Vad har hänt med layouten? Först kom en sidomeny, den vill jag ha bort, sen kommer en massa tomrum på sidan och toppen av själva foruminläggen som gör det hela svårt att läsa.
 
  • Gilla
Mats och 1 till
  • Laddar…
Buggrapport
På IPad lägger sig Skånska Byggvarors jävla reklam tvärs över hela skärmen när jag försöker svara i en tråd. Den låser fönstret och enda sättet att komma vidare är att klicka på skiten eller stänga av och starta om iPad.

Fungerar som tur är fortfarande i telefonen.

Mvh Findus
 
  • Gilla
Staffans2000 och 2 till
  • Laddar…
OK det är vad det är, stängde av adblocker och ser nu samma. Fy fan vad störande reklam som stjäl så mycket utrymme. av sidan. Inte för jag bor i skåne men nu är skånska byggvaror något jag har väldigt negativa associationer med. Såhär påträngande får det inte vara. Var p.g.a. påträngande annonser som inte har vettet att hålla sig i sidan som jag satte på adblockern...
 
  • Gilla
Staffans2000 och 1 till
  • Laddar…
J
DennisCA DennisCA skrev:
Fy fan vad störande reklam som stjäl så mycket utrymme. av sidan. Inte för jag bor i skåne men nu är skånska byggvaror något jag har väldigt negativa associationer med. Såhär påträngande får det inte vara. Var p.g.a. påträngande annonser som inte har vettet att hålla sig i sidan som jag satte på adblockern...
Ja det var inte genomtänkt, nu ligger den reklamen också i adblockern, så man slipper störa sig på det mer.
 
findus42 findus42 skrev:
Buggrapport
På IPad lägger sig Skånska Byggvarors jävla reklam tvärs över hela skärmen när jag försöker svara i en tråd. Den låser fönstret och enda sättet att komma vidare är att klicka på skiten eller stänga av och starta om iPad.

Fungerar som tur är fortfarande i telefonen.

Mvh Findus
Du menar att det inte ens går att starta om appen? Verkar osannolikt.
 
Använder inte appar så länge något går att köra i webbläsare. När appen är obligatorisk kliver jag vidare om det är för nöje jag hänger någonstans.
I Safari låses allt på min padda.

Måste skriva det här på iPhone för att svara.

Mvh Findus
 
richardtenggren
Jag tror jag hittat en till bugg, jag kör med en genväg till deltagit, det intressanta är att om jag besökt senaste, populärt eller något i den raden innan, även om det är en annan flik, så kommer den senaste att highlight:as i menyn även fast jag egentligen är inne på deltagit.
 
Staffans2000
findus42 findus42 skrev:
Buggrapport
På IPad lägger sig Skånska Byggvarors jävla reklam tvärs över hela skärmen när jag försöker svara i en tråd. Den låser fönstret och enda sättet att komma vidare är att klicka på skiten eller stänga av och starta om iPad.

Fungerar som tur är fortfarande i telefonen.

Mvh Findus
Samma här!
Kan bara se texten så här. Snart bö-
var reklamhelvetet.
Nu hittade jag en knapp som heter "expandera", och då lade sig skrivsidan över reklamlendet. Väldigt förvirrande! Skall det vara så?
 
findus42 findus42 skrev:
Buggrapport
På IPad lägger sig Skånska Byggvarors jävla reklam tvärs över hela skärmen när jag försöker svara i en tråd. Den låser fönstret och enda sättet att komma vidare är att klicka på skiten eller stänga av och starta om iPad.

Fungerar som tur är fortfarande i telefonen.

Mvh Findus
Tack för buggrapporten @findus42 och @Staffan2000. Nu har jag tagit bort "wallpaper"-annonsen för alla inloggade användare.
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
A
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Tack för buggrapporten @findus42 och @Staffan2000. Nu har jag tagit bort "wallpaper"-annonsen för alla inloggade användare.
Ja, den var mycket störande. En ruta med reklam som ligger över hela skärmen. Någon måtta får det vara i ivern att håva in pengar på andras fria deltagande!

EDIT: verkar ligga kvar hos mig iaf. Kanske behöver tömma någon cache eller så.. Nu blev det att blockera detta i ad-blockern istället.

