Huset är här,  tjohoooooo  :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :)

På måndag får vi förhoppningsvis tak också...
 
Hellberg skrev:
Enfaldiga jag kan tycka att antingen har man stora fönster (med full insyn/utsyn) eller en vägg (utan insyn/utsyn).
Ligger något i det, fast när jag promenerade runt i området i fredags morse innan det hade ljusnat (just avlastningen från bilen var inte jättespännande) insåg jag hur väldigt mycket insyn det blir utan gardiner. Sedan beror det ju på vilket rum det är i också, i vardagsrummet spelar det kanske inte så stor roll. Nedan är våra fönster i vardagsrummet, blir nog schysst utsyn  :)

Hellberg skrev:
Annars vore ju ett komplett fönstertak något.. tänk att sitta framför brasan o titta upp mot stjärnorna...  :) Jobbigt med skottningen bara...
Då måste man ju för det första ha en brasa, det var vi för snåla för  :(
 
  • 061020_5.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Fördelen med stora fönster + gardiner är ju att du kan välja. Ibland vill man se ut och ibland vill man inte att andra ska se in.

Lycka till med huset. När är det planerat att vara klart?
 
janbo skrev:
Fördelen med stora fönster + gardiner är ju att du kan välja. Ibland vill man se ut och ibland vill man inte att andra ska se in.

Lycka till med huset. När är det planerat att vara klart?
Tackar.

Slutbesiktning är planerad till 23:e februari, sedan ska vi måla invändigt själva och jag är inte riktigt klar över om vi får sätta igång med det före den 23:e eller om vi måste vänta till efter, men det lär väl visa sig :-/
 
Var det herr Nygren själv som stod och målade i shorts och bar överkropp idag vid lunchtid?
Hoppas att färgen hann torka något innan det började regna igen  ;)
 
Sambon målade, men jag var nog ute o sprang i shorts :)
Det var inte riktigt shortsväder ute dock. ;D

Anledningen till shortsen är att styrenheten till golvvärmen inte fungerar(den är stendöd) så vi har dragit på den manuellt. Det blir lite varmt inne då har vi upptäckt. :p Igår var det 24 grader när jag skulle gå o lägga mig, liiiite för varmt för min smak. Sen får vi inte glömma vibrationerna från pumpen till fjärrvärmen, på övervåningen i klädkammaren har vi ett dovt brummande, som tur är dörren dit är "alltid" stängd, annars hade jag blivit galen. Ventilationsfläkten, ja den fungerar bra, 5 olika hastigheter finns det tydligen, som tur är alla precis lika så vi inte behöver välja... :-[
 
A. Nygren skrev:
Sen får vi inte glömma vibrationerna från pumpen till fjärrvärmen, på övervåningen i  klädkammaren har vi ett dovt brummande
Vår fläkt var inte igång alls under sommaren.. det blev lite svettigt! Det dova brummandet, är inte det ljudet från server-parken? ::)
 
Datorerna är inte uppkoplade än, förrutom en som står i biorummet, vattenkyld och tyst. :D
Det lär bli värre sen. ;D
 
En dator är inkopplad till internet hemma, den står i klädkammaren där patchpaneler & dylikt sedan kommer finnas, men eftersom nätdragning inte står högst upp på regeringens lista över vad som är viktigt (snacka om att prioritera helt fel) att fixa vid inflytt. :surprised:

Undra om huset står kvar i kväll när jag kommer hem, det börjar blås en del nu...
 
Fredagen den 27/10 kl. 20.27 hände det. Detta ögonblick kommer gå till historien som ett av de mest ärofyllda och vi kommer alltid minnas med nästan tårar i ögonen:

VI FICK IN BÅDA BILARNA I GARAGET!!! ;D

Och nej, man kan fortfarande ta sig igenom förrådsdelen!

I söndags lyckades vi även elda i kaminen. Det var lite trickigt, men högtrycket och att ha luckan öppen i början gjorde susen...! :)
 
Hellberg skrev:
VI FICK IN BÅDA BILARNA I GARAGET!!! ;D
Hur mycket av husväggen hade du sönder på vägen in i garaget? :D
 
A. Nygren skrev:
Hur mycket av husväggen hade du sönder på vägen in i garaget?  :D
Husväggen klarar sig med god marginal: ca 20 cm.. ;) Det är värre när man backar ut, då gäller det a svänga max så snart man bara kan och sedan räta upp ögonaböj.. Å ha räfflade, torra skor o tungan rätt i mun! :)

Morgontröttheten blir som bortblåst på en gång! :cool:
 
Idag började de äntligen med carporten. Det var på tiden eftersom de redan har skickat fakturan...
Nu hinner de nog få upp den innan sista betalningsdag och då slipper jag ringa och bråka med dem, skönt.

Carporten blev större än jag hade föreställt mig och i det fallet har storleken betydelse  ;)
 
Klingspetz, har ni flyttat in än? ;)

Själv har vi high life hemma hos oss idag, alla skulle tydligen ha tid att komma och fixa idag, tomtnissarna kommer & fixar det sista, grundkillen kommer o slipar o spacklar garaget, elektrikerna kom och fixade lite konstiga fel med belysningen & Europamöbler ska komma och fixa till soffan vars ena fot inte går att skruva fast (tur att det är den 5'e foten mitt under soffan, det hade varit lite jobbigt att sitta i den annars!).
Så nästa vecka kommer vi förmodligen ha flyttat färdigt, 1 månad efter att vi flyttade in... Massor med saker som ska ut i garaget som nu bor i vardagsrummet & arbetsrummet.
 
A. Nygren skrev:
Så nästa vecka kommer vi förmodligen ha flyttat färdigt, 1 månad efter att vi flyttade in...
Ja du.. hehe. Det kan du ju tro! ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.