K Kallebo skrev:
Är det någon som testat med sådana där påsar man får till elektronik som ska skydda mot emp?

De är ju relativt smidiga annars framförallt jämfört med en chokladask.
Testade med påsen man får med brobizz (används för att köra över Öresundsbron mm). Den är till just för att brobizz ej ska registreras om man inte vill det. Den blockerade nyckeln också.
 
  • Gilla
Kallebo
  • Laddar…
D Dsl skrev:
Jag köpte 2 sådana mjuka fodral till mina nycklar. Funkade bra först men nu efter ett halvår kan jag både öppna och starta bilen med nyckeln i fodralet.

Har för övrigt tom lyckats låsa in min nyckel i bilen en gång trots att det inte skall gå (normalt öppnas bagageluckan igen om man försöker stänga). Den gången löste det sig tack vare upplåsning via appen. :oops:
Konstigt att de slutar fungera..? Den modellen som visas i bild ovan har två fack, ett med skydd och ett utan. Väldigt dum design tycker jag, men du har inte lagt i fel fack? :)
 
Undrar hur den är byggd, invävda trådar eller kanske någon metalliserad plastfilm.
Trådarna eller filmen har oxiderats eller brutits?

ESD-påsen hade faktisk viss skärmande verkan.
 
N noupe skrev:
Konstigt att de slutar fungera..? Den modellen som visas i bild ovan har två fack, ett med skydd och ett utan. Väldigt dum design tycker jag, men du har inte lagt i fel fack? :)
Jättebra design, var skall man annars ha nyckeln när man använder bilen?

Antar att den ledande folien/nätet har blivit slitet så att det inte håller helt tätt. Kan ju skilja i kvalitet mellan olika produkter
 
D Dsl skrev:
Jättebra design, var skall man annars ha nyckeln när man använder bilen?

Antar att den ledande folien/nätet har blivit slitet så att det inte håller helt tätt. Kan ju skilja i kvalitet mellan olika produkter
Inte jättebra för den som bara vill stoppa in den i fickan när nyckeln ligger i lådan vid dörren. Jag tar ut nyckeln när jag använder bilen. Påsen är ju rätt skrymmande. Men bra design för dig säkert :)
 
D Dsl skrev:
Funkade bra först men nu efter ett halvår kan jag både öppna och starta bilen med nyckeln i fodralet.
Bilen förfogar över artificiell intelligenss och kan lära sig det.
Diskutera detta med bilen ska du se att det löser sig.
 
  • Gilla
useless
  • Laddar…
C
Gimp Gimp skrev:
Tex ger anodisering av aluminium ger ett isolerande skikt, burkar som är livsmedelsgodkända är ofta lackade.
Har någon provat att stryka kopparpasta längs kanterna på plåtburkslock som ska användas som Faradays bur? Borde ge bättre konduktivitet så att en puls som träffar burken lättare flyter längs höljet och strålar ut på andra sidan i stället för att träffa locket och sedan stråla in i burken. (Kopparpasta används annars mest till bilbatteripoler. Innan man stryker på pastan måste givetvis eventuell lack eller oxid tas bort från de båda burkdelarna. Har ej experimenterat med detta själv.)
 
Mikael_L
Men det bli onödigt kladdigt att sen ha i fickorna, tycker jag ... :thinking:
 
  • Gilla
Tokslut och 1 till
  • Laddar…
A
Men vad händer i keyless bilarna om man råkar kasta ut nyckeln. Borde inte bilen stanna?
 
Nej, bilen stannar inte (det vore ju farligt...) dock kommer det upp en varning om att nyckeln har lämnat bilen. Men den går och fungerar tills man slår ifrån motor/tändning. Sedan är det stopp.
 
  • Gilla
13th Marine
  • Laddar…
Jag undrar verkligen vad man vinna med en key-less bil? Är det svårare att vrida om en nyckel än att trycka på en startknapp?
 
  • Gilla
HasseTeknik
  • Laddar…
Någon jäkel envisas med att sätta nyckeln på fel ställe på moderna bilar...

/Ägare av ett fordon tillverkat av en utdöd svensk biltillverkare
 
  • Gilla
possum77 och 6 till
  • Laddar…
Du menar att den ska sitta mellan framstolarna?:D
 
  • Gilla
yonna och 1 till
  • Laddar…
T Thomas_Blekinge skrev:
Jag undrar verkligen vad man vinna med en key-less bil? Är det svårare att vrida om en nyckel än att trycka på en startknapp?
Man slipper fippla med nyckeln överhuvudtaget. Låter den ligga kvar i fickan.
 
  • Gilla
Noseone och 3 till
  • Laddar…
M Myckling skrev:
Du menar att den ska sitta mellan framstolarna?:D
Om man ska ha nyckel så ja, mellan stolarna.
 
  • Gilla
Lilak
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.