BirgitS
D Daniel 109 skrev:
Vilken politiker har går/har gått runt med järnrör?
Varför får man inte gå med järnrör?
Det finns ju t.ex. den här händelsen:
Senare filmar Ekeroth hur han själv, Erik Almqvist och SD-riksdagsmannen Christian Westling beväpnar sig med järnrör när de lämnat platsen där de varit i bråk med en kraftigt berusad man.
https://www.svd.se/sd-toppar-bevapnade-sig-med-jarnror
och
Sverigedemokraten Peter Berndtson viftade med ett rostigt järnrör inför politikerna i kommunfullmäktige.
http://www.hallandsposten.se/nyheter/laholm/sd-politiker-viftade-med-järnrör-i-fullmäktige-1.5256467
 
  • Haha
Nalleman64
  • Laddar…
Det första fallet var inget järnrör. Det anda fallet låter inte värre än att vifta med stenkol.
 
  • Gilla
Nalleman64
  • Laddar…
BirgitS
D Daniel 109 skrev:
Det första fallet var inget järnrör. Det anda fallet låter inte värre än att vifta med stenkol.
Spelar det någon roll om man beväpnar sig med järn- eller aluminiumrör?
Visste de som gjorde det om det var det ena eller det andra?
 
  • Gilla
Johan456 och 1 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Hur kan du bevisa ett sånt trendbrott efter så kort tid?
Du verkar ju inte se på kanalerna i någon större utsträckning så hur kan du veta det så säkert?
Trendbrott? Det pågick även innan beslutet, något annat har jag inte påstått. Det har intensifierat i år, ja. Märks väl på deras nyhetsreportage. Nä, jag ser inte på deras andra utbud förutom nyheterna. Så du påstår kanske att det är mer högerpolitik i deras andra program?
 
  • Gilla
Nalleman64
  • Laddar…
BirgitS
G Ganescha skrev:
Trendbrott? Det pågick även innan beslutet, något annat har jag inte påstått. Det har intensifierat i år, ja. Märks väl på deras nyhetsreportage
Så det är bara så att du tycker att det har blivit annorlunda och du har inga riktiga fakta som underbygger ditt påstående?
 
N
harry73 harry73 skrev:
Den hittade jag också i min googling, framförallt för att Fria Tider använde den som källa i en skrämselartikel [länk]

Men även där får man sätta allt i perspektiv, för vad är ett högt förtroende och vad är ett lågt förtroende.

Högst förtroende har svenska folket för följande saker. SR ligger på plats 3 och SVT på plats 5. Det känns som ett högt förtroende
[bild]
Tittar vi med saker som svenska folket har lägst förtroende för, då ser det ut så här:
[bild]
TV3 och expressen ligger längst ner.

Och tittar vi på all media ser det ut så här:
[bild]
Att förtroendet för median sjunker verkar vara en samhällstrend, men förtroendet för SVT och SR är fortfarande högt
Du anser alltså att ett förtroende på 58 % för SVT är bra? 22 % under deras eget mål. Dessutom minskar förtroendet varje år.
Sedan tror jag inte MediaAkademien skulle uppskatta att deras arbete kallas för skrämselpropaganda oavsett vem som väljer att publicera den. Det är ju inte Nya Tider som står bakom Akademien.
 
BirgitS BirgitS skrev:
Spelar det någon roll om man beväpnar sig med järn- eller aluminiumrör?
Visste de som gjorde det om det var det ena eller det andra?
Jag ser inte den aktuella händelsen som något hot mot Sverige, jag ser händelsen som en privat sak som inte berör Sverige i stort.
Samröre med Terror nätverk och att utländska företag har tillgång till myndigheters IT drift är ett direkt hot mot Sverige, mig och min familj.
 
  • Gilla
Noseone och 1 till
  • Laddar…
BirgitS
N Nalleman64 skrev:
Sedan tror jag inte MediaAkademien skulle uppskatta att deras arbete kallas för skrämselpropaganda oavsett vem som väljer att publicera den.
MediaAkademien använder inte med skrämselpropaganda för de skriver t.ex.
Förtroendebarometen 2018 visar en påtaglig stabilitet för huvuddelen av de samhällsinstitutioner som mäts. Resultaten är ännu en viktig påminnelse att populära berättelser om fallande samhällsförtroende, systemkollaps och ”att någonting har gått sönder” inte alltid har stöd i forskningen. I själva verket är det stabilitet, och i många fall till och med ett stärkt förtroende, som utmärker förändringarna mellan 2017 och 2018.
...
Radio och tv visar en svagt fallande tendens även 2018.
http://medieakademien.se/aktuellt/#har-ar-fortroendebarometern-2018
Alltså väldigt långt från ordet "rasar".
 
