Jag har skaffat en v2 och håller som bäst på att kolla så allt funkar innan jag monterar låset i dörren (jag vill inte råka hitta ett fel efter jag har borrat upp karmen för att få in det nya blecket så testerna utförs i omonterat läge).

Jag har fått in masterkod men sen när jag ska lägga in brickorna så händer inget. Det verkar inte som att låset känner av brickorna alls när jag håller dem emot. Jag har gjort en factory reset men samma fel efter.

Vad har jag missat?
 
TrumJalle TrumJalle skrev:
Jag har skaffat en v2 och håller som bäst på att kolla så allt funkar innan jag monterar låset i dörren (jag vill inte råka hitta ett fel efter jag har borrat upp karmen för att få in det nya blecket så testerna utförs i omonterat läge).

Jag har fått in masterkod men sen när jag ska lägga in brickorna så händer inget. Det verkar inte som att låset känner av brickorna alls när jag håller dem emot. Jag har gjort en factory reset men samma fel efter.

Vad har jag missat?
Gör du som i länken från 2:30?
 
FredrikR FredrikR skrev:
Gör du som i länken från 2:30?
Jajjemän. Skillnaden mot på filmen är att mina taggar inte verkar noteras av låset och därför händer ingenting när jag för taggarna nära. Jag har testat med alla tre taggar jag har, samma resultat.
Jag har försökt skruva isär låset men kretskortet bakom nummersatsen och några av skruvarna som håller det är täckta av lim och jag vill inte in och råka förstöra. Jag tänker att det kanske kan vara någon lös kabel eller lödpunkt, men kommer inte åt att se ordentligt.
 
TrumJalle TrumJalle skrev:
Jajjemän. Skillnaden mot på filmen är att mina taggar inte verkar noteras av låset och därför händer ingenting när jag för taggarna nära. Jag har testat med alla tre taggar jag har, samma resultat.
Jag har försökt skruva isär låset men kretskortet bakom nummersatsen och några av skruvarna som håller det är täckta av lim och jag vill inte in och råka förstöra. Jag tänker att det kanske kan vara någon lös kabel eller lödpunkt, men kommer inte åt att se ordentligt.
Kanske en dum fråga, men kan du låsa inifrån med vredet?
 
Du har orginalbrickorna antar jag, inget annat funkar.
 
Har precis fått ett Doorman installerat inkl Verisue koppling och eftersom jag inte lyckats googla fram ett svar samt att jag inte vill stå ute och frysa så frågar jag här:
Någon som vet om man kan få push notis om någon knappat fel kod 5 ggr och låset "spärrar" för nya försök i ett antal minuter ?
 
Tjena, nån som vet vad felet kan vara att låset inte låser när det har varnat, utan man måste öppna o stänga igen, det räcker liksom inte att bara dra till dörren.

Videon här visar detta problem.

Visningsexemplaret i butiken låser fast det har varnat.

Har ett Yale doorman v2n uppkopplat mot internet.
 
Redigerat:
T thestaar skrev:
Tjena, nån som vet vad felet kan vara att låset inte låser när det har varnat, utan man måste öppna o stänga igen, det räcker liksom inte att bara dra till dörren.

Videon här visar detta problem. [media]
Visningsexemplaret i butiken låser fast det har varnat.

Har ett Yale doorman v2n uppkopplat mot internet.
Mitt V2N beter sig likadant ifall jag har dragit igen dörren dåligt och då autolåser det inte efter det varnat. Bara att trycka på stjärnan så låser det.
 
T
Karl_Pedal Karl_Pedal skrev:
Mitt V2N beter sig likadant ifall jag har dragit igen dörren dåligt och då autolåser det inte efter det varnat. Bara att trycka på stjärnan så låser det.
Mitt beter sig olika. I början vet jag att det inte låste sig utan att man tryckte *. Men nu låser det sig direkt efter dörren har stängts. Kanske är en fw fråga...?
 
T TechChad skrev:
Mitt beter sig olika. I början vet jag att det inte låste sig utan att man tryckte *. Men nu låser det sig direkt efter dörren har stängts. Kanske är en fw fråga...?
Det är en fråga om FW, det skiljer sig mellan olika FW. Den senaste är 2.1, står på en etikett i batteriluckan. Tidigare FW 2.0 behöver man trycka på * eller vrida på vredet för att låsa om stängningen av dörren inte blev fullständig vid första försöket.
 
M miniGranis skrev:
Har precis fått ett Doorman installerat inkl Verisue koppling och eftersom jag inte lyckats googla fram ett svar samt att jag inte vill stå ute och frysa så frågar jag här:
Någon som vet om man kan få push notis om någon knappat fel kod 5 ggr och låset "spärrar" för nya försök i ett antal minuter ?
Du kanske redan har testat och kan svaret, men låset "spärras" redan efter 3 felaktiga försök. Det verkar inte vara möjligt att få pushnotis för fel likt detta, men det syns i historiken.
 
B Bunker skrev:
Har slutat få pushnotiser i verisure-appen vid låst/olåst, men mailnotiser kommer fram.
Någon mer som fått samma problem på iPhone så man vet om det är appen som strular eller om jag har något annat problem (kan ha slutat fungera när jag uppgraderade till iOS 12.1).
Tänkte bara återkoppla att pushnotiser fungerar nu igen. Dock räckte det inte bara med uppdatering av lås och app utan jag var tvungen att slå av alla notifieringar och sedan slå på dem igen för att det skulle komma igång.
Face-id finns nu också på iPhone.
 
  • Gilla
Chr3
  • Laddar…
Min dootman går inte att öppna trots att det lyser grönt.
Jag kan se att hakregeln går undan helt! Begriper inte hur det kan vara omöjligt att öppna. Jag har bankat ,dragit och provat allt, det jag kan se i springan är att hakregeln går undan helt när jag trycker ner handtaget!
Någon som har ett tips hur de nedre enda klackarna kan åstadkomma detta?
 
Lyckades idag få upp dörren
Jag tog en 2 mm plåtbit och det räckte med att peta på de två nedre trianglarna samtidigt som jag höll ner handtaget så att hakregeln var inne i låshuset!
 
Hur gör man egentligen för att skapa en tillfällig dygnskod?
Läst på flera ställen att det går men kan verkligen inte lista ut hur man gör.

Har verisure app, kan låsa upp, låsa, larma osv från appen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.