Dumma frågan, i appen för IOS, hur startar jag ny tråd?? Hittar verkligen inte..trots att jag använt den i några år..
 
galento galento skrev:
Hmm betalade 100 kr/ halvår för denna tjänst förra månaden.
Men de anslutna Sparbankerna kanske har annan prissättning.
Är du säker på att det inte var för möjligheten att betala via tjänsten? Det kostar 175 kr om året.
 
galento
Jo kollade banksidan , internetbanken kostar 200 kr per år / 100 kr per halvår dras från kontot.
 
T Thomas_Blekinge skrev:
Det är inte gratis hur som helst. Det finns inga gratis luncher. Även om inte du betalar direkt till kortfirman så är det handlaren. Och handlaren tar pengar från dig genom ökade priser.
Det är så alla betala för kontantlös betalning.
Hur exakt menar du nu.
Om jag köper nått för 100kr i en affär så kostar det väll 100kr oavsett om jag köper det kontant eller med mitt kreditkort som ger mig tillbaka 1kr dessutom.

Klart det är högre priser pga folk använder kort men det är inget nytt och inget som har med mitt inlägg att göra.
Tror knappast vi kommer kunna vända detta till ett cash only samhälle :)
 
Varför byter ni inte till en bank som är gratis?
 
  • Gilla
AndersPS och 1 till
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
Och då berättade en av vaktmästarna till mig att kontanterna var ett problem, om de kanske bara fick in säg 80 kr i kollekt, sen tog banken 65kr för att växla in beloppet så blev det ju magert.
Ja men varför lägger dom inte hela årets kollekt på hög och växla allt på en gång? Eller varför ger dom inte pengarna till prästen som sedan överför 80 spänn till ändamålet? Hur svårt kan det vara?
 
R
H heimlaga skrev:
Så gör jag.
I mitt fall (liten sparbank i Finland) kostar det ungefär 2 euro (20 kr) per räkning.
Så 20kr per räkning
Kuvert + frimärken
Vet inte hur ni har i Finland men i Sverige tar de flesta företag betalt för att skicka ut pappersfakturor.
Runt 40kr per räkning/mån

Känns som att det blir ganska mycket pengar per år.

Men jag köper dina argument mot internetbank, tror dock du hade kunnat spara onödiga avgifter på att skaffa och lära dig betala räkningarna där iallafall.
 
  • Gilla
galento
  • Laddar…
Jag är också lite nyfiken på varför man inte vill nyttja internetbanken. På något sätt förstår jag att betala med kontanter och ta ut pengar, även om jag själv inte jobbar så.
Däremot förstår jag inte varför man inte har autogiro eller i varje fall e-faktura.
 
richardtenggren
Så att man kan säga att det var bättre förr? ;)
 
Näääää
För att jag är dålig på datorer och prioriterar att sätta tiden på annat så länge dety inte är för dyrt att vara utan nätbank.. Jag är väl medveten om att kostnaderna i något skede kommer att bli för höga om familjebildningen lyckas så det blir fler räkningar.
När det blir ekonomiskt lönsamt att sätta tid på att lära mig det då skaffar jag internetbank.

Förfrankerade kuvert hämtar jag gratis på bankkontoret i grannbyn.
 
H heimlaga skrev:
Näääää
För att jag är dålig på datorer och prioriterar att sätta tiden på annat så länge dety inte är för dyrt att vara utan nätbank.. Jag är väl medveten om att kostnaderna i något skede kommer att bli för höga om familjebildningen lyckas så det blir fler räkningar.
När det blir ekonomiskt lönsamt att sätta tid på att lära mig det då skaffar jag internetbank.

Förfrankerade kuvert hämtar jag gratis på bankkontoret i grannbyn.
Om det nu är där det fallerar så kan du gå till banken en gång, så hjälper de dig igång både med internetbanken och autogiro. Du behöver egentligen aldrig göra någonting annorlunda mot vad du gör idag, förutom att slippa aktivt betala alla räkningar varje månad..
 
@heimlaga Du klarar ju uppenbarligen alldeles galant av att vara relativt aktiv på ett nätforum. Följer trådar och svarar.

Jag skulle säga att det är betydligt mer komplicerat än att betala räkningar via en internetbank. Det där lär du dig på en kvart utan konstigheter.
 
  • Gilla
AndersPS och 3 till
  • Laddar…
H Husqvarna220Ac skrev:
Dumma frågan, i appen för IOS, hur startar jag ny tråd?? Hittar verkligen inte..trots att jag använt den i några år..
Gå in i den forumdel som du vill skapa en ny tråd i, och klicka på Nytt ämne.
 
Är ju inte det jag hittar..
 
H Husqvarna220Ac skrev:
Är ju inte det jag hittar..
Ser det inte ut såhär för dig?
Skärmdump från ett forum där en användare frågar hur man startar en ny tråd i en app.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.