I dag då jag kom hem stod det 00092 kilometer på mätaren.
Förmodligen sista gången i mitt liv som jag får uppleva någonting sådant. Nästan som en ny bil;)

Jag tror inte att bilstackaren hänger ihop tills mätaren nollas nästa gång vid 400000 km.....
 
  • Gilla
fremax och 7 till
  • Laddar…
harry73
Inte dåligt för en Kadett :)
 
  • Gilla
SvarteSunken
  • Laddar…
Det är bara Opel som har Rekord! :D
 
En arbetskamrat berättade att på hennes gamla jobb så var en person svår att samarbeta med, och till sist sa en frustrerad person åt honom att ”Du måste ha varenda bokstav i alfabetet förutom I och Q”.
 
  • Gilla
kanonkula
  • Laddar…
heimlaga skrev:
Jag tror inte att bilstackaren hänger ihop tills mätaren nollas nästa gång vid 400000 km.....
Haha, härligt! Visst har du 1.2l-motorn? Jag hade den "modernare" 1.3l-motorn i min Kadett 1.3DL 1982, men den motorn var långtifrån bra och pålitlig....
 
Japp. Den gamla 1,2 liters motorn med stötstänger som kom ut 1963.

I Sverige försvann den från marknaden då Kadett D slutade tillverkas -84 men i flera länder bland annat i Finland kunde man köpa en snålversion av Kadett E med den gamla motorn ännu något år.
Min Kadett E är bland de allra första som tillverkades........ och den hänger med ännu......
 
Gammal tråd, vet, går i tankarna på en 2017 Vw Passat med R-line paket, den har App-comnect, men går EJ att köra dieselvärmaren med denna! Är det så dumt? Bilen annars maxutrustad, men anti denna skitväxellåda ala DSG, hade valt riktigt converterlåda alla ggr, men Bmw/Merca känns -80 tal..
 
  • Gilla
MathiasS
  • Laddar…
Dom nya DSG lådorna lider inte av samma hållbarhetsproblem som tidigare typ 2010.
 
Problemet kvarstår, krypkörning och backa med husvagn..
 
Parkeringsvärmaren låser sig efter 3 startförsök och måste (om den är orginalmonterad) låsas upp med mjukvara hos verkstad eller om du skaffar egen vcds (rekommenderas varmt, prisvärt från kina sök bara på vcds och se till att få med kabel till mjukvaran)
 
H Husqvarna220Ac skrev:
går i tankarna på en 2017 Vw Passat med R-line paket, den har App-comnect,
App-connect är ju anslutning för smartphone, är det Car-net du tänker på?
 
Typ VOC, googlade och tydligen finns det nån dongel man sätter i Obd uttaget, men känns lite efterkonstruktion.

Visst måste det finnas i färddatorn att man ställa tider för värmaren? Hade vi i nån Ford 2010.
 
Värmaren startas genom önskad tid i menyn eller med fjärrkontroll.
Skärmbild av fordonets infotainmentsystem som visar menyalternativ för klimatkontroll och värmefunktioner.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Då funkar det ju, men blir ev elmotorvärmare också..
 
Synd att det är så användarfientligt med carnet, kan bara ställa en ivägkörningstid åt gången som är aktiv, kan inte ställa "varje vardag" utan bara en veckodag
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.