Tilläggsisolerar kattvinden, både vägg och golv , blir en sektion i taget så man inte kyler ner hel huset i dessa vintertider:rofl:
 
  • Kattvind under isoleringsarbete med synlig träkonstruktion, isoleringsmaterial och rör.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Gud_ och 3 till
  • Laddar…
Äntligen fått nytta av popuputtaget som legat och skräpat i sisådär fem år. Hamnade till slut i dotterns rum.
 
  • Uppfällbart eluttag i bänkskiva i ett rum, intill en bildrams kant.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Kjell_G och 3 till
  • Laddar…
Inga snygga bilder denna gång men i 14 år har vi pratat om att ta bort bröstpanelen (furu) i köket altenativt måla om den. Väggen i övrigt täckt med vit vävtapet.

I går undrade min fru om det är tapet hela vägen ned eller om det är ren skiva bakom. Ingen aning men vi kanske kan smygtitta tyckte jag och plockade fram Hultafors allra minsta bräckjärn (190 mm) för att bända loss lite av listen och kika ned,

En halvtimme senare ligger hela bröstpanelen ute på gården och nu har vi ett kök med vita väggar. Två saker att notera, barnens omedelbara (positiva) reaktion på förändringen när vi skulle äta middag och att det inte är ens en antydan till färgskiftning på tapeten mellan de områden som varit täckta/otäckta. Inte i dagsljus och inte heller lampljus.

Sade jag 14 år?..
 
Redigerat:
  • Gilla
thomas_7 och 5 till
  • Laddar…
nikasp
Fick tummen ur och beställde 4 st Elfa skjutdörrar till en vägg fullpepprad med Elfa-grejer (3,30 m x 2,40 m). Bygghemma hade 25% rabatt så jag åkte till Hornbach och listtpris 18000 blev bara lite drygt 12000.
 
  • Gilla
FreQa och 1 till
  • Laddar…
Inte jag men Kurt var här :)
Etapp 1 av 3 - hallen lagd med Marmoleum Click, Eternity och Silver Shadow. Mönstret är inte Kurts fel, han följde slaviskt min enkla skiss (wife approved). Väggarna ska målas innan listerna spikas.
 
  • Marmoleum Click golv i hall med mönster av gråa rektanglar, ofärdiga väggar och en dörröppning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Nyinstallerat Marmoleum Click golv i ett mönster av Eternity och Silver Shadow nyanser i en hall under renovering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Johannes Carlsson och 6 till
  • Laddar…
K Kjell_G skrev:
Inte jag men Kurt var här :)
Etapp 1 av 3 - hallen lagd med Marmoleum Click, Eternity och Silver Shadow. Mönstret är inte Kurts fel, han följde slaviskt min enkla skiss (wife approved). Väggarna ska målas innan listerna spikas.
Skillnaden i färg mellan bilderna beror på att lampan var tänd på bild två. Om någon undrar
 
Raskus Raskus skrev:
Äntligen fått nytta av popuputtaget som legat och skräpat i sisådär fem år. Hamnade till slut i dotterns rum.
Tänk vad man jagade dessa för drygt tio år sen. Nu har jag ett kvar - i förrådet. Två såldes innan montering (not wife approved), det kvarvarande satt länge i dotterns skrivbord innan hon bytte det. Men de ÄR bra
 
K Kjell_G skrev:
Inte jag men Kurt var här :)
Etapp 1 av 3 - hallen lagd med Marmoleum Click, Eternity och Silver Shadow. Mönstret är inte Kurts fel, han följde slaviskt min enkla skiss (wife approved). Väggarna ska målas innan listerna spikas.
Tetris ?!
 
  • Gilla
Dan_Johansson och 2 till
  • Laddar…
S swirve skrev:
Tetris ?!
Använde liknande mönster på stenläggningen, klar Tetrislikhet men jag har inte spelat särskilt mycket
 
Alla eventuella likheter med tetris är väl en ren tillfällighet?
 
  • Gilla
Kjell_G
  • Laddar…
Inte det minsta likt tetris. Tetris-bitar är fyra kvadrater stora i de sju(?) olika varianter som finns därav. Det bästa som kommit ur Ryssland sen Solzjenitsyn.

Som sagt, inte alls likt det, men ett trevligt oregelbundet mönster!
 
  • Gilla
Dan_Johansson och 2 till
  • Laddar…
tommib
Därav tetris (tetra = fyra). Ja, det är de sju möjliga kombinationerna som ingår i spelet (givet att man lägger sida mot sida och inte bara hörn mot hörn).
 
Redigerat:
Panelklädd köksö med en inbyggd ugn och öppen hyllutrymme väntar på ytterligare installation och golvbyte.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inbyggd svart ugn i vit köksinredning med panel, på ett bygge med kakelgolv, innan trägolv och luckor installeras.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Panel & ugn på plats.
Det går framåt. Hoppas vi att elektrikern kommer och koppla imorgon.
Nu är det dags att bygga luckor.
OBS: där ska dit trägolv, även kakel ska bytas
 
  • Gilla
Naturliv och 2 till
  • Laddar…
Tänkte precis varför har du slabbat på golvet, ser bra ut!
 
Johannes Carlsson Johannes Carlsson skrev:
Tänkte precis varför har du slabbat på golvet, ser bra ut!
Hehehe, ja här kan man snacka att måla utanför :crysmile:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.