En efterlängtad tråd ellerhur? ;D
Jag vet att fler än jag gillar betong och nu är det dags att starta upp tråden där allt om betong får dryftas! :)
Inom inredning har betong varit ett hett ämne för en tid så jag valde att lägga tråden där.
Börjar med att uppmana Er att kolla in betongkonstnären Per Ranch´s hemsida....
www.perranch.com
Vad tycker Ni ..visst är det en njutning att se!? ;)

/Matilda
 
Synd att inte sidan var i färg :(
Men betong är helt klart kul. Jag skall bygga in min uppfart med en betongmur och infällda spotlights och sen hade jag tänkt hinna med att gjuta lite krukor i olika former.. :p
 
Bara 2 svar på betongtråden, trodde det skulle bli den hetaste tråd någonsin!  ;) ;D

Jessica, betongmuren blir nog bra, hur hög och vilken form? Har Du gjort krukor tidigare? Hur gör Du?
Jag skulle vilja göra avgjutningar av rabarberblad och lägga i trädgården, det ser fint ut. Hoppas det blir av...



 
MatildaSofia skrev:
Bara 2 svar på betongtråden, trodde det skulle bli den hetaste tråd någonsin!  ;) ;D
::) Betong i sig självt är ju lite trögt i värmehänseende, så du får väl avvakta lite. ;D
Jag skulle vilja göra avgjutningar av rabarberblad och lägga i trädgården, det ser fint ut. Hoppas det blir av...
Rappa på med att plantera rabarber då. >:( Se så, kvickt iväg med sig. :D
 
Så Immobil hittade hit. Tack för ditt värdefulla inlägg ;D
Vad gillade Du Camillas Garden och Per Ranch?


 
MatildaSofia skrev:
Vad gillade Du Camillas Garden och Per Ranch?
Grått och trist. :p
 
Aha! Då får vi färga in betongen åt Immo. Vilken färg skulle Du hellre ha? Det går att göra med golv,nu tom efter en gjutning. Visst är det fantastiskt? :D :-/
 
blivit lite omvänd, det blir inte markbetong, men inte träaltaner heller utan betongplattor runt huset och på uppfarten ca 6500 st 30x30, grå,mörkgrå och en del röda, i garaget ska jag ha slipat betonggolv...
bilder blir det sedan på hemsidan... 8)
 
Göran :D, hur mycket kommer du slipa golvet i garaget?
Matt eller blankt? Impregnering? Superfloor? :-X
Kanske kommer Du att ha ett lika snyggt golv i garaget som jag i mitt kök... :D

Ska titta på hemsidan igen...
 
de ska väl slipa med en stålskiva, jag vet int, är ju inte betongexpert som vissa... ;)
 
Göran skrev:
de ska väl slipa med en stålskiva, jag vet int, är ju inte betongexpert som vissa... ;)

:surprised: Nä nu.....blir det direktmeddelande så det står härliga till!
 
MatildaSofia skrev:
Kanske kommer Du att ha ett lika snyggt golv i garaget som jag i mitt kök... :D
Ta "varmvit" eller vääldigt ljusgrå (med gult i brytningen) köksinredning om du ska ha betonggolv i köket, kinkigt och trist annars, om de grå tonerna drar åt olika håll ;)

Fast det slår mig att du kanske inte ska ha grått betonggolv, eller.......?

MVH//Christina.
 
MatildaSofia skrev:
:surprised:   Nä nu.....blir det direktmeddelande så det står härliga till!
Matilda, vad ska man eg. bäst göra med ett obehandlat betonggolv i ett garage??

MVH//Christina.
 
byggimpert skrev:
Matilda, vad ska man eg. bäst göra med ett obehandlat betonggolv i ett garage??

MVH//Christina.

Direktmeddelande!

 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.