är 75 bar tillräcklig för en högtryckstvätt? är nämligen intresserad av en så kanske den från LIDL duger?
 
C Cookiiee skrev:
är 75 bar tillräcklig för en högtryckstvätt? är nämligen intresserad av en så kanske den från LIDL duger?
det beror på hur man ser det. Det är vattenmängden som är intressant också för man kan skjuta på med 1000bars tryck i en deciliter vatten också.....Många små högtryckstvättar kan ju ge skapligt med tryck så det duger men vattenmängden som kommer ur brukar vara blygsam. Men det duger säkert för nå enklare göromål och är definitivt bättre än att inte ha nån alls antagligen.
 
Köpte skyddsskorna. Mycket bekväma och breda i modellen. Får se om de håller bättre än Jula och Biltemas som brukar hålla max 6 månader.
 
Är det dessa skyddsskor
Förpackningen för Powerfix läderskyddsskor på ett träbord, något suddig bild.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Så är dom avsevärt bättre än Julas billiga som jag köpt massor av men som har en väldigt begränsad hållbarhet enligt mig.
 
ceson ceson skrev:
Är det dessa skyddsskor
[bild]
Så är dom avsevärt bättre än Julas billiga som jag köpt massor av men som har en väldigt begränsad hållbarhet enligt mig.
Stämmer precis.
 
S Stefan1972 skrev:
det beror på hur man ser det. Det är vattenmängden som är intressant också för man kan skjuta på med 1000bars tryck i en deciliter vatten också.....Många små högtryckstvättar kan ju ge skapligt med tryck så det duger men vattenmängden som kommer ur brukar vara blygsam. Men det duger säkert för nå enklare göromål och är definitivt bättre än att inte ha nån alls antagligen.
Tack, tänker mest för rengöring av tegelmur/fasad och stenplattor. Kanske bilen i framtiden ifall när man byggt om garaget och skaffat en oljeavskiljare. Inget man lär använda så ofta så känns onödigt att lägga tusenlappar på. Dock tråkigt om den inte funkar till det man tänkt använda den till. Den ska enligt hemsidan 300 l/h.

Har du någon erfarenhet men liknande maskin för liknande arbeten?
 
john68 john68 skrev:
Köpte skyddsskorna. Mycket bekväma och breda i modellen. Får se om de håller bättre än Jula och Biltemas som brukar hålla max 6 månader.
Jag kör Sievi på jobbet. Sommarskorna håller en säsong, sedan ska de bytas, men då är det för yrkesbruk förstås. Går rätt mycket...
 
F Fluxor skrev:
Jag kör Sievi på jobbet. Sommarskorna håller en säsong, sedan ska de bytas, men då är det för yrkesbruk förstås. Går rätt mycket...
Använder mina i stallet ca 5 timmar totalt mån till fredag och stall plus annat 10-12 Tim lör-sön. Alltid sulan som spricker. Köper ibland från UllaredLantmann och billigaarbetskläder och de håller givetvis bättre. Har dock Sveriges bredaste fötter så behöver kunna returnera utan kostnad.:cry:
 
Du kommer bli väldigt besviken, den Kärcher jag har (K7) har dubbla värdet på tryck och flöde och den tycker jag är för liten.
C Cookiiee skrev:
Har du någon erfarenhet men liknande maskin för liknande arbeten?
Du kommer ju knappt få nåt gjort med dom värderna, det är en liten maskin på alla sätt.
 
Mikael_L
C Cookiiee skrev:
är 75 bar tillräcklig för en högtryckstvätt? är nämligen intresserad av en så kanske den från LIDL duger?
Jag har en nilfisk på 115 bar (eller var det kanske 105bar) som jag iofs tycker fungerar hyfsat, men jag skulle aldrig vilja att den varit klenare, men gärna lite starkare. :)

Sen är jag osäker på hur säkert man kan jämföra uppgivna siffror med varandra, jag tänker på att en del kanske ljuger eller mäter på olika sätt.
 
Mikael_L Mikael_L skrev:
Sen är jag osäker på hur säkert man kan jämföra uppgivna siffror med varandra, jag tänker på att en del kanske ljuger eller mäter på olika sätt.
Jag skulle sätta mina sista slantar på att du har väldigt, väldigt rätt i den tanken...
 
Stefan N Stefan N skrev:
Du kommer bli väldigt besviken, den Kärcher jag har (K7) har dubbla värdet på tryck och flöde och den tycker jag är för liten.

Du kommer ju knappt få nåt gjort med dom värderna, det är en liten maskin på alla sätt.
Mikael_L Mikael_L skrev:
Jag har en nilfisk på 115 bar (eller var det kanske 105bar) som jag iofs tycker fungerar hyfsat, men jag skulle aldrig vilja att den varit klenare, men gärna lite starkare. :)

Sen är jag osäker på hur säkert man kan jämföra uppgivna siffror med varandra, jag tänker på att en del kanske ljuger eller mäter på olika sätt.

Tack för hjälpen skippar denna då och kollar på något lite kraftfullare när det blir dags för en.
 
Något roligt denna vecka? :)
 
J john.h skrev:
Något roligt denna vecka? :)
Gå in på lidl.se så kan du se deras reklamblad..
 
  • Gilla
Pysslarn och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.