T
Golvbrunnen i garaget från -62 är bara en tratt som ett galler hjälpligt med usel passform legat på.
Jag har lessnat på att trampa snett i brunnen. Nära på stukat foten iallafall 3 ggr så nu fick det va nog.
Vi ska bila upp golven om några år och byta alla stammar men jag vill inte bryta benet i brunnen innan dess, så åtgärd måste tas.

10 minuter i CADen och hjälp från svågern som vattenskar ut nya delar i 3 mm rostfritt.
Anpassat efter att göra så lite åverkan i golvet som möjligt för att gjuta fast den.

Nu är det bara vänta att betongen ska brinna klart, och sen spackla till en liten sänka strax utanflr ramen, så håller det nog några år iallafall :)

Person står bredvid gammal golvbrunn med illasittande galler i ett garage.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nyanpassad rostfritt stål golvbrunn inmonterad i ett garagegolv med synliga betongmärken runtom.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Renoverad golvbrunn med ny rostfri ram och galler vid betongarbeten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
LoweW och 16 till
  • Laddar…
Det kallar jag att parfymera grisen (y)

För egen del så är det mest planering inför kommande gigantprojekt - renovering av källaren med förråd, toalett, dusch och tvättstuga. Fick i alla fall bokat tid med en ventilationskonsult idag - alltid något :).
 
Varje dag är det något trevligt pyssel tills man kan börja vifta med flugspöt i någon liten skånsk bäck.
I dag plockade jag bort två element som inte använts på flera år.

Borttagning av gammal radiator med verktyg på golvet i ett pågående renoveringsprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Fortsatt med att sätta foder och handtag på dörren.
Nu ska jag bara hitta samma golvsocklar som finns i resterande rum...
 
  • Nyinstallerad vit dörr med foder och handtag, obehandlat trägolv utan golvsocklar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
JanneJanne123
  • Laddar…
Inte funderat på att måla listerna i samma kulör som resten? De kritvita listerna gör att resten ser gult ut
 
  • Gilla
Hemmakatten och 1 till
  • Laddar…
S
Mattspa idag.

Orientalisk matta ligger i snön ute på natten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Snöskottning från matta på kvällen med snöskyffel synlig.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Kjell_G och 2 till
  • Laddar…
Satt sista skivan på plats i denna del, 10 m2 till vänster i bild kvar. Behövde återställa rummet någorlunda för större kafferep på fredag.

Renoverat rum med nyligen monterat takgips och arbetsmaterial synligt, med möbler delvis på plats.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Kjell_G och 1 till
  • Laddar…
Johannes Carlsson Johannes Carlsson skrev:
Inte funderat på att måla listerna i samma kulör som resten? De kritvita listerna gör att resten ser gult ut
Jo, fast just nu är väggfärgen nästan den samma och då skulle allt se likadant ut men jag håller med.. :rolleyes:
 
Bytt ut den lätt inkontinenta säkerhetsventilen på VVB i uthyrningshuset till en ny ESBE. Gick väldigt smidigt och det gör mig alltid misstänksam :crysmile:

ESBE säkerhetsventiler i olika färger på förpackningen, med en leende man i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


(Obs - inte jag på bilden)
 
  • Haha
  • Gilla
Klabbarparn och 4 till
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
Bytt ut den lätt inkontinenta säkerhetsventilen på VVB i uthyrningshuset till en ny ESBE. Gick väldigt smidigt och det gör mig alltid misstänksam :crysmile:

[bild]
(Obs - inte jag på bilden)
"Nu är det dags för tittarbrev här på bullen, och som alltid är det inte personen i filmen som skrivit brevet"
 
  • Gilla
AndersPS och 2 till
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
(Obs - inte jag på bilden)
Äh lägg av. Varför inte bara erkänna?
 
Jag säger inget, så har jag ingenting sagt!
 
  • Gilla
Kjell_G
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
Bytt ut den lätt inkontinenta säkerhetsventilen på VVB i uthyrningshuset till en ny ESBE. Gick väldigt smidigt och det gör mig alltid misstänksam :crysmile:

[bild]

(Obs - inte jag på bilden)
Snygga färger (även om de är i fel ordning). Gult, rött, blått= Djurgårdens IF ;)
 
  • Älska
Kjell_G
  • Laddar…
T
Hade en vvs-firma hemma för att se vad det skulle kosta att fixa till vatten & avlopp badrummet.
Rivandet och byggande tänkte jag fixa själv :)

Men 30.000kr för att dra om vattenledningarna och byta golvbrunn samt avlopp känns dyrt :thinking:

Badrummet är knappt 3m2.
träbjälklag och källare direkt under där allt är lättåtkomligt

Väggar + golv ska öppnas upp helt så det känns som ett ganska enkelt jobb att göra själv :thinking:
 
  • Gammalt badrum med kaklade väggar, duschkabin, toalett och badrumsprodukter i behov av renovering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
T Tobias Knutsson skrev:
Hade en vvs-firma hemma för att se vad det skulle kosta att fixa till vatten & avlopp badrummet.
Rivandet och byggande tänkte jag fixa själv :)

Men 30.000kr för att dra om vattenledningarna och byta golvbrunn samt avlopp känns dyrt :thinking:

Badrummet är knappt 3m2.
träbjälklag och källare direkt under där allt är lättåtkomligt

Väggar + golv ska öppnas upp helt så det känns som ett ganska enkelt jobb att göra själv :thinking:
Är det något de kan så är det att ta betalt :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.