt snygga grejer i betong gör trevliga Tove Adman, kolla in
www.fafner.se
om ni inte redan gjort det... oolallaaa ;)
Klockers!

Mycket snyggt där!
 
Lina skrev:
Visst fick man dryfta allt som hade med betong att göra här?

Såna där "betongrabarber" har man ju hört talas om. Kan någon vänlig själ berätta hur man gör? Jag har verkligen superfina, gigantiska rabarberblad och det kunde ju vara kul om de fick komma till användning.

// Lina
Här har du en länk som visar precis hur man gör http://www.finjabetong.se/aktuell/pdfny/Betongfat.pdf, det fanns annars en bra beskrivning i 'Drömhem och Trädgårdar' (ny tidning) från april eller maj, kommer inte ihåg exakt :)

MVH//Christina.
 
byggimpert skrev:
Här har du en länk som visar precis hur man gör [länk], det fanns annars en bra beskrivning i 'Drömhem och Trädgårdar' (ny tidning) från april eller maj, kommer inte ihåg exakt :)

MVH//Christina.

Tack Christina..
 
OLHA skrev:
Klockers!

Mycket snyggt där!

Mmm..Kul Ola..Blocklampan i betong är jag särskilt fäst vid. Inte dyr heller. Den tycker jag Du ska skaffa dig. :D
 
Lina skrev:
Visst fick man dryfta allt som hade med betong att göra här?

Såna där "betongrabarber" har man ju hört talas om. Kan någon vänlig själ berätta hur man gör? Jag har verkligen superfina, gigantiska rabarberblad och det kunde ju vara kul om de fick komma till användning.

// Lina
Beskrivningen ni fick säger allt.
Dom är super enkla att göra också..Lycka till!
 
Tack för beskrivningen!

// Lina
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.