Nära Sthlm löper man inte heller risken att barnet rymmer till Sthlm :)
*LOL*
 
Langbein
Don Tom skrev:
*LOL*
Fact of life i glesbygden :'(
 
Eller oxå blir det bara längre för dig att åka när man väl måste åka och hämta hem den rymmande tonåringen just i Sthlm.... ;)
 
Langbein
suspse skrev:
Eller oxå blir det bara längre för dig att åka när man väl måste åka och hämta hem den rymmande tonåringen just i Sthlm.... ;)
Iofs kan det vara en fördel att bo långt från synd och lockelser med en dotter, men se vad tjejerna rymmer från landet, bonnpojkarna duger inte.
 
Jag tror faktiskt inte att det spelar nåon större roll vart man bor - gräset är väl nästan alltid grönare på andra sidan när man är tonåring? Oavsett om man är tonårstjej eller tonårskille, bonntös eller bonnpöjk...
 
Langbein
suspse skrev:
Jag tror faktiskt inte att det spelar nåon större roll vart man bor - gräset är väl nästan alltid grönare på andra sidan när man är tonåring? Oavsett om man är tonårstjej eller tonårskille, bonntös eller bonnpöjk...
Ja de som inte bor i 08 vill dit, de i 08 får flytta ut på landet eller utrikes, jag har bott lite i Spanien och försöker hitta något bättre.
 
Ja de som inte bor i 08 vill dit, de i 08 får flytta ut på landet eller utrikes, jag har bott lite i Spanien och försöker hitta något bättre.
Ja du ser....och du är väl inte ens tonåring...*he,he*

Hur var det att bo i Spanien jämfört med Sverige...? Jag vet ju bara hur det är att vara där i typ två veckor, och bo på hotell. Hur är de "riktiga" husen egentligen? Då menar jag alltså inte skjulen som man ser lite varstans...
 
Langbein
suspse skrev:
Ja du ser....och du är väl inte ens tonåring...*he,he*

Hur var det att bo i Spanien jämfört med Sverige...? Jag vet ju bara hur det är att vara där i typ två veckor, och bo på hotell. Hur är de "riktiga" husen egentligen? Då  menar jag alltså inte skjulen som man ser lite varstans...
Var faktiskt 21 när jag tittade på första huset där 8)

Spanien är härligt om man bor varmt på vintern, sommaren kan bli för het. Riktiga hus finns knappt utom de svenskbyggda, värst är väl stora englasfönster och en hel del platta tak. Och man har bara stenhus. Vi söker något bättre men det har varit svårt.
 
Jag började läsa den här tråden eftersom jag är intresserad av webdesign. Ju mer jag läser, desto mer förvirrad blir jag - vad i hela friden handlar den här tråden om egentligen?

Jag blev fundersam redan från start:
De och andra verkar ha lärt sig nu att fönster ska sitta i mitten och inte vid en kant.
Menar du fönster på huset eller fönster på hemsidan? Och varför ska de sitta i mitten och inte vid en kant?
 
hemsidor/priser

Vem kan sätta pris på ett hus på en hemsida?
Det är väl inte kalsongger från hm, som har miljoner likadana. Priset beror väl på vad du väljer, annars kan det inte va seriöst väl??? Det finns ju 100 golv, kök mm...
 
sisse skrev:
Vem kan sätta pris på ett hus på en hemsida?
Det är väl inte kalsongger från hm, som har miljoner likadana. Priset beror väl på vad du väljer, annars kan det inte va seriöst väl??? Det finns ju 100 golv, kök mm...
Första inlägget på länge som verkligen berör det som togs upp i ursprungsinlägget. Dock håller jag inte alls med dig. :)

I så gott som varenda annons för bilar står det angivet vad bilen som de försöker pracka på en som minst kan komma att kosta. Ibland står även bensinförbrukning för blandad körning och tiden det tar att accelerera från 0-100 km/h angiven. Näe, kan bilnasarna kan husnasarna! Varför inte ange ett grundpris, hur stort huset är och beräknad driftskostnad enligt någon norm?
 
Precis, släng ut en tillbehörsprislista oxå, så kan folk sitta och leka hemma, förstår inte vad det är som é så svårt......
 
Äsch, det är ju som med all annan "dyrare" försäljning... Det handlar om att säljaren vill skapa en kontakt med den presumtiva köparen...

Om köparen från början vet vad objektet kommar att kosta så kan han jämföra med andra objekt på marknaden vilket innebär att säljaren inte kommer att få möjlighet att "snärja" lika många presumtiva köpare som annars. Enkelt uttryckt: får du inte in folk i butiken så säljer du inget...

Sen är det ju min personliga uppfattning att det skulle vara väldigt trevligt med någon form av riktpris på husen som man surfar på internet.

/Fredde
 
Langbein
andersmc skrev:
Jag började läsa den här tråden eftersom jag är intresserad av webdesign. Ju mer jag läser, desto mer förvirrad blir jag - vad i hela friden handlar den här tråden om egentligen?

Jag blev fundersam redan från start:
Menar du fönster på huset eller fönster på hemsidan? Och varför ska de sitta i mitten och inte vid en kant?
Usla Hemsidor

Fönster i rummen har andra fattat :p I gamla hus sitter de i mitten och passar de flesta bäst, men kan lätt ändras vid nyköp vet jag nu.
 
Langbein
sisse skrev:
hemsidor/priser

Vem kan sätta pris på ett hus på en hemsida?
Det är väl inte kalsongger från hm, som har miljoner likadana.  Priset beror väl på vad du väljer, annars kan det inte va seriöst väl??? Det finns ju 100 golv, kök mm...
Kolla Älvsbyhus och Smålandsvillan, de kan och säljer en massa hus med framgång, några fler?

 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.