kan väl "lilla" Craxen skriva oxå då...

Jag 24 år flickvänn 28 år + ett barn på 6 år från stockholm.
På lördag nu skriver vi på första papprena för våran tomt som ligger strax utanför strängnäs.
Tomten är på 1100kvm.

Vad o när vi ska bygga vet vi inte riktigt, vi känner hellre att vi kanske väntar ett par extra år innan vi bygger för att verkligen kunna få det som vi vill ha o inte känna att pengarna ska bromsa oss. Så ni kommer att få stå ut med mig ett par år nu *s*
Att vi köper tomten så här tidigt beror mycket på er här ;D se tråden "läge eller inte" under tomter.
Fast man vet ju oxå när man väl har tomten där så kommer det väl att börja rycka ordentligt i fingrarna med att få upp ngt o börja bearbeta trägården.

När det gäller huset av val så kan man väl säga att det är jag som står för det orealistiska o drömmandet... Fick jag bestämma så skulle vi skaffa en 1 planare på 350kvm men men det vet vi alla att det inte kommer att ske, ialla fall inte som första hus *ler*
I vilket fall som helst så håller både jag o flickvännen på att gå ner oss i alla dess huskataloger i hopp om att hitta den rätta. (trivselhus har ju ett par aspiranter).


 
Familjen Lajbansson 32 + 30 + 2. Har byggt en liten koja i skogen... 8)
 
familjen "astia"

30+30+6+4+1

Har tomten - bygger just ni liiiten gäststuga...i väntan på mer pengar :)
 

Familjen emyran består av mamma, pappa och barn(ett) :)

Har Volvo, villa men ingen hund.

Slutbesiktning och inflytt i maj! Tjoooohoooo! :D
 
Familjen "Hobart" består av pappa 35, mamma 39, flicka 5 år och pojke 7 månader. Vi ska bygga i Kvicksund som ligger mellan Västerås och Eskilstuna. Har tomt (egen) och ett avtal med Sjödalshus (som vi helst vill ta oss ur. Inte pga husens kvalitet utan pga att det går alldeles för långsamt). Flickan ska börja skolan i Kvicksund till hösten och vi kommer inte att vara på plats till dess. Lite drygt. :(
 
Kubicon

Pappa 36 mamma 33 son 9.
Ska bygga i Åkers Styckebruk förhoppningsvis inflyttning årsskiftet. ;D
Björkenäs från Eksjöhus
 
Kul att så många av er har svarat. :D
Hoppas på ännu fler svar!

Eftersom ni andra talat om hur gamla ni är så kan ju jag berätta att jag fyller 28 i år och sambon är 27. Vi har inga barn (än så länge ;)).
 
Pappa 28, mamma 26, 2 döttrar 18 månader och 6 veckor. Planerad byggstart, våren 2004, lösvirke och det mesta i egen regi. Ort: Markaryd
 
47+41 /16+12+10+8, ett gäng hundar, en ödla och två små flockar höns...
Bygger 1 3/4 -plan ca 210 kvm i östra Uppland. Mitt i naturen och med underbar sjöutsikt!
Lösvirkesbygge med material från Fiskarheden. Idag ska takpannorna på och det är SNÖSTORM...
Beräknad flytt i slutet av juli! 8)
 
Hej!
Vi är en trebarnsfamilj från södra Skåne. Jag är 33, min man 37, två pojkar på snart 8,10, en flicka på 6 år.
Vi har tittat länge i massor av huskataloger, men har återkommit till Eksjöhus Brevik som vi har modifierat med hjälp av en som vi känner som är arkitekt. boyta c:a 200 kvm. inspelningsrum och garage 80 kvm.
Tror att vi planerat i c:a 2 år. Köpte tomt (2460 kvm.)i somras ute på landsbygden.
Vi hade tidigare en villa från 1939 som vi renoverat, denna sålde vi i somras och fllyttade in i hyresrätt 1,5 plans med trädgård. Vi funderade länge på 1 plan, men vi behöver utrymme för att man ska kunna vara för sig själv...Så ovanvåningen är tänkt till barnen. Där kan de härja fritt...extra isolering .
Mannen är snickare, så det vi får hjälp med är vvs och installation av el.
Bygger i lösvirke, och takstolarna är uppe :)
 
SV Skåne, 34+34+7+4, Kärnhuset 1 1/2 plan (Myresjö)
Stomresning i början av Maj.
 
Hej Hopp!!

32+29+1

Skall bygga Myresjöhus "Melodi" 130kvm 1 plan på Solkullen i Eslöv (Skåne!).
Huset Levereras i början av Maj!!! ;D
Inflyttning till Hösten (okt-nov)
 
Detta kanske var en tråd exklusiv för nybyggare, eller är det bara jag (vi) som helrenoverar ett gammalt skrutthus?

Huset är byggt -46 av min farfar, tillbyggt på 60talet. Nu helrenoverar vi och ändrar planlösning, bygger nytt kök på ny plats i huset, nya badrum, fattiglappar ersätts av träfasad, nya fönster, renovering av tak, källaren skall göras bebolig, nytt värmesystem osv...

Vilka är vi? Jo, Mathias 29 och Pernilla 28. Möjligen får min blåa räserkombi räknas till familjen också... Vi flyttar från lägenhet men är båda uppvuxna i villa så något annat är inte att tänka på.

Vi gör allt själva med god hjälp från farsan som har gjort det mesta förr....

Tidplan? Om 4år är det mesta gjort, i slutet av maj är köket på plats och innan det blir kyligare ute skall fasaden/tak vara på plats. Helst skall det även ha blivit ett badrum eller två klart också.....
 
Madame Lill, med man och en binge ungar, är en bortskämd skata.... :p som bor i ett alldeles för stort hus i mörka Småland med allt och lite till av det som man kan önska. Trots allt detta är madamen inte nöjd utan vill bygga sig ett hus till.... :-/ och flytta till älsklingsplatsen vid havet...tomt finnes :D eftersom bygget av kända anledningar verkar dröja... :-/ så flaxar hon runt här och ställer till en massa reda..eller oreda..tetas..snappa upp tips...men hoppas också att hon kan vara till hjälp ibland.. ;)



 
Jag 36, sambon 37 med våra döttrar 8 + 3,5 år.
Inte Volvo, villa, vovve men Citroën, radhus och kanin...
Bor i gavelradhus från 70 som vi under 6 år försökt fixa till, men det gnager och gnager att jag aldrig kommer att bli nöjd hur mycket vi än gör... Så stor del av fritiden går - förutom renoveringar och utbyggnadsplaner - till att söka och titta på tomter, rita planlösningar och ta nya Trisslotter...

Kommer att häcka länge på forumet är jag rädd...

(Extra intressant med denna tråd att ingen presenterar sig genom yrken, vilket är standardsvenskens identifieringsmetod...)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.