Müssli Müssli skrev:
Det låter som du har får långt mellan enheterna, de måste kunna kommunicera med varandra.
Vad jag vet så ske en Plejd klara sig på egen hand, så det måste vara nåt annat
som spökar:)
 
Nyfniken Nyfniken skrev:
Stänger du av strömmen nattetid? ;)
:D
 
Den synkar direkt mot telefonen, och de verkar ligga i samma ”rum” i menyn, så borde vara samma förutsättningar för den nya som sitter utomhus, de är max 4-5m imellan dem..
 
Mätarskåpet är väl i plåt. Aldrig en bra kombo för trådlös kommunikation.
 
  • Gilla
Leif i Skåne
  • Laddar…
Ja men det funkar att tända manuellt i appen, samt att den får kontakt direkt, så det verkar inte vara problemet, och om den klarar sig på egen hand så ska de ju funka
 
  • Gilla
Peter2400
  • Laddar…
H Husqvarna220Ac skrev:
Ja men det funkar att tända manuellt i appen, samt att den får kontakt direkt, så det verkar inte vara problemet, och om den klarar sig på egen hand så ska de ju funka
Då är den väl trasig då. Byt ut den där du köpt den.
 
Köpt den på Tradera, men visserligen kvittot kvar från den jag köpte nyligen.

Får se om det funkar i em..

Theben uren var kanske inte så dumma ändå! Eller jo dumma, men pålitliga..
 
Tror jag hittade problemet, lite konstigt, under rummet utebelysning, tänder jag på den vippan så tänds båda, men i inställningar för Astrouret, fanns det endast 1 enhet, la till den andra där så får vi se om det funkar.
 
H Husqvarna220Ac skrev:
Tror jag hittade problemet, lite konstigt, under rummet utebelysning, tänder jag på den vippan så tänds båda, men i inställningar för Astrouret, fanns det endast 1 enhet, la till den andra där så får vi se om det funkar.
Ja, det där kan du nog inte skylla på plejd.
Det finns dessutom en utmärkt ”Testa” funktion
där ser man tydligt vad som kommer hända och när.
Skärmavbild av en app för hemautomation visar en testfunktion för tidsbaserade händelser vid solnedgång och soluppgång.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Ja vet, men där står endast ”utebelysning” inte vilka enheter som denna innefattar.
 
H Husqvarna220Ac skrev:
Ja vet, men där står endast ”utebelysning” inte vilka enheter som denna innefattar.
Men du ser vilka enheter som tänds när du kör testet, det är lite det som är grejen
 
  • Gilla
jockelindstrom
  • Laddar…
Peter2400 Peter2400 skrev:
Vad jag vet så ske en Plejd klara sig på egen hand, så det måste vara nåt annat
som spökar:)
Det stämmer inte. En enhet är "master" och skickar signal till resten om man har lagt in en tidsfunktion. Det måste alltså finnas kommunikation mellan enheterna.
 
Jag har en CTR01 går det inte att aktivera så att den ena knappen styr en relälast och den andra knappen styr 1-10v signalen? Det finns ju två olika utgångar på modulen men dom verkar inte kunna användas oberoende av varandra.
 
Sammy_j Sammy_j skrev:
Jag har en CTR01 går det inte att aktivera så att den ena knappen styr en relälast och den andra knappen styr 1-10v signalen? Det finns ju två olika utgångar på modulen men dom verkar inte kunna användas oberoende av varandra.
Vet ej, men ring PLEJDs utmärkta support med sådana frågor.
 
Sitter och planerar för Plejd här hemma och tänkte börja med vardagsrummet. Alla brytare är dimmers idag.
Om jag förstått det rätt så behöver jag två krondimmers och två vanliga?

Har en väldig massa Smart Plugs från Verisure. Finns det möjlighet att få en Plejd till att fungera med ett vägguttag?
 
  • Vit väggströmbrytare med en stor dimmerknapp överst och tre vanliga strömbrytare nedanför.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.