B. Klingspetz skrev:
Vi åkte förbi i söndags eftermiddag och såg när du stod och målade, det såg rätt så varmt och jobbigt ut...
Värmen är det ingen fara med, man ska ju inte måla i solen i vilket fall. Samt att jag dricker rätt mycket vatten (som jag inte har en aning om var det tar vägen).
Däremot börjar fötterna säga emot, jag måste skaffa bättre skor än ett par tofflor, de är inte hårda nog för att stå på en stege en hel dag, det och att mina fötter har en randig solbränna :D
 
B. Klingspetz skrev:
Det går fort framåt för er. Måste bara säga att stenläggningen blev väldigt snygg, var det Bergs mark som gjorde den? (såg en skylt ute vid vägen)
Jo vi är nöjda med gångarna. Vad skönt det var att äntligen kunna köra in bilen på tomten. Bergs Mark gjorde både gångar och grov/finplanering av tomten. Nu återstår att se om det växer upp nåt gräs. Tur att vi inte har fått någon vattenmätare installerad än ;D.
 
Aaaj, min rygg är röööööd och svider =(
Men det är bara att bita ihop, nu är det bara 1½ dags målning kvar innan det blir "semester" på Öland i 2 dagar, sen på't igen! :D
 
Vi är rätt nöjda med putsen... ;-) Kommer kämpa med målning av garaget någon mörk myggfri kväll förmodligen!

Altanbygge inte det lättaste..! Tekniska verken har lagt sina rör på ca 40 cm's djup tvärs över altanarean... Fick "glömma" en plint!
 
A. Nygren skrev:
Jag tror jag dör, vi har hållt på o målat garaget (vi började med det för at se hur lång tid det tar) och på 2½ dag har vi nästan hunnit färdigt, MED FÖRSTA STRYKNINGEN!!! Kroppen värker & färg har man precis överallt.
Undra om det är för sent att ändra sig & välja putsfasad ;D

Jag har målat i 13 (tretton!) timmar idag ... är helt sluuuut ..... en halv gavel struken en gång idag ..... tre strykningar skall det bli ..... undrar om det är för sent att ändra sig och flytta till lägenhet ....orkar inte skriva mer...... jag dör ..... snart .....

//Pål
 
janbo skrev:
Pål, har du fått ihop dina jordhögar? Vi sår gräs imorgon. Tur att man har två utkastare på huset med detta väder.

Hej Janbo,

Jag behöver ytterligare en sisådär 4-5 lass med schaktmassor. Om du eller någon annan har lite schakt som skall köras bort så ring mig på 0730-431422. Ni kan få tippa gratis på tomatvägen 20 :D

//Pål
 
frenger skrev:
Jag har målat i 13 (tretton!) timmar idag ... är helt sluuuut ..... en halv gavel struken en gång idag ..... tre strykningar skall det bli ..... undrar om det är för sent att ändra sig och flytta till lägenhet ....orkar inte skriva mer...... jag dör ..... snart .....

//Pål
Vi har haft 3 dagar ledigt! Men imorrn ska vi på't igen!
 
frenger skrev:
Hej Janbo,

Jag behöver ytterligare en sisådär 4-5 lass med schaktmassor. Om du eller någon annan har lite schakt som skall köras bort så ring mig på 0730-431422. Ni kan få tippa gratis på tomatvägen 20 :D

//Pål
Vi är klara med tomtplaneringen (det har t.o.m. dykt upp några gröna fjun här och där). Ett tips är att prata med Lundgrens Entreprenad som gör nästan alla tomter på Grönhögsvägen. Samuel Lundgren har nummer 0705-304419.

/Janne
 
Ja ä så smaaaart, här har man hållt på o måla huset med roller, så kommer man på att man har en jäkligt mycket större roller liggandes så man testar den istället, jävulberg vad mycket snabbare det går nu!
Hej hopp, vi hade säkerligen varit klara med vårt målande nu om man bara tänkt lite >:(

Man har iofs fått bättra på solbrännan samt att så här mycket frisk sluft (thinner & oljefärg) har jag nog aldrig fått
 
Går det bra att köra med roller på plankorna menar du? Hur kommer du åt "innerplankor" på fasaden?

F ö, vi kommer aldrig få vår tomt gjord eftersom han som ska göra det ska göra det efter sin semester... och han tar aldrig semester. Blir väl i december.

Altanen dock klar snart - då kan vi ställa fram lilla poolen till Leo... :cool:
 
Å Frenger, det blir superfint!! När måste ni måla om? ::)
 
Hellberg skrev:
Går det bra att köra med roller på plankorna menar du? Hur kommer du åt "innerplankor" på fasaden?

F ö, vi kommer aldrig få vår tomt gjord eftersom han som ska göra det ska göra det efter sin semester... och han tar aldrig semester. Blir väl i december.

Altanen dock klar snart - då kan vi ställa fram lilla poolen till Leo... :cool:
Innerplankor = pensel, ytterplankor = roller (med mycket färg). Mållarnissen vi snackade med sa att det gick bra att rolla. Vi får hoppas på att han vet vad han snackar om.
 
Hellberg skrev:
Å Frenger, det blir superfint!! När måste ni måla om? ::)

Tackar! Jag vill inte tänka så långt fram i tiden. Nästa gång får Smilla och Lova måla huset....

//Pål
 
VI HAR RUM!!!1 (eller iaf början till rum) ::)
 
  • DSC02560b.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
A. Nygren skrev:
VI HAR RUM!!!1 (eller iaf början till rum) ::)
Allright, bara att flytta in sådeles  ;)

Hur har det gått med fiberdragningarna förresten?

/Björn
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.