Sådär, då var det klart verkar det som.

Nätverksrouter med lysande indikatorlampor – WAN och tre LAN-portar är aktiva.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Nalleman64 och 3 till
  • Laddar…
J
Har du skruvat den ovanför sänggaveln? :)
 
  • Haha
tompaah7503
  • Laddar…
J Jocke Best skrev:
Har du skruvat den ovanför sänggaveln? :)
Haha, nej i tvättstugan. Kört två omgångar magsjuke-camp här hemma så tvätten börjar ge sig på elektroniken för att få komma in i sina lådor och skåp :crysmile:
 
  • Gilla
Jocke Best
  • Laddar…
A AndersS skrev:
Ja det var klantighet att inte ha koll på en i princip färdig anslutning och inte fixat till det. Men du har väl inte blivit fakturerad för något förrän den var driftsatt åtminstone?
Nej, men de var snabba på något, fakturering direkt efter!
 
  • Gilla
Nalleman64
  • Laddar…
G ekaa88 skrev:
Sådär, då var det klart verkar det som.

[bild]
Men vad kul att fibern funkar nu. För dig...

Jag är inte alls avis eller bitter eller så...
 
  • Haha
  • Gilla
Snailman och 6 till
  • Laddar…
G ekaa88 skrev:
Sådär, då var det klart verkar det som.
Det är ju inte klart, ingen LAN-diod lyser. Totalt oansvarigt av fastighetsägaren att nu inte nyttja fiberanslutningen, tänk på alla de stackars IP-Only kunder som ännu ej fått sin fiber framdragen.;):D
 
  • Gilla
Nalleman64
  • Laddar…
A AndersS skrev:
Det är ju inte klart, ingen LAN-diod lyser. Totalt oansvarigt av fastighetsägaren att nu inte nyttja fiberanslutningen, tänk på alla de stackars IP-Only kunder som ännu ej fått sin fiber framdragen.;):D
Ringde igår till Telia och förklarade att det var dags att gå skilda vägar. Så 1 månads väntan till det är fiber som surfen går via. :D
 
  • Gilla
Nalleman64
  • Laddar…
A AndersS skrev:
Totalt oansvarigt av fastighetsägaren att nu inte nyttja fiberanslutningen, tänk på alla de stackars IP-Only kunder som ännu ej fått sin fiber framdragen.;):D
Det kallas för att vaska fiber.
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
T tompaah7503 skrev:
Det kallas för att vaska fiber.
Har råd :crysmile:;):p
 
  • Gilla
tompaah7503
  • Laddar…
harry73
Vilken internetleverantör väljer du? Får du bra erbjudanden?

Själv valde jag Bredband2 (första 6 månader för halva priset) Nu har 6 månader gått och väntar jag på nya erbjudanden
 
harry73 harry73 skrev:
Vilken internetleverantör väljer du? Får du bra erbjudanden?

Själv valde jag Bredband2 (första 6 månader för halva priset) Nu har 6 månader gått och väntar jag på nya erbjudanden
Funderar på Banhof, har ingen egentlig aning men har bara hört gott om dom från andra håll.
 
Stickan56
G ekaa88 skrev:
Funderar på Banhof, har ingen egentlig aning men har bara hört gott om dom från andra håll.
Jag har Bahnhof nu och även ett antal år i en tidigare fastighet. Inga problem.
Det tog mindre än 30 min att få ett fungerande abonnemang.

Stickan
 
hsd
T tompaah7503 skrev:
Det kallas för att vaska fiber.
Åhhå todde det var guld man vaskar
 
Mikael_L
Jag har bahnhof, allt har funkat mycket bra ifrån deras sida i alla fall.
Det strul som har varit har alltid berott på de som driftar själva fibernätet, inte för att det varit jättemycket, men en period var det lite ledsamt med fibernätet nere någon kortare eller längre stund nästan varje vecka.

Jag skulle kanske haft det precis lika bra med annan ISP, det kan jag faktiskt inte veta. Men Bahnhof har ju varit totalt strulfritt, och så gillar jag deras (Jon Karlungs) motstånd mot allt som hotar det fria internet vi känner till.
 
Mikael_L Mikael_L skrev:
Jag har bahnhof, allt har funkat mycket bra ifrån deras sida i alla fall.
Det strul som har varit har alltid berott på de som driftar själva fibernätet, inte för att det varit jättemycket, men en period var det lite ledsamt med fibernätet nere någon kortare eller längre stund nästan varje vecka.

Jag skulle kanske haft det precis lika bra med annan ISP, det kan jag faktiskt inte veta. Men Bahnhof har ju varit totalt strulfritt, och så gillar jag deras (Jon Karlungs) motstånd mot allt som hotar det fria internet vi känner till.
Låter bra, det jag funderar på just nu är om deras router är något att köpa till eller om man ska skaffa egen. Har ett trähus på 1,5plan på 150kvm där fiberboxen sitter i tvättstugan på bottenplan och vi vill ha fullgod täckning med wifi i hela huset för streaming, surf och spel. Kommer inte dra några kablar utan det är wifi som gäller.
Eller om man helt enkelt ska sattsa på en egen router med riktbara antenner ist.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.