Börjat dra fram data till övervåningen via telejacken. Treplans-radhus.
Sparar trådarna i första jacket och använder rören vidare upp genom huset och sätter en accesspunkt på översta våningen. Ska även sätta upp två fasta uttag på mellanplan.
Routern sitter längst ner i källaren. Tror på en helt ok spridning på det trådlösa eftersom det är högst upp det ibland klipper.
 
  • Datakabel dras fram från ett öppet telejack i en vägg med mönstrad tapet, med en rulle kabel på golvet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Naturliv och 2 till
  • Laddar…
Laddat upp för nästa steg med innertaket.

Planskivor staplade mot vägg inför montering av innertak, med byggmaterial på golv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Blev en slöleverans då jag inte hade tid (eller lust) att åka till andra sidan stan för att hämta då Fredells var enda shoppen som hade plan-skivor på hyllan.

Lastbil med kran lastar av byggskivor i snöigt landskap, indikerar leverans av material för takrenovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Provade även golvskyddet, typ post-it plastfolie jag skaffade ett tag sedan, nu när jag klampade genom halva huset med skivor och snöiga skor. Funkade bra.

Plastfolie golvskydd utlagt över trägolv i ett hem för att skydda mot smuts och snö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
P-plats och 4 till
  • Laddar…
hordak
Nåja, denna vecka iaf, glömde dock att posta fortsättningen från #19538 :)
Gjutjärn kapat och ersatt med plaströr, ny renslucka och avstick in till blivande källartoalett.
Nytt plaströr installerat i vägg med renslucka och anslutning för källartoalett, bredvid en brandsläckare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Plaströr installerat i vägg för avlopp med renslucka, ersätter gammalt gjutjärnsrör.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Plaströr längs vägg i hörn av ett rum med kaklade gråa golvplattor, inledning till källartoalett.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
P-plats och 3 till
  • Laddar…
M mugatu skrev:
Börjat dra fram data till övervåningen via telejacken. Treplans-radhus.
Sparar trådarna i första jacket och använder rören vidare upp genom huset och sätter en accesspunkt på översta våningen. Ska även sätta upp två fasta uttag på mellanplan.
Routern sitter längst ner i källaren. Tror på en helt ok spridning på det trådlösa eftersom det är högst upp det ibland klipper.
Plus på tapeten
 
T
Målat färdigt sonens rum :)
Billig färg från Rusta (2,5l för 99kr) men den verkar vara väldigt prisvärd ;)
 
  • Nyrenoverat barnrum med fräscha målade väggar, en spjälsäng och ett skrivbord under ett fönster.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Fario och 5 till
  • Laddar…
Rusta färgen är riktigt schysst med tanke på priset, deras vita blev bäst i test i test fakta för ett par år sedan om jag inte minns fel :)
 
hordak
En lugn lördag pga utebliven leverans av badrumsporslin, för att stilla fingerklådan satte jag in några efterlängtade teleskopskenor i ugnen.
Ugn med nyinstallerade teleskopskenor och digital klocka som visar tiden 15:48.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Madelenh och 5 till
  • Laddar…
hordak hordak skrev:
En lugn lördag pga utebliven leverans av badrumsporslin, för att stilla fingerklådan satte jag in några efterlängtade teleskopskenor i ugnen.
[bild]
Teleskopsarmar är rena rama drömmen.
 
  • Gilla
hordak
  • Laddar…
T
Blev klar med tapeten och taklisterna :D
 
  • Nyinstallerad tapet med ballongmönster och monterade taklister i ett rum med ljust trägolv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Nyinstallerad tapet med ballongmotiv och nya taklister i ett välmöblerat rum.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vägg med nyuppsatt tapet med luftballongsmönster och nymonterad vit taklist, pensel och färgburk i förgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Nyuppsatt tapet med ballongmönster och installerade taklister i ett rum.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Kjell_G och 3 till
  • Laddar…
Sopade av altanen...
Delvis sopad träaltan med snörester, bredvid en inglasad veranda och med vit staket, på en vinterdag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Titta vad jag hittade under snön!
Altan med snö, en elektrisk kabeltrommel delvis täckt av snö upptäckt efter sopning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nån timme senare..
En vit nätverksrouter monterad på en vägg med anslutna kablar och indikatorlampor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Ytterligare en timme..
Felaktig bild: skärmdump av en bandbreddstest med hastigheter på en dator, inte relaterad till inlägget.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Inte illa för o vara en lördag ;)
 
  • Gilla
Ganescha och 13 till
  • Laddar…
Målning avklarad. Lister ska tillbaka och småprylar hängas upp. Rustas väggfärg (kalkvit) var lätt att jobba med. Väggen upp i trappan var inte lika kul.
 
  • Nymålad hall med kalkvit färg, lister borttagna och tejp skyddar golvet, ofärdig trappa syns till vänster.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ny målad hall i kalkvit med borttagna lister runt dörrar och fönster samt omonterad taklampa.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ny målad kalkvit trappuppgång med borttagna lister och skyddsplast på golvet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
P-plats och 4 till
  • Laddar…
Korvgubbe
Tjugo över tre i natt vaknade jag av att det brusade något överjävligt i sovrumsradiatorn. I ganska så exakt fyra minuter låg jag och vred och vände på mig i ett försök att ignorerar det öronbedövande oljudet innan jag var tvungen att inse mitt eget psykes begränsningar och lämna täckets varma skydd.
Snubblade upp i mörkret, tog mig ned för trappen och lyckades lokalisera luftningsnyckeln, upp för trappen igen för att beväpna mig med ett antal löpmeter dasspapper som skvättskydd, och slutligen tillbaks in i sovrummet igen för att lufta radiotorn.
Allt utan att tända en enda lampa eller väcka någon annan.
Jag har nog aldrig i vuxen ålder varit närmre att vara en ninja än vad jag var inatt.
 
  • Gilla
  • Haha
Leeten och 22 till
  • Laddar…
Försökt göra köksluckor, blev rejält misslyckat MEN jag tar nya tag imon och har tänkt ut något bättre (Tror jag) :crysmile:
 
  • Gilla
Naturliv och 2 till
  • Laddar…
P
P Peter_K skrev:
Äntligen gjort klart klädkammaren. Nu ska det bara upp lite Elfa hyllor.
[bild]
[bild]
Blev några hyllor igår. Kanske ska köpa ett par till.
Vit garderob med nyinstallerade metallhyllor fyllda med omsorgsfullt hopvikt sängkläder och handdukar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nytt monterade vita hyllor i ett hörn av ett rum med rotkorgar nedanför och en ryggsäck till höger.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
P-plats och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.