MrJay
Det framgick aldrig vad ni betalade för plattan, hur mycket kostade det? Också, är det verkligen försvarbart att installera dyra USB uttag med ”gammelstandarden” 1.0A när nya snabbladdarna (t.ex QC 3.0) ligger på 2.0A med upp till 20V samt har USB-C som anslutning? Dock så tror jag inte du hittar sådana infällda uttag..
 
MrJay MrJay skrev:
Det framgick aldrig vad ni betalade för plattan, hur mycket kostade det? Också, är det verkligen försvarbart att installera dyra USB uttag med ”gammelstandarden” 1.0A när nya snabbladdarna (t.ex QC 3.0) ligger på 2.0A med upp till 20V samt har USB-C som anslutning? Dock så tror jag inte du hittar sådana infällda uttag..
Uttagen är 2.1A och 1.0A. Prismässigt inte jättedyra, går att handla för typ 340kr :)
 
MrJay
Se där, fick zooma in och såg att ena var 2.1A! Absolut bättre men känns tyvärr förlegat pga. USB-A anslutningen :thinking:
 
MrJay MrJay skrev:
Se där, fick zooma in och såg att ena var 2.1A! Absolut bättre men känns tyvärr förlegat pga. USB-A anslutningen :thinking:
Tror inte usb c är försvarbart i den änden än faktiskt, visst finns det kablar som är usb c i båda ändarna men överlag är det ju bara i ena änden? :thinking:
 
Vi har fasta Usb-uttag i husbilen och insåg att det är ett praktiskt tillbehör. Sen är det väl så att om man alltid ska vänta in de nyaste produkterna så blir det aldrig något installerat.
Hur som helst så är vi nöjda
 
  • Gilla
TCG och 5 till
  • Laddar…
Sludent Sludent skrev:
[länk]

USB-C och 3A
Se där
Synd att inte Schneider hade liknande.
 
MrJay
J Jarlsgård skrev:
Tror inte usb c är försvarbart i den änden än faktiskt, visst finns det kablar som är usb c i båda ändarna men överlag är det ju bara i ena änden? :thinking:
Stämmer, i överlag är det USB-A.
 
MrJay
R RoffeN skrev:
Se där
Synd att inte Schneider hade liknande.
Min elektriker påstår bestämt att både Schneider och Elko produkter tillverkas i samma fabrik och samma kvalitetskontroll. Skillnaden är bara priset och design. Hurvida det är sant har jag inte haft tillfälle att kolla upp.
 
De flesta laddare har ju fortfarande USB-A kontakt men tycker det är synd att Schneider är sega med usb-c. De flesta är ju iofs det
 
MrJay MrJay skrev:
Min elektriker påstår bestämt att både Schneider och Elko produkter tillverkas i samma fabrik och samma kvalitetskontroll. Skillnaden är bara priset och design. Hurvida det är sant har jag inte haft tillfälle att kolla upp.
Och då är ju designen avgörande.
 
MrJay
R RoffeN skrev:
Och då är ju designen avgörande.
Inte i utrymmen som inte syns, typ inuti platsbyggda bänkar m.m. :D
 
MrJay MrJay skrev:
Inte i utrymmen som inte syns, typ inuti platsbyggda bänkar m.m. :D
Om jag ska gömma dem så kan jag lika gärna sätta ett vanligt uttag med en vanlig laddare, till en bråkdel av vad ett Usb-uttag kostar.
 
R RoffeN skrev:
Fick ihop det :D
[bild]
Har du satt en kvartsstav ovanpå golvlisten, eller är det en synvilla?
Varför valde du en dedikerat USB-kontakt och inte två 230v med 1 USB?
 
X xLnT skrev:
Har du satt en kvartsstav ovanpå golvlisten, eller är det en synvilla?
Varför valde du en dedikerat USB-kontakt och inte två 230v med 1 USB?
Synvilla
Jag vet inte vad du menar för uttag men jag har tillräckligt med 230 uttag.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.