  • Gilla
harry73
  • Laddar…
N
harry73 harry73 skrev:
Det håller jag inte med om. Det blev stora rubriker när en politiker köpte Toblerone på fel kreditkort, eller en annan politiker inte betalade tv-avgifter eller betalade barnflickan svart. Eller vad ses om make till en politiker som hade för stor bil eller målade båten med fel bottenfärg.
Sedan kan jag tycka att det är mycket allvarligare när politiker går runt med järnrör
Nu känns det som om diskussionen (som vanligt i dessa forum) spårat ur.
Hur ofta var det politiker "gick runt med järnrör"? En gång. När var det? 2012. Dömdes någon för något brott? Nej.
Det är ju inte så meriterande när ministrar får avgå heller (Anna Johansson, Anders Ygeman) eller när partiledare får lämna (Juholt, Sahlin) p.g.a. oegentligheter (om vi skall prata om svunna tider med tanke på järnrör).
Sahlin som under senare år dömts för osant intygande(godtog strafföreläggande) så det är inte bara Toblerone den damen har på sitt samvete.
Men som sagt det där är off topic.
Jag anser att ett public serviceföretag med ett förtroende på blott 58 % inte rimligen skall tillåtas tvångsbeskatta medborgarna men det är ett beslut politikerna skall lastas för.
Därmed är denna diskussion avslutad för MIN del.
 
  • Gilla
Noseone och 2 till
  • Laddar…
BirgitS
G Ganescha skrev:
Jag ser inte den aktuella händelsen som något hot mot Sverige, jag ser händelsen som en privat sak som inte berör Sverige i stort.
Samröre med Terror nätverk och att utländska företag har tillgång till myndigheters IT drift är ett direkt hot mot Sverige, mig och min familj.
Hela spåret om järnrör kommer efter ditt inlägg där du skrev:
Rubriker blir stora som hus när en SD politiker beter sig illa åt men enbart någon notis när ett annat parti klantat sig.
Det har ju inget att göra med hot mot Sverige. Att ett parti klantar sig är väldigt långt från hot mot Sverige. Som sagt det har blivit väldigt stora rubriker även när andra politiker än de från SD har betett sig illa.
 
  • Gilla
harry73
  • Laddar…
N
BirgitS BirgitS skrev:
MediaAkademien använder inte med skrämselpropaganda för de skriver t.ex. [länk]
Alltså väldigt långt från ordet "rasar".
Var har jag skrivit ordet "rasar"????????
Du alltså också att det är okej med ett public serviceföretag inte ens sex av tio har förtroende för? Detta när företaget själva har målet åtta av tio och dessutom sjunker för varje år mätningen görs.
Ofattbart!
Jag sätter en ganska stor slant på att du har dina politiska sympatier till vänster vilket brukar vara fallet bland de ivrigaste tillskyndarna till public service försvar.
 
  • Gilla
Ganescha
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Så det är bara så att du tycker att det har blivit annorlunda och du har inga riktiga fakta som underbygger ditt påstående?
Jag har väl aldrig i något av mina inlägg ens antytt att det INTE är av personlig åsikt? Tycker jag har varit ganska klar med MIN syn på SVT och hur dom lägger upp sina reportage i nyheterna. JAG tycker den är vänstervriden, ganska så rejält också. Men kommunister är ju knappast kända för att gilla oliktänkande :p
 
Redigerat:
  • Gilla
SonnyListon och 1 till
  • Laddar…
harry73
G Ganescha skrev:
Jag har väl aldrig i något av mina inlägg ens antytt att det INTE är av personlig åsikt? Tycker jag har varit ganska klar med MIN syn på SVT och hur dom lägger upp sina reportage i nyheterna. JAG tycker den är vänstervriden, ganska så rejält också.
Och jag är inte förvånad om din åsikt med tanke på att dina politiska åsikter ligger långt till höger
 
  • Gilla
13th Marine och 1 till
  • Laddar…
harry73 harry73 skrev:
Och jag är inte förvånad om din åsikt med tanke på att dina politiska åsikter ligger långt till höger
Nu behöver man ju inte ligga speciellt långt till höger för att förstå att kommunism och vänsterstyre är av ondo.
 
  • Gilla
SonnyListon och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.