Frenger, vi har också tjoklafs. Gick bra att gå ena hållet för att hämta en lastpall, men när jag skulle tillbaka och bar på lastpallen försvann hela foten ner ända till fotknölarna!! Vet ej heller hur vi ska göra... Vill så innan vintern, men...
 
Tips: Jag har haft lite problem med att dra ethernet-kabel genom väggarna. Å sätta dosor mm på väggarna och koppla rätt är ingen lek heller! Skulle ha gjort detta innan alla väggar (och möbler) kom!

Någon som behöver banankartonger!? :-?
 
Hellberg skrev:
Någon som behöver banankartonger!?  :-?
Nej tack, kör nog hellre med Biltemas Ethernet-dosor. ;D
 
Hellberg & Frenger, ni kommer på mötet va?
Vi kan nog kanske behöva en o annan banankartong, inte för jag vet hur man fäster tp-kabeln i dem, men ändå. ;)
Allvarligt talat, vi tar gärna en eller ett tjog :)
 
A. Nygren skrev:
Hellberg & Frenger, ni kommer på mötet va?
Vi kan nog kanske behöva en o annan banankartong, inte för jag vet hur man fäster tp-kabeln i dem, men ändå. ;)
Allvarligt talat, vi tar gärna en eller ett tjog :)
Jo vi hade tänkt att komma....
 
Hellberg skrev:
Frenger, vi har också tjoklafs. Gick bra att gå ena hållet för att hämta en lastpall, men när jag skulle tillbaka och bar på lastpallen försvann hela foten ner ända till fotknölarna!! Vet ej heller hur vi ska göra... Vill så innan vintern, men...
Ha! Fotknölarna är väl inget! Jag skulle vara lycklig om jag sjönk ner till fotknölarna! Hela j*vla benet ner i dyngan säger jag bara. Utan pall dessutom. Spik i foten...

//Pål
 
Stubbar, sten, grodor, rötter, snokar, möss, byggskräp och ogräs.. å nu RYMLINGAR!! Två knallade över tomten ikväll..... :surprised:
 
janbo skrev:
Nej tack, kör nog hellre med Biltemas Ethernet-dosor.  ;D
Har du trådlös kommunikation mellan dosorna då? Jag har (förhoppningsvis) kopplat kabel likadant på alla ställen uppe.. ska bara komma ihåg att göra likadant nere... Hehe, det dröjer nog innan jag installerar en dator uppe..!
 
Rymlingar? Har de rymt från vad det nu heter?
 
Hellberg skrev:
Tips: Jag har haft lite problem med att dra ethernet-kabel genom väggarna. Å sätta dosor mm på väggarna och koppla rätt är ingen lek heller! Skulle ha gjort detta innan alla väggar (och möbler) kom!
Jag kör med LAN-testare från Kjell&Co så ser man enkelt om det är kopplat rätt.
 
Kul att det inte bara är jag som är vaken så här dags. ;)
Även om det är för att jag ska vara hemma o VAB'a imorrn :-[
Förresten har de lagt golv på övervåningen nu, förmodligen har de lagt en del på bottenplan med. :)
 
A. Nygren skrev:
Rymlingar? Har de rymt från vad det nu heter?
Ja det var stort pådrag igår... Hamnade t o m i TV4 Öst. Media verkar dras till vårt hus... :-?

Du får väl komma förbi någon dag för att hämta kartongerna! Ring gärna innan på 245808 så att vi är hemma!
 
Hellberg skrev:
Stubbar, sten, grodor, rötter, snokar, möss, byggskräp och ogräs.. å nu RYMLINGAR!! Två knallade över tomten ikväll.....  :surprised:
Och spindlar kanske? Ni som inte flyttat in ännu kan lika gärna börja jobba på fobierna redan nu. J*vlar vilka monster man hittar på fasaden numera.
 
[q]Och spindlar kanske? Ni som inte flyttat in ännu kan lika gärna börja jobba på fobierna redan nu. J*vlar vilka monster man hittar på fasaden numera. [/q]

Glenn nämnde faktiskt spindlarna i Ekängen.
Det går emellertid helt okej, men har någon sett orm därute? :-/ :surprised: :'(
 
Vesta skrev:
[q]Och spindlar kanske? Ni som inte flyttat in ännu kan lika gärna börja jobba på fobierna redan nu. J*vlar vilka monster man hittar på fasaden numera. [/q]

Glenn nämnde faktiskt spindlarna i Ekängen.
Det går emellertid helt okej, men har någon sett orm därute?  :-/  :surprised:  :'(
Jo jag hade också hört talas om spindlarna innan. Min jobbarkompis påstår att Ekängen är ett Mecka för Sveriges samlade spindelforskare. :surprised:

Jag såg en vid badplatsen innan bygget för två år sen kanske. Förutom det inga ormar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.