Verkar Posten fuska med utdelningen hos dig?

  • Jag får alltid mina paket som förväntat

    345 Röster 40,1%
  • Ibland verkar de missa att jag är hemma

    155 Röster 18,0%
  • Mer regel än undantag att de inte levererar

    328 Röster 38,1%
  • Jag använder inte Posten

    31 Röster 3,6%
  • Antal röster
    860
Förhoppningsvis är det en uppryckning till att försöka leverera post och paket som det är tänkt utan att skylla på allt annat när man inte klarar av det.
Dom verkar ha levt i en bubbla där expansion är lösningen på alla problem så man tar på sig uppdrag som är tveksamt om man skall utföra överhuvudtaget. Som att köra vitvaror till Norge och sopor i retur.

Vad gäller att vissa uppdrag tycks fungera så tror jag snarare att det varit ett resultat av skrivna avtal med straffklausuler än viljan att göra ett bra jobb.

Jag hoppas att det nu är ett allvarligt försök av Postmord att komma till rätta med problemen och att de andra drakarna tar efter så jag slipper att åka åtta mil och få ett otrevligt bemötande för att hämta mitt paket.

Iofs. skall jag kanske inte gnälla eftersom jag levt på att transportera det gods som dessa inte lyckats med att få fram och det som dom fått fram var ofta skadat.
 
H hempularen skrev:
Och den webshopen kommer ju nu att vara min primära söksida vid webköp.
Kanske läser slarvigt men vilken webshop är det?
 
Fairlane
Jag har använt Budbee från något nätapotek. La beställning lördag och hade det hemkört på söndag. (y)

Läste om en person som beställt varor från Kina. Det kom betalningsinformation från PostNord för hantering. När den betalades kom ändå inget paket. Det skickades tillbaka till Kina... Leverantören betalade tillbaks pengarna för varan men PostNord ansåg att de ju faktiskt utfört tjänsten som de tog betalt för (dvs inte att lämna ut paketet) så därifrån fick han inga pengar betalt. Undrar vilken konkurrent som är skyldig...
 
  • Gilla
BiFuel
  • Laddar…
Köpte varor från amazon uk. Amazon meddelar att de fått information om att utdelningsförsök misslyckades vid 17. Konstigt, alla hemma. Loggar in på postnords app - de skriver själv att paketerat gick direkt till utdelningsdtälle utan försök till leverans .. fascinerande.
 
Såg att mitt paket med kattluckan skulle gå ut med lantbrevbärningen idag och tänkte att det får jag hämta ut efter jul på konsum då det inte är någon hemma på dagarna.
Men brevbäraren ringde och frågade om vi hade någonstans han kunde ställa in paketet så att det blev skyddat för väder och vind.
En service som värmer i hjärtat, all heder åt alla vardagshjältar där ute.
 
  • Gilla
Nalleman64 och 4 till
  • Laddar…
Jaha, då var det dags igen. Är lagom förbannad på PostMord just nu!! :mad:
De har lämnat ett paket med en externhårddisk i på min källartrappa, i snön. Inte ens på glasverandan under tak. Det har legat ute hela dagen i snö och minusgrader. Enligt deras egen tracking beräknas leverans imorgon.
Jag har jobbat hemifrån HELA DAGEN, så om de bara knackat på hade jag tagit emot det. Men om de bemödat sig att gå ända fram till ytterdörren kunde de ju även ha lämnat det under tak på glasverandan. De gick med andra ord inte ens till ytterdörren. De har inte ens ringt (mobilnummer står på adresslappen) och enligt deras egen info ska det lämnas till ett ombud om ingen är hemma. Det var en ren slump att jag såg det, kunde ju fan legat där i en vecka om jag varit bortrest!!
Idioter.
 
N
Jag måste säga att jag är helt nöjd med PostNord. Snabba leveranser och ofta ända fram till dörren med hjälp av den utmärkta lantbrevbäringen.
Lägg därtill en suverän app där man kan följa paketets väg och välja om och när man vill ha hemleverans! Man kan även ange om det är okej att de lämnar paketet även om jag inte är hemma. Om man registrerat sitt mobilnummer och/eller mailadress läggs paketet till automatiskt i appen när avsändaren registrerat det.
Schenker och DHL har mycket att lära av PostNord.
 
Redigerat:
  • Haha
Anna_H
  • Laddar…
Roligt att du är nöjd med PostMord och deras app tyvärr så är mina erfarenheter helt tvärt emot. Men mycket beror ju på attityder till sitt uppdrag så att det finns säkert anställda som gör ett suveränt jobb, tyvärr inte här.
 
  • Gilla
MissAnpassad
  • Laddar…
Ja appen är riktigt bra nu. Beroende på vad man har för tilläggstjänster i leveransen.
Igår fick jag avisering om nytt paket, kunde då välja om det skulle levereras hem (valbart vilka tider och hur det ska lämnas av), ifall det ska lämnas på ombud eller hämta på terminal. Valde hemleverans utan kvittering och paketet var mycket riktigt levererat till trappan idag.
Helt kanon.
 
  • Gilla
Nalleman64
  • Laddar…
N Nalleman64 skrev:
Lägg därtill en suverän app där man kan följa paketets väg och välja om och när man vill ha hemleverans! Man kan även ange om det är okej att de lämnar paketet även om jag inte är hemma.
Det har jag missat helt att man kan välja


N Nalleman64 skrev:
Schenker och DHL har mycket att lära av PostNord.
Programmet Mina paket hanterar "alla" paket

https://itunes.apple.com/se/app/mina-paket/id1178336802?mt=8
 
N
Man kan välja om man vill hämta paketet på terminalen, låta det gå till ombud (då kan iaf jag välja till vilket) eller få det hemkört.
Riktigt bra!


Använder inte iPhone (har aldrig gjort och kommer aldrig att göra hehe) utan Android och då laddar jag ju bara ner appen i Play butiken.
 
N
Tokslut Tokslut skrev:
Så då :p

[länk]
Aha du menar denna:

Skärmdump av 'Mina Paket' app på Google Play med betyg och nedladdningsantal.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
N Nalleman64 skrev:
Man kan välja om man vill hämta paketet på terminalen, låta det gå till ombud (då kan iaf jag välja till vilket) eller få det hemkört.
Riktigt bra!
Det ska sägas att denna funktion är en tjänst som är kopplad till försändelsen.
Man kan alltså inte generellt säga att det fungerar för alla PostNord-paket.
Det fungerar om avsändaren har köpt valet som alternativ vid köpet av frakten. Vilket i de flesta webhandelsammanhang innebär att mottagaren måste välja rätt sorts frakt från början vid köpet på webben.
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
N
T tompaah7503 skrev:
Det ska sägas att denna funktion är en tjänst som är kopplad till försändelsen.
Man kan alltså inte generellt säga att det fungerar för alla PostNord-paket.
Det fungerar om avsändaren har köpt valet som alternativ vid köpet av frakten. Vilket i de flesta webhandelsammanhang innebär att mottagaren måste välja rätt sorts frakt från början vid köpet på webben.
Det har du helt rätt i!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.