• Gilla
Peter2400 och 2 till
  • Laddar…
Vilka underbara pepparkakshus ni har byggt, stora och små!

Juryn har överlagt och vi har kommit fram till att det byggahusigaste pepparkakshuset 2018 är koollas pepparkakshus som är en modell av det egna huset, inklusive nya takkupan och allt. Grattis @koolla!

"Efter ett uppehåll förra året pga bruten arm har jag nu återupptagit traditionen att bygga vårt eget hus som pepparkakshus. Nyhet för i år är en ny fönsterkupa i sonens rum som färdigställdes i november på riktiga huset. Den måste givetvis vara med även på pepparkakshuset."

Pepparkakshus som modellerar ett riktigt hus med detaljer som ny takkupa och dekorationer.
Byggahusigaste pepparkakshuset 2018 av medlemmen koolla.
 
Redigerat:
  • Gilla
LizElin och 2 till
  • Laddar…
Här kommer ett försenat bidrag. Vi kanske kan vara med i nästa års tävling?
Konstruktörskan är lite irriterad på fotografen för han hade lovat att lägga in bilderna i tid :(

Pepparkaksstallet är gjort i modell efter det verkliga stallet. Lägg märke till plastremsorna i lösdriften och den grå hästen Shadow som håller på att gå ut. Den vita Poppe ser ju mer ut som ett får i pepparkaksmodell. Den bruna hästen heter Bugatti och den svarta (mörkgrå) heter Electra.

Konstruktörskan är nog en av gummorna med rosa tröja - fast i verkligheten brukar hon inte ha kjol i stallet...:giggle: och fotografen står nog och mockar inne i stallet.

Pepparkaksmodell av stall med färgglatt tak, pepparkakshästar, plasticremsor och figur av konstruktören i rosa.
Pepparkaksmodell av ett stall med figurer som föreställer hästar och människor, på ett serveringsfat.
 
  • Gilla
Mikael_L och 2 till
  • Laddar…
K koolla skrev:
Efter ett uppehåll förra året pga bruten arm har jag nu återupptagit traditionen att bygga vårt eget hus som pepparkakshus. Nyhet för i år är en ny fönsterkupa i sonens rum som färdigställdes i november på riktiga huset. Den måste givetvis vara med även på pepparkakshuset.
Grattis till vinsten Årets pepparkakshus!
 
Stort tack juryn. Kallas det ”trägen vinner”...
Nu motiveras att fortsätta bygga.
 
Om någon undrar över förebilden (erna) så ser huset ut enligt dessa bilder i verkligheten. Det är många vinklar och vrår och prång.

Hus med oregelbunden arkitektur, många vinklar, röd takpannor, gult puts och ett vitt staket. Hus i vinkelarkitektur med snötäckt tak och julbelysning i skymningen. Hus med snötäckt tak och julbelysning en vinterkväll.
 
Va, inga röda Ferraris utanför garaget??? ;)
 
  • Haha
Mikael_L
  • Laddar…
B b8q skrev:
Va, inga röda Ferraris utanför garaget??? ;)
Gamla bilder...
 
  • Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
Blev så nyfiken på husets riktiga takkupa o hur den ser ut. Håller på med ett liknande projekt. Är den i glas? Kan du skicka länk..?
 
I Ida Olai skrev:
Blev så nyfiken på husets riktiga takkupa o hur den ser ut. Håller på med ett liknande projekt. Är den i glas? Kan du skicka länk..?
Du har fått ett PM med lite bilder.
 
Verkligen fint! Jag ska påbörja ett projekt att skapa kreativa mindre rum i träd, knasigt jag vet, men det kommer bli hotelluthyrning. Vill jobba med ljusinsläpp därav min nyfikenhet. Tack för bilder!
 
  • Gilla
koolla
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.