B
Bara panelerna är x-bus.

Du klarar dig emd 4320 och en expansionsenhet.
 
B
Kablaget och sensorerna återanvänder du, kolla in Lundix.se , Där finns lite smått o gott till SPC.

Fördelen med 5320 är väl att expansionskortet går sätta i centralen, samt att det går göra återkommande slinga på x-bus.
 
Tack! Då ser det lovande ut att kunna genomföra ett byte hyfsat snabbt. Lunix programvaran var ju också intressant.

Vilka paneler rekommenderas? Jag har kikat på K420 då den verkar gedigen, men K520 är ju klart snyggare. Hur är kvaliteten på de olika tillbehören? Är det något man bör undvika?
 
B
Jag har k421, men kommer köp k420 när jag kompletterar. Tänker det är lika bra att ha enklaste modellen. Det meste sköts ju via webben. Men ska man ha tal osv, då är det ju mer avancerat....
 
Jag kör K520, den har funkat problemfritt i ett år.

Se till att du får en med taggläsare.
 
Jag har förresten en zon med deckare i ett avlägset hörn i huset. Där finns en ytterdörr och jag även vilja ha en larmpanel vid den ingången. Skulle man kunna sätta en expansionsmodul istället för deckaren på den befintliga kabeln och sedan ansluta deckaren och den nya larmpanelen i expansionsmodulen istället för att dra ny kabel till den nya panelen genom hela huset? Har jag uppfattat det rätt?

Var brukar ni köpa era prylar? Via en e-handel utomlands eller något svenskt företag?
 
B
Japp. Har du fyra trådar kan du expandera. MEN, då måste exp och ev nästa panel vara sist på x-bus slingan eftersom du inte har någon retur
 
Hej,

Jag har problem att ansluta till spc connect. Status i ATS fastnar på fel och försöker jag lägga till panlen i spc-connect så står det att det inte går att lägga till en panel som är offline. Tidigare var det något strul med att någon kryptering måste resettas - är detta fortfarande ett problem med spc?
 
O olaben skrev:
Hej,

Jag har problem att ansluta till spc connect. Status i ATS fastnar på fel och försöker jag lägga till panlen i spc-connect så står det att det inte går att lägga till en panel som är offline. Tidigare var det något strul med att någon kryptering måste resettas - är detta fortfarande ett problem med spc?
Japp. Det går å andra sidan rätt fort att fixa.
 
  • Gilla
olaben
  • Laddar…
Jag försöker få min dörrkontroller (A210) att lira med larmet och en kortläsare med pin och har fått det att funka förutom en detalj. Jag vill att dörren ska stanna i senaste läget (oftast olåst) när larmet är frånkopplat, men jag lyckas verkligen inte hitta den inställningen? Så fort man ställer dörren i läge "Normal" så låser den. Det fungerar utmärkt att låsa upp med pin eller kort, men när dörren stängts igen så låser den. Jag lyckas inte hitta något om detta i manualen, så hur löser man detta?
 
B
Men IR deckare kan du ju använda med nytt. Köp en centralenhet bara så är det ju löst...
 
O Opz99 skrev:
Hej

Jag inser att jag nått min kompetensnivå :D, så jag byter system. Får inte till kopplingen till SPC Connect som ni andra tråden lyckats med.

Så om någon är intresserad av paketet finns det till försäljning, se
[länk]

/ OpZ
Om du PM:ar mig ditt installations-id så kan jag återställa den åt dig.
 
  • Gilla
Boan
  • Laddar…
En annan anledning att jag byter är att få ett trådlöst system, har fortfarande vissa delar i förpackning pga att jag aldrig får tummen ur och installera allt..

term: Tack för erbjudandet, kommer PM senare, om inte annat är det skönt att få ordning på även den funktionen till ev försäljning.
 
B
Oj, så synd. Tråd är ju
Överlägset
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.