Jag vet att det har funnits folk som har haft betydligt fler dagar. Forumprogramvaran borde kanske spara all-time-high per användare också så man kunde se det i en lista? Borde inte vara så svårt rent programmatiskt...
 
BirgitS
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Jag tror att vi måste göra som Snapchat och lyfta fram denna siffra bredvid profilbilden för att fler ska uppmärksamma och triggas av detta.
Bara det inte leder till att folk skriver nonsensinlägg.
 
I andra forum brukar det vara så att inlägg i den allmänna nonsens-delen inte ger 'poäng'. Då lönar det sig inte att posta dagen vits.
 
BirgitS
Går ju utmärkt att skriva inlägg i vanliga trådar som i stort sett bara är en upprepning av något tidigare inlägg. Såna inlägg tillför inget men räknas inte som nonsens av något forum.
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
Jo, det är klart. Men det är större risk att inlägg som inte för tråden framåt modereras bort i de 'riktiga' forumdelarna.
 
BirgitS
Ja, men det är ju i praktiken en väldigt liten risk för det finns ju mängder med långa trådar där samma argument framförs gång efter gång, oftast med andra inlägg emellan men ändå samma.
 
Mikael_L
Det är väl inte speciellt nödvändigt att det flashas med antalet dagars inlägg bredvid avataren. Det är redan tillräckligt grylligt med information så man behöver väl inte pressa in ännu lite till, som är ganska onödigt.
 
  • Gilla
AndersPS och 4 till
  • Laddar…
Ska man få aktivare medlemmar för sakens skull är det nog allmän gameification som gäller. Sätt upp fem–tio mål om dagar med inläggi rad, svar med minst fem gillningar, att själv ha gillat inlägg i minst fem kategorier osv.

Tror jag att vi får ett bättre forum? Nej. Tror jag forumägarna kan räkna in fler nominellt aktiva användare? Ja.

Sen kan det förstås vaska fram någon vettig användare som blir aktivare än annars, men mängden skräp ökar nog också.
 
  • Gilla
BirgitS och 3 till
  • Laddar…
Mikael_L
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Sen kan det förstås vaska fram någon vettig användare som blir aktivare än annars, men mängden skräp ökar nog också.
Precis så.

Och dessutom kan det möjligen också skrämma iväg någon annan vettig och seriös användare, så kvalitetsvinst är inte säkert.
 
  • Gilla
klimt och 1 till
  • Laddar…
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Nej, ingen har lyckats posta 365 dagar i rad än så länge.

[bild]
@Johannes Carlsson leder med sima 115 dagar före @Daniel 109 som ligger på 107 dagar. @useless ligger tre och @justusandersson fyra.

Jag tror att vi måste göra som Snapchat och lyfta fram denna siffra bredvid profilbilden för att fler ska uppmärksamma och triggas av detta.

[länk]
Som konstaterats ovan - behåll möjligen funktionen som en rolig grej, men lyft inte fram eller belöna den. Långa trådar med nonsensutfyllnad lockar inte till vettigt deltagande.
 
Jag vet inte om det diskuterats, men ska man verkligen kunna utse sitt eget inlägg som bästa svar?
Sett det upprepade ggr. sista tiden.
Det känns lite tveeggat.
 
  • Gilla
Rickard. och 2 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Jag vet inte om det diskuterats, men ska man verkligen kunna utse sitt eget inlägg som bästa svar?
Sett det upprepade ggr. sista tiden.
Det känns lite tveeggat.
Har noterat det med... :thinking:
 
BirgitS
Fast ibland så är det ju TS som kommer på lösningen.
 
Rickard.
FredrikR FredrikR skrev:
Jag vet inte om det diskuterats, men ska man verkligen kunna utse sitt eget inlägg som bästa svar?
Sett det upprepade ggr. sista tiden.
Det känns lite tveeggat.
Eftersom man kan få något ut av att ha många bästa svar känns det väldigt sådär, om det nu också räknas.
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Jag vet inte om det diskuterats, men ska man verkligen kunna utse sitt eget inlägg som bästa svar?
Sett det upprepade ggr. sista tiden.
Det känns lite tveeggat.
Just det är en feature så du ska veta vem du ska sätta på ignorera-listan
 
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.