Aluminiumkrokfäste? vad är de för ATV?
 
Tokslut Tokslut skrev:
Aluminiumkrokfäste? vad är de för ATV?
Galvat stål - men likväl en aningens klen konstruktion kan jag tycka. Eftermonterat av butiken vid köp då dem ansåg att den där var ”bättre” än originalet!?
CFMoto Allroad 500cc från 2014.
 
slacker slacker skrev:
Galvat stål - men likväl en aningens klen konstruktion kan jag tycka. Eftermonterat av butiken vid köp då dem ansåg att den där var ”bättre” än originalet!?
CFMoto Allroad 500cc från 2014.
Då kan man ju undra hur dåligt originalet är? :surprised:
 
  • Gilla
Tokslut
  • Laddar…
slacker slacker skrev:
Galvat stål - men likväl en aningens klen konstruktion kan jag tycka. Eftermonterat av butiken vid köp då dem ansåg att den där var ”bättre” än originalet!?
CFMoto Allroad 500cc från 2014.
Surt! Har inte ägt en sån så jag vet inte hur de är. Men har inte haft nått liknande problem på nån av Polarisarna eller nu på BRPn. De har iofs. annan uppbyggnad av krokfästet. Dragbalk som man stoppar krok i. nu på BRPn är det 2x2" så jag kan ta kroken från Pickupen om jag vill :cool:

Se upp med galvfrossa när du svetsar den
 
  • Gilla
Lostmoose
  • Laddar…
Då är en ny dragkrok inhandlad och monteras imorgon kväll. Den gamla monterar jag av och lämnar till min kompis smeden för modifikation så jag har en backup.

Sen fick man samtalet att en 9m flaggstång minsann levererats ut till stugan! :D

Bilder kommer!
 
  • Gilla
Brainy och 2 till
  • Laddar…
Bra jobbat, arbetet gör stor skillnad av bilden från tillträde till nu.
Keep it up! :)

Men tänk på att ta igen dig mellan varven!
 
  • Gilla
slacker
  • Laddar…
Svårt att hitta bättre aktiviteter på en solig lördagsförmiddag...

Borrmaskin i bruk utomhus för byggprojekt på en solig dag med skog och himmel i bakgrunden
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Person monterar flaggstångsbas på klippmark, med verktyg och skogstomt i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Fyra förankringsbultar som sticker upp från en isig och snötäckt mark.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Svensk flagga vajar i soligt landskap med tallar och stuga i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Man känner sig lätt ödmjuk när fanan hissas.
 
  • Gilla
olomar och 3 till
  • Laddar…
Arbetsdag i vägsamfälligheten igår så det var bara att passa på och få nått gjort!
Hyllor ovan hjuligen och cyklarna upp på väggen:
Organiserat garage med hyllor, snickarbänk och cyklar upphängda på väggen ovanför en ATV.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Cyklarna är en historia för sig - två stycken snorgröna Rex Lyx inköpta samma dag 1982. Helt original!
Arbetsbänken i "snickaboa" på plats;
Arbetsbänk med hyllor, rullad vit slang och verktyg i en verkstadslokal med plyschväggar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Hyllor i snickarboa;
En arbetsbänk och hyllor i ett förråd fyllda med verktyg, färghinkar och diverse byggmaterial.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Och så fick jag till vedförrådet på baksidan;
Vedförråd med björkved i vänster fack och tallved i höger under svart tak.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vedförråd med staplad björkved i vänstra facket och tallved i högra facket under tak.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Björk i vänster fack och tall i höger - nu är det dags att åka hem!
 
  • Gilla
Jope09 och 7 till
  • Laddar…
Härliga hojar!
 
  • Gilla
slacker
  • Laddar…
Alltid nått på gång - Då Epoq nu kör 33% rabatt på kök över 20.000kr och frugan blivit förälskad i deras ”köpmansdisk” så var det bara ta sig i kragen och säkra vårens projekt... som att man inte har nog på bordet redan!? :thinking:

Före;
Gammalt kök före renovering med vita skåp, kylskåp och slitet brunt golv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Gammalt kök med vit köksinredning och borttagen golvbeläggning inför renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Kommande;

3D-skiss av ett kök med diskbänk, spishäll och fläkt samt en köpmansdisk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
3D-ritning av ett hörnkök med skåp, lådor, vitvaror och öppna hyllor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Rev även lite plastmatta och masoniten i köket och fick svaret på mina misstankar;

Gammalt trägolv i kök med borttagen plastmatta och masonit under renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
:love:(y)
 
  • Gilla
Appendix och 2 till
  • Laddar…
Masoniten ser inte limmad ut, var den bara att lyfta upp?
 
A Andy78 skrev:
Masoniten ser inte limmad ut, var den bara att lyfta upp?
Jupp, verkar sitta med någon lite spik här och var, inget allvarligt. Vardagsrummet har samma golv framme men man har, någon gång på 70-80-talet lagt masonit och plastmattan i köket samt i förråd, sovrum, hall och ett litet tvättrum. Är övertygad vid det här laget att det är plankor i hela fastigheten.

Det skall således slipas, betsas vitt och lackas!
 
  • Gilla
Tokslut och 2 till
  • Laddar…
C
År det ett hus med värme på även under vintern? Frågar därför att jag har ett nyköpt oisolerat hus på en ö utan el som jag funderar på om jag törs ha linoleumgolv/laminat plastmatta i, eller om jag då råkar ut för fuktskador på brädgolvet under det golv jag lägger in........
 
Redigerat:
Stugan har inte varit uppvärmd alls under vinterhalvåret mig veterligen - Äldre par som hade stugan innan och inte spenderade mycket tid där alls på grund av sjukdom senaste åren. Vi har haft den kall vintertid sedan vi köpte dessutom.
Inte sett några som helst tendenser till tapetsläpp, missfärgningar eller annat som skulle kunna härledas till fukt - Slet ut en heltäckningsmatta i ena gästrummet och plankgolvet under var i toppskick minus lite tejprester från dubbel-häftade tejp.
 
  • Gilla
Kustvägen och 1 till
  • Laddar…
Då frun anser att det är viktigare med kök i stugan framför badrum hemma så är det bara att ställa om, flytta verksamheten och kavla upp ärmarna.

Lördagen spenderandes med att riva ut köket, plastmattan och bröstpanelen i furu som prytt hela stugan.
Varför vill man täcka över ett så vackert köksgolv med en brun plastmatta?

Renoverat köksgolv i furu som tidigare varit täckt av brun plastmatta i en stuga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Riven inredning i ett stugkök med trägolv, uppvälta möbler och avlägsnad bröstpanel som visar renoveringsarbete.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Appendix och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.