janbo skrev:
På vägen till jobbet noterade jag att det otursdrabbade dagiset åkt dit igen. Denna gång är det en tall som fällts av vinden igår (kändes som att vårt hus skulle blåsa bort också) och hamnat över stängslet mot vägen. Nåja, den missade ju byggnaden iallafall...
Idag blev visst ett par träd till över staketet...
 
Jaha, Janne - har du någon statusrapport för vårt hus (annat än att fasaden fortfarande är rätt kass när det gäller puts)? Har det klarat blåsten hyfsat?

Jag har i alla fall ägnat eftermiddagen åt att städa upp på vårt dagis i T1, eftersom en tall kom på besök genom fönstret. Det blir ohyggligt många glasbitar av en fönsterruta...

/Jenny
 
B. Klingspetz skrev:
Idag blev visst ett par träd till över staketet...
Fler incidenter på Grönhögsvägen:

* Takpannor från vårat hus nerblåsta
* Takpannor från grannens hus nerblåsta
* Tre björkar
 
Bra att ni klarade er Frenger!

Enligt ljudnivån i vårt hus verkade det vara som värst igen runt 18.30.. Och vi har hört en del konstiga ljud samt prylar som åker åt "fel" håll!

Det lär nog inte vara någon vacker syn imorgon bitti... Det var lätt 40 träd nere innan det blev mörkt!
 
- Jenny - skrev:
Jaha, Janne - har du någon statusrapport för vårt hus (annat än att fasaden fortfarande är rätt kass när det gäller puts)? Har det klarat blåsten hyfsat?
Putsarna satte upp plast runt fasaden och värmefläkt tidigare i veckan. Man kan väl säga att det är ett och annat hål i det plasthöljet nu. Den elen de lagt på fläkten så här långt känns ganska bortkastad.

Fast ni har ju alla takpannor kvar.....
 
janbo skrev:
Putsarna satte upp plast runt fasaden och värmefläkt tidigare i veckan. Man kan väl säga att det är ett och annat hål i det plasthöljet nu. Den elen de lagt på fläkten så här långt känns ganska bortkastad.
Att de inte ger upp och väntar på bättre väder :-/
 
Jag tror dom håller på med experiment!
 
Hellberg skrev:
Jag tror dom håller på med experiment!
Det är möjligt, det kanske kallas "hur mycket kan vi provocera de blivande husägarna utan att få stryk". Jag hävdar fortfarande att man ska ge sjutton i att måla så här års (och detsamma gäller troligtvis putsning)
 
En fråga som berör Grönhögsvägen:

Hur ser det ut med bildande av vägsamfällighet?

Har över huvud taget inte funderat över det innan, men fick frågan av Roger som ska bygga ett av Åtvidabergshusen idag.
 
B. Klingspetz skrev:
En fråga som berör Grönhögsvägen:

Hur ser det ut med bildande av vägsamfällighet?

Har över huvud taget inte funderat över det innan, men fick frågan av Roger som ska bygga ett av Åtvidabergshusen idag.
Sugen på asfalt? Vänta bara till sommarens vägdamm. :p

Jag kollade upp detta i våras. Det finns redan en samfällighet som bildades vid projekteringen av området. Medlemmarna är som jag förstår det den tidigare markägaren, Glenn Malm tror jag, plus någon/några fler. Jag fick namn på ordföranden (kommer inte ihåg detta) och ringde honom. Han sade att samfälligheten skulle övergå till husägarna så fort det fanns fler än oss tappra första pionjärer på plats. Det skulle skickas ut information om detta, men det har ju ingen av oss sett röken av ännu. Vi borde nog ställa frågan till Glenn...
 
Det är nog lugnt med vägdammet... det kommer det regna HELA sommaren! ;)
 
Hellberg skrev:
Det är nog lugnt med vägdammet... det kommer det regna HELA sommaren!  ;)
Förmodligen. Den här sommaren ska man ju fixa altan och trädgård. ::)
 
janbo skrev:
Förmodligen. Den här sommaren ska man ju fixa altan och trädgård.  ::)
Jag har mest tänkt sitta på altanen med en kall dricka och beundra hårt arbetande grannar... :cool: Om det så ska vara med ett paraply i handen! ;D

Efter att plattor o så är gjorda o gräset e klippt förstås!
 
Hellberg skrev:
Om det så ska vara med ett paraply i handen!  ;D
Glöm inte ett i drinken också. ;)
 
janbo skrev:
Förmodligen. Den här sommaren ska man ju fixa altan och trädgård.  ::)

Ja och måla kåken...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.