Kod:
<div id="wallpaper-ad-container">
<a href="https://www.skanskabyggvaror.se/catalogorder?utm_source=byggahus&amp;utm_medium=cpm&amp;utm_campaign=katalog&amp;utm_content=takeover" class="click-track click-track-wallpaper" rel="nofollow noopener" target="_blank" data-disable-leave-page="1">
<div class="ad-label" style="display: none !important;"></div>
</a>
</div>

Kod:
@media (min-width: 768px)
body.wallpaper-ad #wallpaper-ad-container {
    display: block!important;
    position: absolute;
    width: 100%;
    height: 1100px;
    top: 0;
    left: 0;
    z-index: 1;
}
 
Redigerat av moderator:
Erik_Hansson skrev:
EDIT: verkar ligga kvar hos mig iaf. Kanske behöver tömma någon cache eller så..
Hmm... Jag har tömt cachen men annonsen syns fortfarande för inloggade av någon anledning på startsidan. Den måste ha fastnat i någon annan cache.
 
richardtenggren richardtenggren skrev:
Jag tror jag hittat en till bugg, jag kör med en genväg till deltagit, det intressanta är att om jag besökt senaste, populärt eller något i den raden innan, även om det är en annan flik, så kommer den senaste att highlight:as i menyn även fast jag egentligen är inne på deltagit.
Jag förstår inte riktigt. Kan du ladda upp en bild så jag förstår?
 
richardtenggren
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Jag förstår inte riktigt. Kan du ladda upp en bild så jag förstår?
Ja lite svårt att förklara, men om jag har varit in på ”Populärt” eller ”Senaste”, för att sedan surfa till valfri sajt, sen när jag använder mitt bokmärke till ”Deltagit” så är markeringen(vita strecket, gulmarkerad i bilden) på tex ”Populärt” kvar, fast jag är inne på kategorin ”Deltagit”.
 
  • Skärmdump av ett diskussionsforum med markerad navigeringsflik "Populärt" trots att användaren är i kategorin "Deltagit".
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
så där ja. Nu ser det lite vettigare ut :)

Skärmdump av ett webbforum inom bygg och renovera med användarkommentarer och diskussionstrådar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Menyn visas enbart när man klickar på den och hela fönstret används till att visa information.
Det krävs mindre än 10 raders ändringar av byggahus CSS filer för att åstakomma det hela så det vore en smal sak att lägga in det hela som en valbar inställning för varje användare
 
  • Gilla
jnse
  • Laddar…
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
På telefonen så blev det en försämring, eftersom raden med "senaste" försvinner helt när man scrollar ner, och jag använder ofta "senaste" som vägen tillbaka från en tråd jag läst klart ... Nu måste man scrolla hela vägen upp igen ... iofs har jag en "bakåt-knapp" lätt tillgänglig, men då uppdateras ju inte "senaste"-inlägglistan ....
Campar Campar skrev:
Blev lite bättre när jag kunde stänga menyn iaf, men jag saknar snabbknappar i överkant....
Maxwells demon TotalControl skrev:
Håller med. Så in i hel störande...
Campar Campar skrev:
Ja och inte heller är själva loggan kvar som gör att man kan komma direkt till startsidan!
Om det ska vara som det blev nu så borde hela den övre menyn komma fram direkt när man scrollar uppåt.
mexitegel mexitegel skrev:
I det stora hela tycker jag det är en förbättring. Dock så gör den ständigt nedfällda menyn i desktop-läget att utseendet inte blir så rent som det annars skulle kunna varit. Jag navigerar i princip uteslutande med "Senaste" och "Deltagit" när man är i forumet, så dessa hade jag gärna sett att man kunde få som snabblänkar. Kanske konfigurerbart i sina inställningar?
Inatt gjorde vi en uppdatering baserad på er feedback:

1. Vi har lagt tillbaka den horisontella menyn i mobiler, surfplattor (och i smalare webbläsare) så att du alltid kommer åt Senaste även när du scrollat ner.
2. Vi har flyttat ner länkarna för "Bevakningar" och "Deltagit" till den horisontella menyn så att du inte behöver lära sig vad de kryptiska ikonerna betyder.
3. Vi har lagt till ett +-tecken högst upp till höger så att du kan skapa en ny tråd från alla sidor.
4. Vi har ändrat "brytpunkten" för när menyn till vänster börjar synas från 1200 till 1300 pixlars bredd i förhoppning att vänstermenyn inte lika ofta ska upplevas som att den stjäl lika mycket uppmärksamhet.
5. Vi har lyft fram "Bilder" ovanför/till vänster om Populärt.
6. Vi har breddat sökrutan ytterligare lite grand i desktop.

Vi är fullt medvetna om att vänstermenyn inte passar/gillas av alla men vi hoppas att du ger den en chans och att ni fortsätter att ge oss feedback.
 
  • Gilla
mexitegel och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.