Dom små passar ju inte alla maskiner men det har ni koll på kanske?
 
  • Gilla
Sthlm1891
  • Laddar…
Stefan N Stefan N skrev:
Dom små passar ju inte alla maskiner men det har ni koll på kanske?
Vad är det som inte passar, jag har nog kört de flesta av mina maskiner även med 2Ah accarna. Nu är ju visserligen alla mina äldre maskiner moddadde för att hantera nya 4, 5 och 6Ah accar genom att ta bort lilla plastbulan i maskinerna om det är det som du refererar till.
 
P
Lugna er innan ni köper på er nå gammalt.. det går lite rykten om att makita ska lansera nya batterier på world of conrete nästa vecka så kanske de släpper ett slim 4ah som Bosch har och metabo har! Men det är som sakt lösa rykten än men det är på tiden iallafall att dom gör det!
 
  • Gilla
Sthlm1891
  • Laddar…
Stefan N Stefan N skrev:
Dom små passar ju inte alla maskiner men det har ni koll på kanske?
Jag hoppas att jag har koll i alla fall! :D

P pleqtiz skrev:
Lugna er innan ni köper på er nå gammalt.. det går lite rykten om att makita ska lansera nya batterier på world of conrete nästa vecka så kanske de släpper ett slim 4ah som Bosch har och metabo har! Men det är som sakt lösa rykten än men det är på tiden iallafall att dom gör det!
Låter bra! Hoppas det stämmer. (y)
 
W.o.c är denna veckan ;)
 
  • Gilla
pleqtiz och 1 till
  • Laddar…
Verkar vara fattigt med nyheter på årets upplaga...(?)
 
Stora maskiner sparas nog till BAUMA
 
Jag beställde en DTD153ZB från verktygsvaruhuset.se då jag ansåg att jag behövde en slagskruvdragare eftersom av de fyra skruvdragarna jag har sedan tidigare är det bara en som har slagfunktion, och det är en av de små maskinerna.

Den är nedsatt från 1 900 kronor till 995 kronor. Detta är ju en "Black Edition" och vad jag kan se är det exakt samma maskin som en DTD153Z förutom att den är svart. Någon som vet vad "Black Edition" är för något egentligen? Har ingen svart Makita-maskin sedan tidigare.
 
Så vitt jag vet är det kampanjmaskiner. Tydligen kan man beställa vilken färg som om det är rätt antal. Och då kanske deras grossist köpte 1000maskiner i svart nu... finns lite i forumet om svarta makita.

Jag har en svar 452(?) som fungerat bra i 6-8 år. Inget fel där iaf.
 
  • Gilla
Robert-san01
  • Laddar…
Jag fick berättat för mig att dom svarta är sk. instegs-maskiner.
Lite enklare, lite billigare.
 
  • Gilla
Prodigys
  • Laddar…
I USA verkar det åtminstone som att generalagenten bara tar in svarta maskiner bland dom enklare modellerna, så det ena behöver ju inte utesluta det andra.
 
C Chentin skrev:
Jag fick berättat för mig att dom svarta är sk. instegs-maskiner.
Lite enklare, lite billigare.
Det är ingen skillnad på svarta maskiner mot de vanliga.
 
Jag kollade på en DHS680 som var svart. Det är bara färgen som skiljer, inget annat. Har ett set med DTD155 som är svart. Den säljs med samma spec i standardfärgen.
 
F frollic123 skrev:
Det är ingen skillnad på svarta maskiner mot de vanliga.
Alltså...
Hur tänker du nu?
Titta på skruvdragarna på bilden...
Menar du att det inte är skillnad på dom svarta? Dom bara råkar ha sämre prestanda och är billigare?
Jag frågade säljaren om vad som gör att vissa är svarta och andra inte. Om det är någon speciell serie eller så...
Svaret var: Dom svarta är lite "enklare" maskiner.

Uppställda skruvdragare i olika färger och storlekar på hyllor i en verktygsaffär.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.