Alla maskiner borde vara svarta istället
 
  • Gilla
twoody
  • Laddar…
Om den är enklare är det för att det är en 482 istället för en 484, och inte för färgens skull. Typ.

//AA
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 2 till
  • Laddar…
P
Det är absolut ingen skillnad på de svarta maskinerna mot för de vanliga! Makita gjorde en sats svarta för Europa som jubileums modell för makita 100 år..
 
  • Gilla
Sthlm1891
  • Laddar…
Bara välja färg som man vill ha i Japan.
Fyra Makita skruvdragare radade intill varandra i olika färger: grön, turkos, svart och rosa.
 
  • Gilla
Fredandel och 2 till
  • Laddar…
=) den gröna skulle inte vara så dum =)
 
  • Gilla
Fredandel och 1 till
  • Laddar…
C Chentin skrev:
Alltså...
Hur tänker du nu?
Titta på skruvdragarna på bilden...
Menar du att det inte är skillnad på dom svarta? Dom bara råkar ha sämre prestanda och är billigare?
Jag frågade säljaren om vad som gör att vissa är svarta och andra inte. Om det är någon speciell serie eller så...
Svaret var: Dom svarta är lite "enklare" maskiner.

[bild]
Släpp diskussionen.

Tror att du och säljaren har missförstått varandra...

Som alla andra skriver: det skiljer ingenting på maskinerna sålänge det är samma modellbeteckning. 484 är en 484 oavsett kulör.
482 är 482 etc.
 
  • Gilla
Robert-san01 och 1 till
  • Laddar…
Tack för alla intressanta svar. Jag hämtade ut maskinen i lördags, och den fungerar otroligt bra måste jag säga.
Och den har som sagt exakt samma spec som "vanliga" DTD153".
 
  • Gilla
bulleribock och 2 till
  • Laddar…
Hejsan! Köpte precis en DDF482 och undrar ska det vara såhär? Chucken har glapp (?) har jag även för mycket koncentrisk runout? Är det chucken som glappar eller assembly i själva borren? Ska man byta ut dem min en 484 eller milwaukee 402?
 
  • Gilla
Fredandel
  • Laddar…
Det ser spontant fel ut. Inte ens min 10år gamla maskin som fått jobba hyggligt på hemmafixarnivå är så glapp :/
 
Hmm, ser iof ut som att bits hållaren och 10mm borret i film ovan är skev. Ser tex mycket bättre ut med 8mm och 5mm borret, se här i denna post. Är glappet man kan känna i chuck mot kropp normalt? Har kännt det i de flesta jag tagit i på bauhaus sedan dess.. Är nämnt glapp troligtvis i chucken eller i montering av hela växelhuset i kroppen på maskinen? Är det smartare att köpa en maskin med växel us och chuck i metall? Byta ut chucken mot en röhm(?) köpa en DDF484 istället och eventuellt göra det? Ge upp och istället prova Milwaukee/Metabo som verkar ha mer robust konstruktion (?)
 
Apropå det här med olika färg, min svarta är byggd i Rumänien, och de blå jag ser på Bauhaus velat vara bygga i Kina. Kan ju vara viss skillnad (?)
 
Det här måste vi borra vidare i, är alla svarta makita maskiner från rumänien?...
 
Min blå knack är gjord i Mexico.
 
P pianist skrev:
Det här måste vi borra vidare i, är alla svarta makita maskiner från rumänien?...
Har en svart dtw285 som är gjord i england
 
Ser ut som att det trots allt är mycket rakt och att ena borret bara var sned. Men att det ändå glappar i chucken vs kroppen, är det normalt?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.