Går det inte att sätta den bakom någon utav dimmrarna heller?

Hand som håller en öppen elinstallation med synliga kablar och strömbrytare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Elle är dra en fast fas till dosan där lampan sitter och sätt den där.
 
Kort svar: nej.
Din mottagare kräver konstant matningen med fas och neutralledare och trivs inte i kombinationen med dimmer.
 
  • Gilla
Bjuaz877
  • Laddar…
Har du nollan i närheten?
 
Japp den finns i brytaren nedanför...
 
Hur vill du att det ska fungera?
Om du släcker dimmern, så kommer du inte kunna tända med strömställaren eller shellyn.
Det här blir inte så lätt att få bra, enklast är att ersätta dimmern med en plejd och komplettera med valfritt antal återfjädrande strömbrytare.
 
Jag vill kunna tända och släcka med shellyn som en vanlig brytare.

Sedan dimma med dimmern...

Trodde i min enfald att det skulle gå då den bara ska tända eller släcka lampan. Får väl kanske vänta på deras led dimmer istället då om det inte är möjligt!
 
richardtenggren
H Husqvarna220Ac skrev:
Mediaskåpet/Router/fiberconv mm släcks på natten, startar på morgonen 2tim, släcks under dagen för att starta om kl 14, ingen av de andra grejorna gnäller, borde inte ha med detta att göra.

Pucken sitter i elcentralen invid Mediaskåpet, så bra täckning.

Köpte en till idag, låter denna ligga i kartongen med kvittot ett tag..
Problemet är väl om du får en IP-krock? Det är ju lätt att styra IP efter MAC-adress, om man nu måste slå av allt varje dag.
Har du testat rådet om att testa några dagar utan detta? Får man fråga anledningen?
 
  • Gilla
Härryda2015
  • Laddar…
C crazytok skrev:
Jag vill kunna tända och släcka med shellyn som en vanlig brytare.

Sedan dimma med dimmern...

Trodde i min enfald att det skulle gå då den bara ska tända eller släcka lampan. Får väl kanske vänta på deras led dimmer istället då om det inte är möjligt!
Det låter inte som en omöjlig uppgift. Som Costanza föreslog, rita upp hur det är kopplat nu så hittar du nog bästa lösningen. Spontant hade jag placerat den tillsammans med dimmern och kopplat sladden från brytaren till SW, utgången från dimmern på 1 och från 0 till lampan. Detta under förutsättning att dimmern inte får fnatt av att vara obelastad...

mexitegel mexitegel skrev:
Frågan är om det ens är att rekommendera att köra dubbla kablar i de terminalerna. Skulle definitivt inte göra det om det är tal om stora laster som shellyn ska styra. Jag körde med enkla kablar till Shellyn och kopplade i wagos istället.
Det låter smart. Min är bara kopplad till en enkel diodlampa, så för egen del är jag inte orolig.
 
richardtenggren richardtenggren skrev:
Problemet är väl om du får en IP-krock? Det är ju lätt att styra IP efter MAC-adress, om man nu måste slå av allt varje dag.
Har du testat rådet om att testa några dagar utan detta? Får man fråga anledningen?
Tänder inte trots att wi-fi’t är på, Shelly crap! Verkar tända nån gång, men nu inte tänt på 3dagar, samma schema hela veckan.

Stänger av media skåpet med tidur, blir snorvarmt där inne, så avslaget på natten/dagen..
 
A
H Husqvarna220Ac skrev:
Tänder inte trots att wi-fi’t är på, Shelly crap! Verkar tända nån gång, men nu inte tänt på 3dagar, samma schema hela veckan.

Stänger av media skåpet med tidur, blir snorvarmt där inne, så avslaget på natten/dagen..
Skulle tippa på att en Wifi brytare inte är rätt produkt för dig i och med att du stänger ner nätverket så ofta. Din Shelly ger troligtvis upp att försöka reconnecta efter en tid.

Edit : vilket läge kör du i? AP eller Client ?
 
Redigerat av moderator:
@Husqvarna220Ac : Testade du att sätta fast IP-som föreslaget? Annars kan jag mycket väl tänka mig att du kan få IP-krockar på nätet iom att du har en nystartad DHCP-server varje morgon med en helt oanvänd adresspool som då kan dela ut samma IP-adress som shellyn fått tidigare till något annat.

Annars tycker jag du sätter en oförtjänt dålig stämpel på shellyn när den är felaktigt konfigurerad.
 
  • Gilla
Aligh och 3 till
  • Laddar…
Ingen aaaning! Är mer Plug’n’play..ska bara funka, annars blir det nå’ annat, köpte en Plejd idag, tänkte prova imorrn.

Har 10st wi-fi brytare som funkar perfekt trots att nätet stängs av på natten, motorvärmaren startar kl 4, wi-fi slås på 03.55, utan problem, bara Shellyn som är trög..
 
Prylar som kommunicerar via nätet kräver såklart att nätet är igång.
 
  • Gilla
crazytok och 1 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Prylar som kommunicerar via nätet kräver såklart att nätet är igång.
Ja såklart, men på natten/dagen ”händer” inget..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.