richardtenggren
Men ni ska väl ha en vanlig + kombi?
 
Nej, tänkte inte en kombi.. men inget är ju spikat än.
 
Tro rf det blir bra med köksön sådär. Sen tycker jag inte överskåpen vid fönstret passar. Hade tagit bort dom om det går eller åtminstone gjort dom smalare.
 
Johannes Carlsson Johannes Carlsson skrev:
Tro rf det blir bra med köksön sådär. Sen tycker jag inte överskåpen vid fönstret passar. Hade tagit bort dom om det går eller åtminstone gjort dom smalare.
Anledningen till de breda överskåpen är att vi gärna vill ha dem symmetriska med underskåpen.
 
Symmetriskt blir det oavsett eftersom det är lika höger vänster. Och de dubbla smala luckorna ser lite inklämt ut. Linjeringen mot delningen av underskåpen är inte viktig ur ett estetiskt perspektiv eftersom du ändå har symmetrin från höger vänster
 
Johannes Carlsson Johannes Carlsson skrev:
Symmetriskt blir det oavsett eftersom det är lika höger vänster. Och de dubbla smala luckorna ser lite inklämt ut. Linjeringen mot delningen av underskåpen är inte viktig ur ett estetiskt perspektiv eftersom du ändå har symmetrin från höger vänster
Du har säkert rätt. Underskåpen döljs ju även på avstånd av ön. Får sätta mig och prova lite smalare skåp.
 
Ett till förslag på köket. Nu med två ugnar och en Micro. Designförslag på kök med två inbyggda ugnar, mikrovågsugn och köksö med stolar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Johannes Carlsson
  • Laddar…
windestal
Gillar den looken bättre, men byt ut 20+40 längst till vänster mot ett 60! Du får redan ett par 20-skåo vid ön och de är rätt värdelösa. Bättre med bredare lådor där det är möjligt.
Behöver ni två ugnar? Annars, ha kvar två högskåp, men ugn i ena och mikro i andra.
 
  • Gilla
Åsa Lund
  • Laddar…
Håller med om att undvika 20-skåp i den mån det går. Valde på ett ställe i köket av någon anledning 60+20. Ett 80-skåp hade varit klart bättre.
 
  • Gilla
Åsa Lund
  • Laddar…
windestal windestal skrev:
Gillar den looken bättre, men byt ut 20+40 längst till vänster mot ett 60! Du får redan ett par 20-skåo vid ön och de är rätt värdelösa. Bättre med bredare lådor där det är möjligt.
Behöver ni två ugnar? Annars, ha kvar två högskåp, men ugn i ena och mikro i andra.
Ja, ett 60 är nog smartare där. Tänkte inte på det.
Jag har fått för mig att jag behöver 2 ugnar men eftersom jag inte är van vid varmluftsugn vet jag ju inte riktigt hur det fungerar och hur mycket som kan lagas samtidigt i ugnen. Vår nuvarande ugn kan jag få plats med 2×25 cm bredvid varandra så det går ju att laga olika maträtter samtidigt, så länge det är samma temperatur.
 
En med ånga och en med pyrolys rengöring?
 
Johannes Carlsson Johannes Carlsson skrev:
En med ånga och en med pyrolys rengöring?
Ja jag funderar på det.
 
BirgitS
Fundera på om ni blir nöjda med var glas och tallrikar står i förhållande till diskmaskinen.
 
BirgitS BirgitS skrev:
Fundera på om ni blir nöjda med var glas och tallrikar står i förhållande till diskmaskinen.
Ja tallrikar blir i skåpet precis bredvid diskmaskinen och glasen kan vi ha i skåpet över ugnen. Tänker att det blir skapligt nära då.
 
BirgitS
Lite svårt att nå små saker, som glas, på djupa hyllplan dock.
 
  • Gilla
Åsa Lund
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.