Vinn väldesignad spartrappa till huset

Platsbesparande ByggEra spartrappa Tornberget med lackad björk och svart räcke i ett modernt rum.

Spartrappan är en finurlig innovation i hemmet eftersom den tar upp så liten plats i rummet, samtidigt som du inte tummar på funktionen. Dess platsbesparande egenskaper kommer väl till pass i både små och stora hem. Ju mer fri golvyta du har desto öppnare känns rummet. Är trappan dessutom väldesignad utgör den även en snygg detalj för ögat. Veckans vinnare får hem ByggEras spartrappa Tornberget från Bygghemma.se. En designtrappa av lackad multiplex björk och pulverlackerat räcke.

Totalt värde: Aktuellt försäljningspris just nu 5 790 kr (rekpris 7 700 kr)

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Hur bred är spartrappan Tornberget?
Svaret hittar du här: https://www.bygghemma.se/inredning-...ffiliate&utm_campaign=byggera_competition1802

1. 400 mm
X. 500 mm
2. 600 mm

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 1 februari.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Bygghemma. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Bygghemma och ByggEra för att de sponsrar den här tävlingen.
 
  • Gilla
Mary-Anne
  • Laddar…
2. 600 mm

Idag har barnen en myshörna under den stora fula trappan vi har. Tänk vilken myshörna de skulle kunna få om det fanns lite utrymme. Det skadar ju inte att de skulle slippa slå huvudet i trappan VARJE gång de skulle sitta där också.
 
2. 600 mm

Har enplansvilla men fundering på bygga nått av vindsutrymmet som finns och då passar det med en sån där för att komma sig upp.
 
Rätt svar: 2, 600mm.
Vi skulle verkligen behöva en trappa till för att slippa gå runt 3/4 av läktaren varje gång man behöver komma till den södra sidan.
 
  • Gilla
Kallebo
  • Laddar…
Svar : #2 600 mm

Idag har jag en rak spartrappa utan räcke upp till sovloftet i sommarstugan. Skulle ju passa bra med en vriden för utrymmets skull och plats för räcke, både för barnbarnens säkerhet, men också för oss "gamlingar".
 
Svar:600mm (2)

Jag har faktiskt själv inte behov av den, men en god vän som har svårt att komma tillskott behöver en mindre och mer platswffektivtrappa till deras radhus, just nu blockerar befintlig trappa hela hallen och man måste äta middag under den. Detta skulle verkligen lyfta deras hem.
 
Svar: 2.

Vi har en jättemysig liten fönsternisch, under en välvd takkupa. Den är rejält djup, och min fru skulle vilja sitta där, med utsikt över Dalälven, och läsa med en varm kopp te och ett par katter. Men, den är såpass högt upp att hon inte tar sig dit utan en liten trappa. En sån här trappa skulle funka fantastiskt, och skulle göra henne jätteglad!
 
Svar: (2)600mm

Är i planerna på att göra en "Hemlig trapp" under köksön i köket för att komma ner till skafferiet i källaren.
Då hade denna trapp löst de utrymmesproblem som man har vid en traditionell trappa!
 
Svar: alternativ 2, 600mm

Eftersom det är ont om plats i nya huset så hade denna trappan varit perfekt. Den hade underlättat mycket genom att jag hade sluppit springa utom och ner till duschen eller till tvättmaskinen. Dessutom hade den förbundit våningsplanen på ett snyggt och modernt sätt
 
Svarsalternativ 2 = 600 mm

Då vi numera använder oss av en stege för att ta oss ner till källarplan hade en vinst av en snygg och modern spiraltrappa suttit på sin plats.
 
Svar: 600 mm

Vi har precis köpt vårt lilla drömhus ute på landet. Dock ingick en mindre drömmig trapp... Denna trapp hade gjort succé och gjort huset komplett.
 
600mm är svaret.

Min sambo tyckte det var en bra idé att köra in och använda sig av en 1tons grävmaskin INNE i källaren när vi renoverade golven. Detta medförde en hel del tidsbesparing, men dessvärre fick vår dåvarande trapp (samt en halv vägg) ge vika för att ens få in grävmaskinen in i källaren. :cry: Därför hade det varit toppen om vi kunde vinna en ny trapp som dessutom är nättare om han nu skulle få för sig att köra in fler fordon i huset. (y)
 
  • Gilla
Lopex och 1 till
  • Laddar…
Svar: 2, 600 mm.
Behöver ingen själv, men jag har en granne som ännu inte fått ordning på en trappa upp till sitt sovloft.
Där skulle den passa som hand i handske!

Men om ni ursäktar en kritisk fråga:
Får man ha, eller är det lämpligt, med en sådan trappa i en familjebostad?
Vad jag minns skall det öppna avståndet mellan stegen vara högst 100 mm, för att små barn inte skall kunna ramla och falla emellan. Här är det ju 200 mm
Precis som att man skall ha max. 100 mm mellan staketspjälor, om det är fallhöjd på andra sidan.
 
2. 600 mm

Jag har aldrig haft ett behov av en trappa av denna typen. Men när jag såg denna tävlingen så slog det mig: en trappa likt denna skulle ge oss en riktig hall. Man skulle inte längre behöva passera genom indraget snöslask och grus för att komma till vår övervåning. Tack eller inte tack för att ha skapat ett behov :thinking:
 
Elina Blom Westergren Elina Blom Westergren skrev:
Vinn väldesignad spartrappa till huset

[bild]

Spartrappan är en finurlig innovation i hemmet eftersom den tar upp så liten plats i rummet, samtidigt som du inte tummar på funktionen. Dess platsbesparande egenskaper kommer väl till pass i både små och stora hem. Ju mer fri golvyta du har desto öppnare känns rummet. Är trappan dessutom väldesignad utgör den även en snygg detalj för ögat. Veckans vinnare får hem ByggEras spartrappa Tornberget från Bygghemma.se. En designtrappa av lackad multiplex björk och pulverlackerat räcke.

Totalt värde: Aktuellt försäljningspris just nu 5 790 kr (rekpris 7 700 kr)

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Hur bred är spartrappan Tornberget?
Svaret hittar du här: [länk]

1. 400 mm
X. 500 mm
2. 600 mm

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 1 februari.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Bygghemma. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Bygghemma och ByggEra för att de sponsrar den här tävlingen.
2. 600mm

Verkligen behövs en sån trappa att komma till taket i huset varje ggn ska man upp blir det jobbigt att komma upp, detta skulle vara mycket till hjälp!.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.