Mats-S
600 mm
Behöver nog inte trappan :thinking:
 
Svar: 2) 600 mm.

Motivering: Att ha en trappa till vinden skulle verkligen underlätta. Jag är numera året-runt-boende i mitt lilla torp och det är nödvändigt att använda vinden till förvaring. Men det är så opraktiskt att klättra upp på stege utomhus för att nå luckan. Särskilt nu när snömängden tilltar för varje vecka och temperaturen oftast är under minus 10 grader. Att gå upp på vinden blir inte av så ofta som jag behöver för att hålla ordning och en trivsam inomhusmiljö. Alldeles för många saker, kläder och andra attiraljer förvaras därför under stolar, bakom soffan och under sängen. En enkel trappa inomhus, som inte tar alltför stor plats, skulle lösa det här problemet för mig. Tänk vilken dröm, bara att gå upp några trappsteg för att hitta tröjan som behövs eller för att ställa undan något redskap som inte behövs förrän till sommaren.
 
2. 600mm

Trappan ta till våning två, saknas räcke risken då.
Att barn och äldre falla ner, övervång används ej mer.
Tänk att denna i hallen ha, skulle passa väldigt bra.
Barnen kan på våning två, leka stoja skrika slå.
Pappa slipper i trappen falla, frid i huset för oss alla.
Mamma slipper på pappa tjata, jag vill inte i trappan knata.
Mormor törs ett kliv upp ta, lugnt på plan ett längtar ja.
 
Hej hopp

Svar: 2. 600 mm

Trappan vi har idag är ett hemmasnickeri av förra ägaren i vårt gamla hus.
Den är brant, hal och utan räcke. Och fruktansvärt ful!

Så inte nog med att den är farlig, den är så ful att det inte allt för sällan blir samtalsämnet här hemma när vi har besök.
Har inget emot att prata om mitt hus, interiör och även trappan. Men det är alltid roligare att prata om något man är nöjd över. Så som en snygg trapp från ByggEra.

Ha det fint!
Tommy
 
2. 600

Vi har idag en nedgång genom "gamla", läskiga och kalla källaren till barnens tvrum. Barnens kompisar tror att det kan finnas killer-clowns på vägen ner. Med en trapp som denna skulle de kunna gå direkt ner i "nya" delen och slippa clownerna. Nice!
 
Svar: 600 mm
En spartrappa till vårt Attefallshus som ska byggas upp nästa vecka hade suttit som en "smäck". Det är inte lätt inreda compact living och att få plats med kök, matplats, garderober, sovplats, hallförvaring och sedan en trappa upp till sovloftet på 15 m2.
 
  • Illustration av ett kompakt Attefallshus-interiör med kök, sittplats och uppfällbar trätrappa.
Rätt svar: #2, 600mm.

En slimmad trappa som passar utmärkt i diskreta nedgången till källaren.
Idag nås källaren enbart från utsidan, men efter håltagning i träbjälklaget får vi här en både snygg och praktisk trapp som jag faktiskt kan montera själv!
 
Svar: 2

I somras svettades vi rejält när vi, två glada amatörer, byggde till vår stuga. Utsidan är (nästan ) färdig och i år är det insidans tur. Då skulle ju en vunnen trappa vara en helt perfekt lösning på vårt trapp-problem.
 
  • Nybyggd tillbyggnad på stuga med vita fasader, fönster och glasdörr samt en träterrass med picnicbord i solsken.
Rätt svar 600.
Har inget behov av trappa men trappan är så fyndig att jag kommer att använda den som designad avställningsyta i arbetsrumet, att den ger sken av ytterligare en våning är upp till betraktarens omdöme.
 
  • Haha
Elina Blom Westergren
  • Laddar…
Svar: 600 mm

Hade passat perfekt i attefallshuset vi håller på att bygga så barn och barnbarn kan hälsa på utan att vi skall behöva låna grannens hus varje gång de kommer på besök så de ha någonstans att sova.
 
Elina Blom Westergren Elina Blom Westergren skrev:
Vinn väldesignad spartrappa till huset

[bild]

Spartrappan är en finurlig innovation i hemmet eftersom den tar upp så liten plats i rummet, samtidigt som du inte tummar på funktionen. Dess platsbesparande egenskaper kommer väl till pass i både små och stora hem. Ju mer fri golvyta du har desto öppnare känns rummet. Är trappan dessutom väldesignad utgör den även en snygg detalj för ögat. Veckans vinnare får hem ByggEras spartrappa Tornberget från Bygghemma.se. En designtrappa av lackad multiplex björk och pulverlackerat räcke.

Totalt värde: Aktuellt försäljningspris just nu 5 790 kr (rekpris 7 700 kr)

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Hur bred är spartrappan Tornberget?
Svaret hittar du här: [länk]

1. 400 mm
X. 500 mm
2. 600 mm

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 1 februari.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Bygghemma. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Bygghemma och ByggEra för att de sponsrar den här tävlingen.
Svar: 2. 600mm
En spiral i realtid är vad mitt hus behöver för att spara lite klöver.
Mvh Per
 
Svar: 2. 600 mm

Håller precis på att börja bygga ett attefallshus med loft - en sån här smidig trapp skulle vara perfekt!
Snacka om att spara utrymme :)
 
Svar. 2.600 mm
Vi skulle verkligen behöva denna trappa, då vi har ett sovloft i en lägenhet, där dottern och hennes pojkvän ska bo. Trappan blir dock aldrig byggd.
 
Elina Blom Westergren Elina Blom Westergren skrev:
Vinn väldesignad spartrappa till huset

[bild]

Spartrappan är en finurlig innovation i hemmet eftersom den tar upp så liten plats i rummet, samtidigt som du inte tummar på funktionen. Dess platsbesparande egenskaper kommer väl till pass i både små och stora hem. Ju mer fri golvyta du har desto öppnare känns rummet. Är trappan dessutom väldesignad utgör den även en snygg detalj för ögat. Veckans vinnare får hem ByggEras spartrappa Tornberget från Bygghemma.se. En designtrappa av lackad multiplex björk och pulverlackerat räcke.

Totalt värde: Aktuellt försäljningspris just nu 5 790 kr (rekpris 7 700 kr)

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Hur bred är spartrappan Tornberget?
Svaret hittar du här: [länk]

1. 400 mm
X. 500 mm
2. 600 mm

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 1 februari.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Bygghemma. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Bygghemma och ByggEra för att de sponsrar den här tävlingen.
 
Den är 600 mm

Den här trappan är helt enkelt perfekt och skulle bli juvelen i smycket i mitt byggprojekt.
Gäststuga med 2 våningar
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.