43 334 läst · 189 svar
43k läst
189 svar
Vad är vitvarornas Rolls royce och vad är deras dacia?
Då håller vi tummarna att din nya Electrolux är ett praktexemplar som tuffar på!J JeLö skrev:I motsats till vad jag brukar gick jag emot alla bra rekommendationer jag fått härifrån och köpte istället Electrolux.
Liebherr lockade trots priset men där fanns ingen som passade storleksmässigt. Bosch och siemens hade någon som var 170-175cm men då med en inredning som inte passade oss.
Fick suverän hjälp på Lassessons i Sjöbo, och det dom kunde ordna fram som passade bäst var husqvarna eller electrolux. 5års garanti.
Så jag har i alla fall lyssnat på er avseende att undvika de stora varuhusen, att handla lokalt och välja något med 5års garanti.
Som du nämnde är ju inredningen en viktig detalj, kommer tex aldrig köpa en diskmaskin utan bestick våning.
Ingick Bosch och Siemens på alla vitvaror i huset när vi köpte det 2003 (förutom micro)
Har bytt tvättmaskin av ålderskrämpor och kyl och frys då det var 2 kombiskåp som inte passa oss. Har bara rullat på. Bosch har en grym reservdelstjänst, fri frakt och billigt, då "ingen" slängde igen frysdörren med en lucka nedfäld som knäcktes.
Kan själv!
· Trelleborg
· 15 734 inlägg
Såg det nu, tyckte mest att italien var ganska missvisande.
+1 på den, har haft Samsung kyl och frys nu i snart 10 år och har inte haft några problem, dessutom är kylen och frysen nästan ljudlösa till skillnad från våran andra frys från Elektrolux som låter som ett tröskverk.Immobil skrev:
Hade förut både tvättmaskin och tumlare från Electrolux och båda har redan pajjat innan dom var 10 år.
Hade samma problem när våran Electrolux tumlare pajjade, inget svar från servicen, tog veckor att få tag på domJ JeLö skrev:Ringde man växeln kopplades man vidare till ett nummer i malmö där ingen svarade. Ringde varje dag i en vecka, nån dag veckan därpå innan jag gav upp. Att göra felanmälan på deras hemsida gick inte heller då jag hade för många tecken i mitt meddelande. Testade att bara skriva "hej" men hade fortfarande för många tecken...
När jag då åkte till den lokala handlaren erbjöd han sig att sköta kontakten, men då började frysen kyla igen och jag hade lessnat på att krångla med skitet.
Att inte svara i telefon, eller ens ha en telefonsvarare är i alla fall enligt mig riktigt urusel service.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 240 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 240 inlägg
Vår kyl och frys kommer från Electrolux, är 16 år gamla och tysta så det är väl i så fall ett tecken på att Electrolux är hög kvalité.DYEUffe skrev:+1 på den, har haft Samsung kyl och frys nu i snart 10 år och har inte haft några problem, dessutom är kylen och frysen nästan ljudlösa till skillnad från våran andra frys från Elektrolux som låter som ett tröskverk.
Hade förut både tvättmaskin och tumlare från Electrolux och båda har redan pajjat innan dom var 10 år.
Snailman
Medlem
· Västra Götaland
· 5 569 inlägg
Snailman
Medlem
- Västra Götaland
- 5 569 inlägg
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 240 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 240 inlägg
Sant, men dock vet jag av egen erfarenhet att Electrolux idag inte är samma som för 15 år sedan, sen har jag flera vänner som köpt Samsung efter oss under dom här 10 åren och ingen har haft problem med dom.BirgitS skrev:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 240 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 240 inlägg
Nja, att något går sönder efter 8 år är väl inte ett måndagsexemplar, det var däremot diskmaskinen (Husqvarna) som efter något år krävde 2-3 besök av Electrolux servicetekniker för att fixa tre fel. Den köpte vi 2015. Inga problem med att få tag i kundtjänst och kort väntetid innan besöken.