- Jenny - skrev:
Tackar så mycket! Vi har tagit över kedjehuset på tomt G vilket kanske inte säger så mycket egentligen, men det är iaf en hörntomt. Efter att ha läst i tråden så undrar jag om det inte är kedjehuset närmast Janbos hus? Huset restes iaf för några veckor sedan och just nu tror jag att det befinner sig i ett tält i väntan på puts. Vi ska åka dit i helgen och titta till det - vi har inte varit där sedan vi bestämde oss för att köpa det.

/Jenny
Låter som att det är vårat grannhus ja. Putsarna är i full gång med isoleringen och det ser ut att vara snickare där i stort sett varje dag.

Angående dagis så hade vi ju ett fungerande på Grönhögsvägen innan de höll på att elda upp hela bygget. :p
 
janbo skrev:
Angående dagis så hade vi ju ett fungerande på Grönhögsvägen innan de höll på att elda upp hela bygget.  :p
Que? :surprised:
 

Ja, det var väl inte direkt några pyromaner som var i farten, utan en spis som slagits på när den inte borde. Det blev väl någon mindre brand i köket med ganska mycket rök. Tillräckligt för att lokalerna ska vara hyfsat oanvändbara en tid, har jag hört.

/Jenny
 
Läskigt.
 
Hej alla, är det bara jag som inte får mail om att det skrivits i tråden?
Annars vill jag hälsa alla välkomna till Ekängen :)
Det är vi som bor i det nästan färdigmålade huset i Tomatvägens början, för er som inte redan visste. :)
Nästa vecka påbörjar jag iordningställandet av biorummet, äntligen skulle man väl kanske kunna säga! ;D
Sen får vi ta en filmkväll för de som vill vara med o leka ;)
 
A. Nygren skrev:
Hej alla, är det bara jag som inte får mail om att det skrivits i tråden?

Jag hade samma problem för ett tag sedan, mycket märkligt...

 
A. Nygren skrev:
Sen får vi ta en filmkväll för de som vill vara med o leka  ;)
Va blir det? "Das boot"? Sagen om ringen 1-3? :)
 
"Huset som Gud glömde" kanske?

;D
 
janbo skrev:
"Huset som Gud glömde" kanske?

;D
Hahaha ;D "Huset som ägaren inte målade klart" snarare :-/
Das Boot har jag faktiskt inte, har inte kommit mig för att köpa den än av någon anledning, Sagan om Ringen 1-3 kan vi mala igenom, bara jag inte somnar under första filmen, vilket jag brukar göra när jag ser den ensam. ::)
 
Sååå... finns det någon vänlig själ som vill ha tomtejobb i helgen?

Flytande betalning utlovas... ::)
 
Hellberg, ska ni käka julskinkan på golvet i morgon? Såg att ni säljer ert matbord på blocket :)
Pruta ner det så kanske vi köper det ;)
 
Vi har redan köpt ett nytt.. så det är ingen risk! :) Börjar bli fullt i garaget igen...  :surprised:
Liten prutmån finns, å vi har intresserade så ring numret i annons!

Har en låda med grejer för fjärrstyrning av elkontakter (utebelysningen..) nu. Och även för inomhusbruk. Så nu efter jag lagt mig ska jag inte ens behöva gå upp och släcka lampan i sovrumsfönstret!  ;)

Hmmm.. det här med kaffebryggaren/vattenkokaren kan ju vara en idé också... :)
 
Hale-bopp det värker i min kropp... :surprised:

Den som funderar på att spackla och måla själv får härmed det goda rådet att tänka över det beslutet NOGA!!!

Fast det är ganska kul med lite riktigt arbete, istället för att bara vända papper på kontoret  :) :) :) :)
 
B. Klingspetz skrev:
Hale-bopp det värker i min kropp... :surprised:

Den som funderar på att spackla och måla själv får härmed det goda rådet att tänka över det beslutet NOGA!!!

Fast det är ganska kul med lite riktigt arbete, istället för att bara vända papper på kontoret :) :) :) :)
`Tyckte det räckte när vi spacklade och tapetserade en lägenhet på 84kvm, vill inte ens veta hur sjukt tråkigt det skulle vara att göar det i hela huset!
 
A. Nygren skrev:
`Tyckte det räckte när vi spacklade och tapetserade en lägenhet på 84kvm, vill inte ens veta hur sjukt tråkigt det skulle vara att göar det i hela huset!
Vad gör man inte för att spara pengar...

...fast lite knasigt är det nog  :-/

Den "bästa" biten, som ni väl slapp i lägenheten är att slipa tak (vi har inte valt gipsplank utan slääääta tak)



Jenny, hur går det med ert hus?
De verkar ju ha mer än lite problem med fasaden.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.