useless useless skrev:
Prylar som kommunicerar via nätet kräver såklart att nätet är igång.
Förutbestämda händelser ska väl klaras av oavsett wifianslutning.
SonOff löser det i all fall.
 
Är shellyn autonom eller styrs händelserna av molntjänsten? Dvs att det krävs en anslutning mellan molntjänsten och shellyn för att tända/släcka?
 
mexitegel mexitegel skrev:
Är shellyn autonom eller styrs händelserna av molntjänsten? Dvs att det krävs en anslutning mellan molntjänsten och shellyn för att tända/släcka?
Har inte testat men kan kolla vad som händer när nätet försvinner.
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Kan ju testa själv när jag kommer hem :)
 
Det står att den måste ha kontakt med nätet för Astrouret ska funka, men vad gör det när den inte fattar att hitta igen wi-fi igen efter det har försvunnit.

Men hur får man skiten online??? Går man till postlådan blir den Offline! Molnet aktiverat.

Claes Ohlsson Wi-fi brytare funkar perfekt när jag är borta.

Hade tänkt använda Shellyn till styrning till Spabadet, men tämligen än mer värdelös när den inte ens går att styra om jag lämnat tomten.
 
  • Gilla
Peter2400
  • Laddar…
Läste medföljande instruktioner tillhörande min shelly och det var då inga problem att få den kopplad till molnet om man följde dessa, styr utan problem min oavsett om jag är hemma eller på jobbet. (y)
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Den frågade om detta när jag installerade den, och i menyn är den ansluten till molnet, men vad gör det..

Liknelsen Android känns Spot on..
 
Du kan skicka shellyn till mig då ;).
 
Ja, för mig har den ingen plats när den inte klarar det jag ska ha den till..

Lägger den på Tradera för några kronor..
 
Självklart skall shellyn ansluta till ditt wifi per automatik igen. Annars går den ju inte att styra eller konfigurera eller använda överhuvudtaget varje gång strömmen eller wifi lägger ner...

Gör den inte det, då har du inte konfigurerat den rätt eller så har den inte mottagning där den sitter.

När det gäller tidsinställningar man gjort så skall dessa funka även utan wifi, däremot funkar inte astrouret utan kontakt med wifi.
 
Verkar som att det ska komma stöd för IFTTT inom en vecka eller två... (y):D

Via appen då..
 
Den sitter/satt 2cm från Mediaskåpet..det funkar nån gång, men oftast inte, vart Plejd istället, känns liiiite mer påkostad, men lite dyr, men funkar det så prisvärt...får se ikväll om det tänder:D
 
Kommer garanterat att funka! (y):D
 
Så hur gick det?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.